Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Glemte å lade...

Startet av Lene Jensen, torsdag 03. januar 2013, klokken 20:10

« forrige - neste »

arv

2008 Think støyer. Derfor byttet jeg til Think 2011 og den støyet ikke.
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

tomrh

Sitat fra: Lene Jensen på torsdag 20. desember 2012, klokken 17:29
Nå har jeg skummet gjennom de 42 trillingene på Finn, og ikke en eneste av dem nevner Eber, Webasto eller dieselvarmer... Noen nevner fjernstyrt forvarmer, men forvarmer har vel alle?
Nei, bare i-MiEV 2012. Men en Defavarmer gjør omtrent samme nytten.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Lene Jensen

Skatvalsbygg, Defa er vel og bra for at bilen skal være varm når man begynner å kjøre, men bilen ble vel kald i løpet av noen mil og man må bruke varmeapparat og vifte?
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

Lene Jensen

Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

tomrh

Sitat fra: Lene Jensen på fredag 21. desember 2012, klokken 13:59
Skatvalsbygg, Defa er vel og bra for at bilen skal være varm når man begynner å kjøre, men bilen ble vel kald i løpet av noen mil og man må bruke varmeapparat og vifte?
Du spurte om forvarming, dvs. at varmeapparat kan aktiveres mens bilen står tilkoblet strømnettet. Det kan i-MiEV 2012 (og -13) vha. fjernkontrollen, og det kan en Defavarmer gjøre også. Etter at man har begynt å kjøre må man selvfølgelig holde varmen vedlike vha. varmeapparatet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Lene Jensen

Ja, da har jeg forstått rett, Skatvalsbygg.

Etter det jeg har lest så tærer det mye på kjørelengden å kjøre i kulda så man bør få montert en dieselvarmer, i hvertfall i trilling, ikke sant?
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

tomrh

Sitat fra: Lene Jensen på fredag 21. desember 2012, klokken 16:07
Etter det jeg har lest så tærer det mye på kjørelengden å kjøre i kulda så man bør få montert en dieselvarmer, i hvertfall i trilling, ikke sant?
Det var 7 mil du skulle kjøre, ikke sant? Uten dieselvarmer kan du på snøføre i 15 minusgrader oppleve å måtte velge mellom å ha varme i bilen eller å komme fram. Og om det skulle finnes en hurtiglader langs strekningen din så går hurtiglading saaaakte under sånne forhold, samt at man ikke kan ha på varmeapparatet mens man hurtiglader med trilling. Det er altså ikke noe å basere seg på. Men med 5 mil eller kortere går det fint uten dieselvarmer, da er det nok strøm.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Da har en potensiell kjøper av Gen2 Zebra Thinken min testet om den kan kjøre han hjem til Jelsa fra Tananger der han jobber. Det er snakk om 120 km, inkl 2 ferger, x antall bommer og en del bakker og berg. Han startet i Stavanger 10 mil vekke i ca -2 C og fulladet bil.

Kom hjem uten mellomlading og 26 kr i fergeutgifter. Da hadde han 20% igjen etter 100 km, og hadde hatt behagelig temperatur i bilen. Vel hjemme må han nok påregne å fylle ca 25 kWt så med ferge kommer turen på rundt 50 kr. Han var mildt sagt storfornøyd og lurte på hvorfor han ikke hadde prøvt dette før. Til nå har han kjørt 3 hjuls 400 CC scooter som er lovlig å kjøre på bilsertifikat grunnet det 3. hjulet.

Ut fra dette vil han prøve seg på hele strekningen, men ser selvfølgelig at en oljekamin kunne vært en gunstig investering.   
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jahnarne

Tror Zebra-Thinkene har 2-3 mil ekstra rekkevidde på vinteren kontra lithiumbilene. Kjørte 10 mil selv i går i ca. 70km/t i snitt (og div bakker inkl Lierbakkene) og kom fram med 20% rest, men jeg har dieselvarmer..

Lene Jensen

Jahn Arne, har du Think med zebrabatteri? Hvilken årgang?
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA