Hovedmeny

Vannskade innvednig E-Golf

Startet av riffathas, tirsdag 12. mars 2024, klokken 14:35

« forrige - neste »

riffathas

Hei. Jeg har en Egolf fra 2017. Mars ifjord hadde jeg en skade der jeg kolliderte med en stolpe. Skaden ble bulk på bakdør, døren foran, begge måtte lakkers og tåkelykten foran og skjermen der ble byttet. forsikring dekket skaden, og fant ut nå at det har lekke vann i bilen hele teppet er kjempe vått. værkstedet har brukt feil type plast hengsler som holder dørtrimmet sammen og det har lekket inn vann. Hadde bilen til værksted og de annerkjente feilen. og de har fjernet alt i bilen, alle dørtrekk, fjernet teppet og rigget ut alle stolene for tørk. Dem mener at dem har fjernet teppet, lagt på noe type voks for å holde fukt og vann ute for og så legge to lag med teppe over igjen.. Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon?

RJK

Vurdert bytte av bil og med bilen i innbytte hos forhandler så du går klar av ev. krav fra kjøper, gjerne før du ev. rammes av sensor-feilene som E-Golf virker å lide av...!?!

Eller kjøre videre og håpe det holder til bilen uansett er moden for utskiftning.

Jeg tenker jeg hadde gått for alternativ 1.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

riffathas

Sitat fra: RJK på tirsdag 12. mars 2024, klokken 15:34Vurdert bytte av bil og med bilen i innbytte hos forhandler så du går klar av ev. krav fra kjøper, gjerne før du ev. rammes av sensor-feilene som E-Golf virker å lide av...!?!

Eller kjøre videre og håpe det holder til bilen uansett er moden for utskiftning.

Jeg tenker jeg hadde gått for alternativ 1.
Bilen har gått 145000km. jeg kjøpte bilen hos forhandler selv ingen andre eiere. Bilen var hos utbedring Juni ifjord. Så det har vell rent inn vann der frem til nå. Sensorene er byttet ifjord alle 5. Vil si jeg har 25 værkstedbesøk og masse på bilen er skiftet.

RJK

Om sensorene er byttet, så heller jeg over til alternativ 2. Da burde det meste av dyre feil være tatt unna.

Og resterende km bør forhåpentligvis bli lave fremover, gitt at det ikke er en mandagsbil du har kjøpt deg med tanke på hva du ev. har måtte få fikset frem til nå.  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA