Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan få varme i bilen under lading?

Startet av VWspirit, fredag 04. januar 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

VWspirit

Sendes nå!!!

Link til de som ikke får episoden med seg :)

http://area58.wistia.com/medias/fnh0fzb7f5
-----------------------------------
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

jkirkebo

Sitat fra: VWspirit på torsdag 13. desember 2012, klokken 21:41
Sendes nå!!!

Link til de som ikke får episoden med seg :)

http://area58.wistia.com/medias/fnh0fzb7f5

Fikk hverken sett (måtte på jobb) eller tatt opp (2 opptak allerede programmert på samme tidspunkt). Noen som vet om den går i reprise ?

Å se den på en 12" PC-skjerm frister lite og kona vil nok ha norsk tekst...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Wenche

Går i reprise i morgen formiddag ca 12, tror jeg  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Aspiranten

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. desember 2012, klokken 22:25

Har du ikke koblet dataen opp til tv``n enda Jens? Her i huset har dekoderen fått flakse ut døra for flere år siden.  Moderne nettbrett klarer også HD innhold så hvis du har en HDMI kabel til overs, er det jo bare å la den ligge fremme til du skal se.

Vedr. linken i førstepost så er lyden på russisk eller noe?
Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: Aspiranten på fredag 14. desember 2012, klokken 00:44
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. desember 2012, klokken 22:25

Har du ikke koblet dataen opp til tv``n enda Jens? Her i huset har dekoderen fått flakse ut døra for flere år siden.  Moderne nettbrett klarer også HD innhold så hvis du har en HDMI kabel til overs, er det jo bare å la den ligge fremme til du skal se.

TVen har bare HDMI-inngang, PCen er over 5 år gammel og har ikke DVI/HDMI og jeg har for treg linje til å spille av fullskjerm-video i god kvalitet. Ikke har jeg noen HDMI-kabel til iPaden heller.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kristian

Så programmet i går, dere som ikke så det gikk ikke glipp av noe. 2-3 minutter med fakta var dratt ut i 45 min. De forsøkte å lage et spenningsprogram hvor publikum skulle følge den nervepirrende produkssjonstarten, plutselig oppsto ett problem, oi oi oi, hva gjør Musk nå, kan han få bilen ferdig i tide, eller flopper hele greia? Kjente jeg ble irritert.

Jeg sovna et par ganger, mulig det ble sagt noe bra da, men tviler på det.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Cronos

Sitat fra: Kristian på fredag 14. desember 2012, klokken 09:32
Så programmet i går, dere som ikke så det gikk ikke glipp av noe. 2-3 minutter med fakta var dratt ut i 45 min. De forsøkte å lage et spenningsprogram hvor publikum skulle følge den nervepirrende produkssjonstarten, plutselig oppsto ett problem, oi oi oi, hva gjør Musk nå, kan han få bilen ferdig i tide, eller flopper hele greia? Kjente jeg ble irritert.

Jeg sovna et par ganger, mulig det ble sagt noe bra da, men tviler på det.
;D

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

Bent

Programmet forsøkte veldig hardt (og mislyktes) med å skape drama der det overhode ikke var noe. Men det var mye fine bilder fra fabrikken, og opptil flere kule roboter å se på.

Det hele hadde nok blitt mere interessant om de hadde ventet litt med å lage programmet så de kunne fått med seg det ekte dramaet rundt underleverandørproblemer og kvalitetskontroll under opptrapping som Tesla faktisk fikk kort tid etter produksjonsoppstart.
Tesla Roadster, 25Mm

Griffel

Det er et typisk opplegg for denne typen underholdningsprogrammer, jeg husker at Statoil takket nei etter at de forsto at det Discovery eller National Geographic ønsket å fokusere på var hvor farlig operasjonene i Nordsjøen var, og hvor nær men var nesten ulykker. Det Statoil ønsket var et program som viste hvor fokusert de var på sikkerhet, så det skar seg.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Celter

Det jeg ikke forstår er hvordan se skal klare å produsere 400 bilen pr. uke. Hvor mange produksjonslinjer krever det? Lakkeringen tok 1,5 døgn ble det sagt i denne dokumentaren.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Team Lotus

Det var null falsk drama i tilsvarende program i samme serie om Maserati som ble vist tidligere på ettermiddagen i går. Programmet var bare som en lang reklamefilm for Maserati. Episode om Lotus Evora var også bare en lang reklamefilm, ispedd mye stormannsgal luftslott-skrytt fra den nå forhendværende direktør Bahar.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

laumb

Sitat fra: Celter på fredag 14. desember 2012, klokken 11:59
Det jeg ikke forstår er hvordan se skal klare å produsere 400 bilen pr. uke. Hvor mange produksjonslinjer krever det? Lakkeringen tok 1,5 døgn ble det sagt i denne dokumentaren.

Jeg sier det tar 17 timer å sette opp en ny virtuell server i driftsmiljøet på jobben (Da er det også mange kokker involvert). Allikevel kan vi driftsette 25 servere på de samme 17 timer. Hvordan? Det ligger i prosessen og optimaliseringen.

arnejorg1

Må vel finne en reprise da jeg ikke kan Spansk ;). (mener det var det de pratet).

hva heter dokumentaren?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA