Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Forenklet" test av batterier og motor

Startet av Øyvind.h, tirsdag 11. desember 2012, klokken 20:59

« forrige - neste »

Nordtroms

Det ser ikke ut til at de henger sammen, jeg reserverte for to dager siden og fikk RN9199xx.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

andre.engh

Jeg bekreftet i April og fikk RN6506XX

Levering okt/nov
Mvh
André Veie Engh

S85, Perlemor hvit, 19", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle.

LEVERING 06.12.13
"We have begun sourcing parts for your Model S"

Nordtroms

For øvrig fakturanr. xxxxxx2161. Betyr det at det er reservert over  2000 model S i Norge?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Wenche

#348
Jeg vil anta at Tesla, som andre bedrifter, bruker løpende fakturanummer, uavhengig om det er reservasjon av Model S, salg av Model S, Roadster, eller service på sistnevnte. Noen Roadstereiere her som kan finne frem et fakturanummer med dato?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Cirion

Jeg har faktura nr 71 for depositum og 2102 for sluttsum.
Så tiden er nok forbi hvor man kunne telle antall biler på fakturanr...

Men jeg kan tippe tallet har passert 2000 depositum, og hvis noen av de har falt fra så er det sannsynlig like før vi tipper 2000 biler.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jgilberg

Sitat fra: Nordtroms på mandag 12. august 2013, klokken 21:02
For øvrig fakturanr. xxxxxx2161. Betyr det at det er reservert over  2000 model S i Norge?

Jeg bekreftet 9 august og fikk faktura 2129. ;-)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

arnkl

Sitat fra: jgilberg på onsdag 14. august 2013, klokken 14:36
Sitat fra: Nordtroms på mandag 12. august 2013, klokken 21:02
For øvrig fakturanr. xxxxxx2161. Betyr det at det er reservert over  2000 model S i Norge?

Jeg bekreftet 9 august og fikk faktura 2129. ;-)

To dagar seinare var fakturanr. kome opp i 2165, så det ser ut til at Tesla sender ut i underkant av 20 fakturaer pr. dag. Men alt er neppe nye reservasjonar.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Havebigfun

Sitat fra: arnkl på onsdag 14. august 2013, klokken 17:11
ar seinare var fakturanr. kome opp i 2165, så det ser ut til at Tesla sender ut i underkant av 20 fakturaer pr. dag. Men alt er neppe nye reservasjonar.
Hvorfor ikke - de selger som hakka møkk i disse dager- full mediafokus gjør sitt 8)
Til dere som tror Tesla har produsert totalt 2200 fakturaer i Norge- incl returfakturaer- tro om igjen totaltallet incl alle roadstere, reparasjonsregningene ol er vesentlig høyere.
jeg tror de opererer med forskajellige virtuelle fakturablokker slik at slik at fakt-nr på depositumet representerer nummeret i køen når kontrakten er tegnet.
At det er noen få som trekker seg etter det er godt mulig men det koster 15-31k og sitter sikkert langt inne- jeg tror det er ca 2200 bestillinger i Norge nå 8)

acschmi

Tviler på det, jeg fikk I dag faktura nummer 22xx på min Sig leveringsfaktura.

OleJA

Tror fakturanummer fungerte bra som sporing tom. 2000ish. Når de nå leverer ut biler med tilhørende sluttfaktura så blir nok dette vanskeligere å spore fremover.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

leafster


laumb

Etter finslize og faktura for depositum så koster det deg depositummet.

leafster


eclipse

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 14. august 2013, klokken 19:43
Sitat fra: arnkl på onsdag 14. august 2013, klokken 17:11
ar seinare var fakturanr. kome opp i 2165, så det ser ut til at Tesla sender ut i underkant av 20 fakturaer pr. dag. Men alt er neppe nye reservasjonar.
Hvorfor ikke - de selger som hakka møkk i disse dager- full mediafokus gjør sitt 8)
Til dere som tror Tesla har produsert totalt 2200 fakturaer i Norge- incl returfakturaer- tro om igjen totaltallet incl alle roadstere, reparasjonsregningene ol er vesentlig høyere.
jeg tror de opererer med forskajellige virtuelle fakturablokker slik at slik at fakt-nr på depositumet representerer nummeret i køen når kontrakten er tegnet.
At det er noen få som trekker seg etter det er godt mulig men det koster 15-31k og sitter sikkert langt inne- jeg tror det er ca 2200 bestillinger i Norge nå 8)

Stikkordet her er "tror" ser jeg....  ;)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Havebigfun

Sitat fra: eclipse på torsdag 15. august 2013, klokken 09:06
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 14. august 2013, klokken 19:43
Sitat fra: arnkl på onsdag 14. august 2013, klokken 17:11
ar seinare var fakturanr. kome opp i 2165, så det ser ut til at Tesla sender ut i underkant av 20 fakturaer pr. dag. Men alt er neppe nye reservasjonar.
At det er noen få som trekker seg etter det er godt mulig men det koster 15-31k og sitter sikkert langt inne- jeg tror det er ca 2200 bestillinger i Norge nå 8)

Stikkordet her er "tror" ser jeg....  ;)
Den som lever får se ;) Jeg tror at sannsynligheten er høy for at min påstand er svært nær sannheten 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA