Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nyttårsmoro: Hvilken premium-bil ville du kjøpt om Tesla ikke fantes ?

Startet av Trondns, mandag 31. desember 2012, klokken 20:44

« forrige - neste »

Trondns

Er det noen som har sett om det er muligheter for å få lyktespylere?
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

laumb

Ikke P.t. Men de må få på plass dette for norsk godkjenning av Xenon bl.a.

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Øyvind.h

Håper det innebærer en kraftigere spylevæske-motor enn den som sitter i US versjonen. Den var det ikke mye futt i :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Trondns

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. desember 2012, klokken 07:52
Håper det innebærer en kraftigere spylevæske-motor enn den som sitter i US versjonen. Den var det ikke mye futt i :)

Har du testet den, eller sett det på nettet?
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

Leaffen

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. desember 2012, klokken 07:52

Skjønner hva du mener. Se 20 sekunder ut i denne filmen fra prøvekjøring i Oslo.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6554.msg71428.html#msg71428

Må jo også få lov til å stille et stort spørsmål til viskerne også. Her var det mye hopping. Moderne viskere skal ikke oppføre seg sånn.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Havebigfun

Ser ut som dysene  er litt feiljusterte- for langt ned, i tillegg en væsken kanskje litt viskøs grunnet lav temp.
Jeg har ahtt samme fenomen nylig på min Mondeo med væske som holdt på å fryse.
Har noen prøvd vindusspyling denne helgen med høyere temperatur?
Dette gir uansett et dårlig inntrykk i en prøvekjøringsbil >:(

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på søndag 16. desember 2012, klokken 16:16
Ser ut som dysene  er litt feiljusterte- for langt ned, i tillegg en væsken kanskje litt viskøs grunnet lav temp.
Jeg har ahtt samme fenomen nylig på min Mondeo med væske som holdt på å fryse.
Har noen prøvd vindusspyling denne helgen med høyere temperatur?
Dette gir uansett et dårlig inntrykk i en prøvekjøringsbil >:(
Har ikke sett noen eiere klage på bråk fra vindusviskerne eller svake spylere, så vi får håpe førstnevnte er pga feil på denne bilen og sistnevnte er pga kulden.

Etter mitt syn burde alle bilprodusenter nå forstå at spylevæske-motorer skal være kraftige, men i Leaf opplever jeg også trykket som dårlig. Og Leaf er testet i enormt omfang sammenlignet med Model S...

Uansett har det sine fordeler å ikke være blant de aller første som får Model S. Venter gjerne et år ekstra for at de skal luke ut slike unødvendige småfeil. Tesla er garantert klar over problemet, for de ansatte på Alnabru sørget for å spyle vinduene mellom hver prøvekjøring når jeg var der.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA