Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

MrG

Sitat fra: trygvelo på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:33
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 28. januar 2014, klokken 10:46
Til de av dere som har montert whispbar. hva slags takboks/skiboks bruker dere. Vil ha en som er enkel å få av og på.Hva anbefaler dere.
Snakket forresten med thule sverige, blir neppe noe thule takstativ klart til påske. De hadde enda ikke begynt med kollisjonstester på stativet......
thule boksene ser jo greie ut med gripeklør som man bare skrur rundt. Fungerer denne løsningen på whispbar stativet????

Må bare si at Calix Nordic Loader er helt genial. Beste skiboksen jeg har sett, enklere blir det ikke. Tar 1-2 minutter å få av boksen. Har whispbar på panotak

Jeg har en slik Calix Nordic Loader med whispbar. Ift å få den av og på whispbar er jeg helt enig - genialt og utrolig enkelt. MEN - det er usedvanlig stor "vandring"/bevegelse i fronten av takboksen. Det flekser godt når du tar tak i den foran. Whispbar er og boks er montert av leverandør - men får ikke noe svar fra de ift om dette er som forventet. Noen andre som har tilsvarende erfaringer med whispbar + boks ?

//Thomas

turfsurf

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 28. januar 2014, klokken 10:46
Til de av dere som har montert whispbar. hva slags takboks/skiboks bruker dere. Vil ha en som er enkel å få av og på.Hva anbefaler dere.
Snakket forresten med thule sverige, blir neppe noe thule takstativ klart til påske. De hadde enda ikke begynt med kollisjonstester på stativet......
thule boksene ser jo greie ut med gripeklør som man bare skrur rundt. Fungerer denne løsningen på whispbar stativet????

Jeg har Thule Dynamic 800 og Whispbar på panotak. Gripeklørne går på med ett nødskrik, men de går på og sitter som støpt. Takboksen av og på er fort gjort, stativene derimot er mye løse deler, men sitter godt når det er på.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

trygvelo

Sitat fra: MrG på tirsdag 28. januar 2014, klokken 14:16
Jeg har en slik Calix Nordic Loader med whispbar. Ift å få den av og på whispbar er jeg helt enig - genialt og utrolig enkelt. MEN - det er usedvanlig stor "vandring"/bevegelse i fronten av takboksen. Det flekser godt når du tar tak i den foran. Whispbar er og boks er montert av leverandør - men får ikke noe svar fra de ift om dette er som forventet. Noen andre som har tilsvarende erfaringer med whispbar + boks ?

//Thomas

Jeg måtte stramme mutterne ganske godt til etter at han på lageret på Vestby hadde hjulpet meg å sette på stativ+boks. Et par av dem var faktisk helt løse. Det skal sies at det ikke er gutta på lageret sin jobb å hjelpe til med dette, men uansett utrolig bra service. Bare pass på å etterstram skikkelig. Før stramming hadde jeg følelsen av at boksen fløt vilt rundt oppå der :)

Nuvolari

Sitat fra: MrG på tirsdag 28. januar 2014, klokken 14:16
Sitat fra: trygvelo på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:33
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 28. januar 2014, klokken 10:46
Til de av dere som har montert whispbar. hva slags takboks/skiboks bruker dere. Vil ha en som er enkel å få av og på.Hva anbefaler dere.
Snakket forresten med thule sverige, blir neppe noe thule takstativ klart til påske. De hadde enda ikke begynt med kollisjonstester på stativet......
thule boksene ser jo greie ut med gripeklør som man bare skrur rundt. Fungerer denne løsningen på whispbar stativet????

Må bare si at Calix Nordic Loader er helt genial. Beste skiboksen jeg har sett, enklere blir det ikke. Tar 1-2 minutter å få av boksen. Har whispbar på panotak

Jeg har en slik Calix Nordic Loader med whispbar. Ift å få den av og på whispbar er jeg helt enig - genialt og utrolig enkelt. MEN - det er usedvanlig stor "vandring"/bevegelse i fronten av takboksen. Det flekser godt når du tar tak i den foran. Whispbar er og boks er montert av leverandør - men får ikke noe svar fra de ift om dette er som forventet. Noen andre som har tilsvarende erfaringer med whispbar + boks ?

//Thomas

Har samme kombinasjon og akkurat samme erfaring. Har strammet alle skruer kraftig uten at vandring blir redusert av det.

Ellers er boksen meget enkel å sette på / ta av.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

kjølholdt

Noen som har montert packline boks på whispbar stativ. fungerer det med iZi2connect innfestingssystem de har?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Jærbuen

God video for installasjon av skistativ :)



Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Cato76

Ser at de har redisignet ankerfestene. Er det noen som har fått disse festene ved bestilling fra Wispbar? Eller er dette noe Tesla har designet?

En annen ting som er viktig ved montering av disse takstativene er å legge en 3M film under hele "gummi-klossen" som ligger i kontakt med taket. Jeg fjernet nettopp mitt stativ og såg at disse hadde gnisset mot taket og laget et fint omriss av disse klossene. Håper at jeg klarer å polere dem vekk.
Jeg skal montere dem på igjen i dag og legger da 3M film på kontaktflaten.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Nuvolari

Sitat fra: Cato76 på torsdag 13. februar 2014, klokken 08:07
En annen ting som er viktig ved montering av disse takstativene er å legge en 3M film under hele "gummi-klossen" som ligger i kontakt med taket. Jeg fjernet nettopp mitt stativ og såg at disse hadde gnisset mot taket og laget et fint omriss av disse klossene. Håper at jeg klarer å polere dem vekk.
Jeg skal montere dem på igjen i dag og legger da 3M film på kontaktflaten.

Var litt redd for at akkurat det kunne skje.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

espen1976

Var innom Tesla Forus i Sandnes idag. De monterte Whispbar takstativ for kr 2200,- ferdig montert for meg.
Ypperlig service, raskt og greit :-)

stiantveitofficial

Uten panoramatak er det fortsatt håp, Whispbar har en løsning.
Løsningen forutsetter at du kun har 2 tommeltotter, er noe praktisk anlagt og følger bruksanvisningen til punkt og prikke!!

http://autoload.no/produkt/finn-ditt-takstativ/tesla/tesla-s/whispbar-flush-takstativ-til-tesla-s-uten-panoramatak
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

sn0le

@stiantveitofficial:
Som inkluderer å borre 8 hull i taket og popnagle festene fast i taket.  ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

stiantveitofficial

Helt riktig  :) Bedre det enn å ha en takluke som lekker vann, lager knirke-/gnisselyder, forårsaker mugg og gir varmetap.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

sn0le

Nå vet vi ikke ennå helt sikkert hva som forårsaker muggen.
Men mtp borring i taket så er det vel en viss risiko for vanninntrengning hvis man slurver. Samt at man kan vel ikke ta vekk festene når de først er montert.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

stiantveitofficial

#388
Nei, det med muggen forundrer meg egentlig. Har en mistanke til at det kan være konkurransen om å bruke færrest kw/t blant eierene. Lite varme i bilen og lite utlufting kan være stikkord. Hadde selv en Opel Insigna med soltak som firmabil i 3 år og 200.000km uten mugg eller vann (eller bruk av AC, blir så tørr i øynene av det). Tenkte selvfølgelig ikke på forbruk og hadde det så varmt i bilen som jeg ønsket.

Når man åpner noe som er tett og modifiserer det (enten lager et panoramatak eller borer hull til takbøyler) så vil det alltid være en fare for lekasje. Når det er sagt så er det svært lite lekasje på moderne bobiler og campingvogner, her lages det ofte hull for å montere både paraboler, antenner, klimaanlegg etc. Båter er også et godt eksempel.

Ja, vil tro de svarte festene vil være synlige på en hvit bil, men på blå, grå og sort tror jeg de blir mer eller mindre "usynlige".

Uansett rart at Tesla ikke har laget fester i utgangspunktet. Amatørmessig!
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

D.O

Tipper garanti på div ryker med en gang du setter bormaskinen i taket på bilen... Skader som følge av lekasje får du garantert ikke dekket. Popnagler? skeptisk. I tillegg blir jo disse delene fast på bilen til en hver tid, og risiko for endret luftmotstand, økt permanent forbruk og uling i det lufta paserer over hullet til innfesting av selve stativet.
Hvis jeg skulle kjøpe brukt bil og valget var mellom en tesla med selvborret hull i taket til skistativ og en uten, så ville valget vært lett :) Blir som bil med hjemmelaget soltak i mine øyne.
Er enig at tesla burde hatt fester orginalt. Da hadde jeg vurdert bil uten panorama. Men jeg liker lyset men får inn, og å kjøre med soltaket åpen er nesten kabriolet følelse :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA