Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla app 4.35.0 - Endelig!

Startet av What-a-watt, torsdag 18. juli 2024, klokken 09:42

« forrige - neste »

What-a-watt

I versjon 4.35.0 vekkes ikke bilen lenger når man bare åpner appen. Bra!

For å spare batteriet i bilen vekker ikke appen bilen før det sendes en kommando.

TeslaMYQS

Trykker du på der det står hvilemodus xxx oppdaterer den også.

What-a-watt

Sitat fra: TeslaMYQS på torsdag 18. juli 2024, klokken 10:51Trykker du på der det står hvilemodus xxx oppdaterer den også.
Var det beregnet på meg, siden du skriver "du" i svaret? ;)  Men jeg bruker veldig sjelden Tesla-appen nettopp fordi den konstant vekket bilen. Jeg bruker en en annen app, https://www.tessie.com. IMO den aller beste... :)

TeslaMYQS

Neida, var bare til info om man ønsket å få den oppdatert uten å sende en kommando.

Du=den som leser :)

førategangtesla

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elmo

Finner ikke 4.35.x hverken i AppStore eller GooglePlay  ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

What-a-watt

Her. Kun på iPhone (foreløpig). Android er fremdeles på 4.34.5

OlaM

Sitat fra: Elmo på søndag 21. juli 2024, klokken 18:24Finner ikke 4.35.x hverken i AppStore eller GooglePlay  ???

iOS: Jeg søkte på Tesla, i søkeresultatet sto det bare "Åpne" i stedet for "Oppdater". Men når jeg trykket inn på den endret det seg til "Oppdater".
'21 3LR

What-a-watt

Alltid vært sånn mener jeg. For å oppdatere nye versjoner kan man ta et langt trykk på App Store ikonet, og velge "Oppdateringer", og så trekke ned på siden man kommer til for å oppfriske.

OlaM

Sitat fra: TeslaMYQS på torsdag 18. juli 2024, klokken 10:51Trykker du på der det står hvilemodus xxx oppdaterer den også.

Testet dette nå, funket ikke helt som forventet.

Før jeg oppdaterte: Jeg hadde latt bilen stå i garasjen med åpne vindu for å lufte den. Jeg fikk som vanlig varsel for åpne vindu, hvis jeg gikk under kontroller så jeg at knappen for "luft" så sa "lukk".

Etter jeg oppdaterte: Fikk på ny samme varsel, bra. Men når jeg gikk inn i appen sa knappen "luft", selv om vinduene var åpne. Den oppdaterte seg naturlig nok ikke til fersk status. Trykket på hvilemodus og endret ladetidspunkt for å oppfriske tilstand, men sto fremdeles "luft".

Enkelt nok å trykke på "luft" og så "lukk" for å lukke vinduene helt, men den batterisparingen gjør jo at du i noen tilfeller kanskje ikke vil se bilens faktiske tilstand. Mulig det går seg til og absolutt ikke noen stor sak - jeg fikk jo varselet for åpne vindu og det holder.
'21 3LR

OlaM

Jeg får tidsavbrudd på alle kommandoer nå. Kjip oppdatering! Mulig det har noe med at bilen er parkert et sted uten WiFi-dekning?
'21 3LR

What-a-watt

Den vil jo alltid bruke tid på vekkes, men hvis den først bruker tid på å søke etter WiFi før den kobler til på LTE kan det kanskje være årsaken. Prøv å koble til én gang til umiddelbart etter tidsavbruddet.

OlaM

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 23. juli 2024, klokken 22:21Den vil jo alltid bruke tid på vekkes, men hvis den først bruker tid på å søke etter WiFi før den kobler til på LTE kan det kanskje være årsaken. Prøv å koble til én gang til umiddelbart etter tidsavbruddet.

Har prøvd mange ganger etter hverandre, forskjellige kommandoer, trykket på linjen med "hvilemodus", restart av appen. Sover som en stein.
'21 3LR

OlaM

Ikke kjørt bilen ennå, den er ennå ikke på WiFi, lurte på å teste reboot men har ikke kommet så langt. Testet appen igjen nå ved et infall, da våknet den.  :+1: Kanskje de endret noe på serversiden?
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA