Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken bakstilling passer?

Startet av Tor Arne Ursin, onsdag 17. januar 2024, klokken 11:30

« forrige - neste »

Tor Arne Ursin

Hei!

Min 2010 Think City trenger ny bakstilling! Men hvilken er det som passer? Ser her at noen har skrevet at bakstilling fra Peugeot 206 passer rett på, mens andre har sagt at det skal være fra 306. Er det noen som kan si med sikkerhet hva som er riktig?

Marsto

Hei denne passer. Noen på forumet sier de er useriøse men det tror jeg må bero på misforståelser. De er veldig hjelpsomme og ring gjerne for å ta en prat med dem. Jeg har fått svar veldig raskt på epost men tenker det er greit å slå på tråden til dem.

https://nordic-deler.no/peugeot-206/48-bakstilling-peugeot-206.html

Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

Tor Arne Ursin

Hei!

Tusen takk for svar! Har forsøkt å komme i kontakt med Nordic deler i noen dager, både på e-post og telefon, men har ikke fått svar. I mellomtida dukket denne opp:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=334908483

Den er til og med rett i nærheten. Men passer den? Noen som vet?

Marsto

Den ser ut til å passe, ja. Her er et bilde av min aksling demonert.

Tor Arne Ursin

Hei igjen!

Toppers! Takk for godt og hurtig svar!

Da håper jeg å få Think´en på veien igjen snart!

Hilsen

Tor Arne

geear

Har dessverre ikke noe å bidra med her, men det må være helt fantastisk å skru på det der! Utrolig enkelt kontra bilene jeg har eid og hatt, med firehundre armer, stag og linker.  :D

Marsto

Jada, det bør gå helt fint, det der. Ser ikke ut til at prisen er helt på jordet heller. Den kommer jo med alt inkl. bremsetromler. Uansett er det vel ikke et stort marked for disse akslingene så kanskje det er prutningsmonn på den?
Ikke vanskelig å reparere heller da det er veldig rett frem den her. Ikke for mye "kvist" som vi kaller det i Trøndelag før du får den demontert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA