Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av el nino, onsdag 19. desember 2012, klokken 09:48

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: Lynet på mandag 03. desember 2012, klokken 22:22
Den største feilen med Leaf er utvilsomt rekkevidden på vinteren.
I dag fikk jeg skilpadde etter 75km, og da med 100% lading.
Tempen ute var -14, og bilen hadde stått ute hele helgen i ned mot -20.
Toppladingen fra 80% til 100% tok en evighet da det ikke var utslag på batteritemp.
Varmeapparatet stod mellom 3 og 4kW hele tiden på turen, det vil si at jeg "sløste" bort ca 4kWh på varme.
Tror nok det forsvinner mye varme fra slangene og varmeelementet foran......

Jeg tror varmen som forsvinner fra slangene og varmeelementene er bagatellmessig, sammenlignet med det som forsvinner gjennom de store vindusarealene, og tak/gulv.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sven erik

til sammenligning fikk jeg i min i-miev 11 mil å da hadde jeg litt i gjenn  å hadde det helt varmt å gott med disel varmer   men det er bare 12-13  minus her da

el nino

Sitat fra: hkaspenberg på mandag 03. desember 2012, klokken 21:21
Vi bare si ifra at trådstarter klarte å lage to like tråder. Kanskje de burde slås sammen?

;-D Hans
Jeg ser at det plutselig har blitt til to like tråder-------- :-[ Det var ikke meningen, og jeg vet ikke hvordan det skjedde. Kanskje moderator kan slå dem sammen, for jeg vet ikke hvordan man gjør det. Mvh trådstarter ;)

Aspiranten

Sitat fra: Rio på mandag 03. desember 2012, klokken 22:32
Jeg tror varmen som forsvinner fra slangene og varmeelementene er bagatellmessig, sammenlignet med det som forsvinner gjennom de store vindusarealene, og tak/gulv.

Merket idag at når varmeapparet er slått av, så blåser det luft med -10c inn i kupeen gjennom ventilasjonsanlegget.

Latterlig dårlig designet...
Nissan Leaf

gbzdoc

Har du noen gang kjørt i -10 med fossilbilen din uten at klimanlegget er på? Er nok samme greia der...

Men du løser det jo enkelt:
Sett klima på resirkulering FØR du skrur det av.

(Har ikke hatt behov for å teste det på Leafen, men på i-Mieven funket dette.)

Kryten

Det går fint å bytte mellom friskluft og resirk etter at man har slått av klimaen. Selv pleier jeg ha klima avslått, trykker på mode knappen til jeg har luft på rute og ned (siden det ikke er kun rute) og friskluft for å holde rutene frie for dugg.

Det blir friskt for å si det mildt. Vurdere sterkt å isolere slager og eksapnsjonstankt til varmeren, er ikke sikker på hvor mye det hjelper men det er ganske mye flate som avgir varme til omgivelsene særlig når det er såpass kaldt som nå.

Jeg kjører en time hver vei ca 6 mil pluss og det er ganske kaldt nå uten varmen (bruker forvarming men med resikr tar det ikke lang tid før det er umulig å se igjennom rutene.)
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA