Caliper problemer

Startet av Jon65, lørdag 15. juni 2024, klokken 15:52

« forrige - neste »

Jon65

Skulle på EU/PKK og tok noen harde oppbremsinger for å fjerne litt rust på bremseskivene foran. Det gikk fint og de ble godkjent men en bieffekt var at bremsene nå ligger på og jeg fikk feil på det istedenfor.
Har demontert og løsnet caliper og stempelet vil ikke gå tilbake. Hvis jeg trykker på bremsepedalen går stempelet utover men det er tilnærmet klin umulig å få det til å returnere (bruker en stor snekkertvinge for å klemme det tilbake). Kan ikke huske at det har vært så vanskelig å presse stempelet tilbake, hverken på denne eller andre biler. Regner med at det betyr at caliper bør overhales?
Noen tips isåfall? Tenkte å kjøpe et par av disse: https://www.thansen.no/bil/mitsubishi-i-miev-48hk/bremsedeler/t119112/g1600-3673/pn1019438/v28874457-1933622733

Når bremsene etterpå skal luftes, er det standard prosedyre eller er det noe hokus pokus med disse bilene?

Loff

Ingen hokus pokus nei, vanlig prosedyre. Stort sett vedlig grei bil å skru, og billige deler  :+1:
Nordmøre
2011 Mitsubishi i-Miev m/dieselbrenner og krok (kjøleskapet)
2013 Mitsubishi i-Miev
2011 Buddy M9 NiMH m/originalt skinninteriør, soltak og krok
2008 Buddy (telefonkiosken)
2014 Tesla Model S 60 (Rocinante)
2015 Zero SR
Hard Rock hybridsykkel med Bafang bakhjulsmotor
Mongoose mountainbike med Bafang krankmotor

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA