Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID.7 Tourer - priser, størrelser, egenskaper m.m.

Startet av daktari, mandag 19. februar 2024, klokken 21:21

« forrige - neste »

daktari

I Tyskland ryktes det om 25% rabatt, så det er jo noe som kan hjelpe.
Prisene oppgitt er før norske rabatter som tradisjonelt er noe magrere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Ble veldig god pris det der. Når ID4 skal selges en gang i fremtiden står denne pt øverst på listen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

E-Trond

Det er første gang jeg har blitt irritert når prisen på en bil blir satt lavt...
Bilen er kjedelig å se på,for lang og for lav bakkeklaring.
Forstår ikke prisingen til Volkswagen Norge.
Id4Gtx ca 700 fullt utstyrt.
iD4 Pro Highline 4M fullt utstyrt ca 600.
ID7 Gtx ca 620 fullt utstyrt.
Og da er ID7 den beste bilen å kjøre.
Best fjøring,best lydisolering,beste seter,beste kjøreegenskaper.
ID7 er jo flaggskipet til Volkswagen.
Hvor er logikken?

Men da må jeg altså kjøpe en bil jeg egentlig ikke vil ha... ;)

Angående nyttelast så var totalvekt på min spekk på 2800 kg.
Egenvekt med fører på 2339 kg
Nyttelast på 461 kg.
Så hvis egenvekta på bilen stemmer sånn noenlunde så er jo det god nyttelast.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

torerik

620k for iD7 kan da vel ikke være fullt utstyrt? Er dette med oppgraderingsvalgene for interiør og eksteriør? Jeg kommer langt over 700 på kalkulatoren med disse valgene...
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

turfsurf

Sitat fra: E-Trond på lørdag 13. juli 2024, klokken 20:32Bilen er kjedelig å se på,for lang og for lav bakkeklaring.
Tja, synes ID.7 ser vesentlig bedre ut enn ID.4. Interiøret virker og bedre.

Bakkeklaring er sant nok en utfordring. Jeg har dog en ganske så dårlig grusvei opp til hytta og kjøpte nettop bil med 12cm bakkeklaring.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Mener å ha sjekket at ID.7 er høyere enn en typisk Passat. Pga batteripakken er den litt høyere, men ikke full SUV. Oppleves som en stor bil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

E-Trond

Sitat fra: turfsurf på lørdag 13. juli 2024, klokken 22:41
Sitat fra: E-Trond på lørdag 13. juli 2024, klokken 20:32Bilen er kjedelig å se på,for lang og for lav bakkeklaring.
Tja, synes ID.7 ser vesentlig bedre ut enn ID.4. Interiøret virker og bedre.

Bakkeklaring er sant nok en utfordring. Jeg har dog en ganske så dårlig grusvei opp til hytta og kjøpte nettop bil med 12cm bakkeklaring.

Jeg synes bilen er pen,men kjedelig. Ikke nok til å ødelegge et kjøp altså,bare en betraktning jeg har gjort for meg selv.

Edit:
Innvendig ser bilen svært bra ut og bedre enn de fleste jeg har kjørt. 👍
Fantastiske seter.

Bakkeklaring er oppgitt til 14,9 cm,så jeg kan leve med det.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

E-Trond

Var vel derfor jeg ble irritert...
For god pris til å si nei! 😁
Endte opp med å bestille en ja!  ;D
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Dingen

Sitat fra: E-Trond på mandag 15. juli 2024, klokken 00:05Var vel derfor jeg ble irritert...
Hei.

Kan eg spørre kva farge du gikk for?

Desse todelte fargane er ingen favoritt her. Men.... alternativt er jo kun helsort.

Liker bilen. Virker mer premium enn id4. Id4 billigere. Men ikkje nok billigere kanskje...

hELgenen

Sitat fra: Dingen på onsdag 17. juli 2024, klokken 12:36
Sitat fra: E-Trond på mandag 15. juli 2024, klokken 00:05Var vel derfor jeg ble irritert...
Hei.

Kan eg spørre kva farge du gikk for?

Desse todelte fargane er ingen favoritt her. Men.... alternativt er jo kun helsort.

Liker bilen. Virker mer premium enn id4. Id4 billigere. Men ikkje nok billigere kanskje...

ID.7 er nok litt mer premium enn ID.4,men den har også en del praktiske egenskaper som ikke egner seg like godt i Norge. Det første som slår meg er de blanke sidelistene/skjørtene - de går til og med lengre ut der bak. De kommer ikke til å holde seg pene for å si det slik. Det andre er bakkeklaringen som ID.4 er mye mer praktisk på. Premium følelsen innvendig ID.7 VS ID.4 er ikke verre enn at dersom du hadde fått byttet ut pianolakken på ID.4 med noe mykplast med mønster - vel så hadde det fort svingt pendelen andre veien.
Det som er irriterende med en del tyske biler som f.eks VW er jo at de alltid skal spare noen småpenger på hardplast,pianolakk osv..Hadde de ikke gjort dette og økt prisen med 10.000 NOK - og puttet plast verdt 3000 kroner mer inn - vel så hadde de både tjent mer og vi som kunder hadde opplevd et kvalitetsløft.
Kineserene gjør dette - og dette er ett område de faktisk kunne tatt tak i for å konkurrere bedre.
Jeg tipper de ikke har gjort det fordi de har lange avtaler om leveranser av denne hersens hardplasten.

E-Trond

Foreløpig farge er hvit.
Kan endre farge før produksjonen settes i gang,så der har jeg en mulighet for å endre til sort.
Ønsket meg bilen i mørk blå,men det var visstnok ikke tilgjengelig i Norge,selv om andre land har den muligheten.

Jeg kjørte bilen på en ekstremt ujevn hytteveg med høydeforskjeller og kraftige hjulspor. Det var ingen problemer med bakkeklaring der så jeg tror det skal gå veldig bra for min del.

Generelt sett så synes jeg bilen er såpass mye bedre å kjøre enn ID4 og Enyaq RS,at valget blir enkelt, spesielt når prisen tas i betraktning.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Dingen

Takk for svar :)

Eg føler den er bedre støyisolert.

Varme i bakseter setter kidsa pris på.

Panorama? Frister,men 12k frister. Tja.

Står egentlig mellom kvit og sort her og evt.

Burde testa den til hyttta. Men
..

Når fekk du ETA levering?

E-Trond

Ble produksjon i uke 34 og levering i uke 38.
Men...det tar jeg med en stor klype salt! ;D
ID 7 GTX
Ioniq  2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA