Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Forenklet" test av batterier og motor

Startet av Øyvind.h, tirsdag 11. desember 2012, klokken 20:59

« forrige - neste »

noto

X reservasjoner kommer inn her også, men bare med antagelig ca. en pr. dag. På den annen side virker det som fakturanumrene var unaturlig lave til å begynne med. For meg med p-nummer omkring 2100 pluss alle S- og R-numre foran var fakturanummer såpass lavt som 4XX. Må ha vært mange flere enn 400 ModelS-bestillinger fra Norge før i køen? Ble S- og R-reservasjoner fakturert i 2012?

Gambo Turbo

Glemmer vi ikke nå at fakturanummeret har flere siffre enn de fire siste vi har hengt oss opp i? Min Invoice begynner på 67, deretter haug med nuller og løpenummer til slutt. Vi vet jo ikke hva tallet 67 sier oss, og hva med de 66 tallene før?
Men for all del, bare å spekulere....

Mvh Turbo

Taubu

Invoice er jo bare en bekreftelse på innbetalt beløp etter "Finalize" slik at Model X dermed ikke vil komme inn på denne listen.
Jeg har P1763 og invoice 277, og bilen fikk status "Production Complete" den 10. aug.

DonPedro

Sitat fra: Gambo Turbo på torsdag 15. august 2013, klokken 13:34
Glemmer vi ikke nå at fakturanummeret har flere siffre enn de fire siste vi har hengt oss opp i? Min Invoice begynner på 67, deretter haug med nuller og løpenummer til slutt. Vi vet jo ikke hva tallet 67 sier oss, og hva med de 66 tallene før?
Men for all del, bare å spekulere....

Mvh Turbo

67 er koden for Norge.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Hawkon

Reservert for en uke siden. Fikk fakturanummer 6700002285, og reservasjonsnummer RN996807. Forventet levering i januar.  :)
Finalized 16.08.2013
Levert! 11.02.2013
Grå, Pano, 19", Tech, Park, Lyd, Luft, Pakkehylle

Gambo Turbo


[/quote]

67 er koden for Norge.
[/quote]

Ja, så enkelt kan det være. :)

ohh

Sitat fra: OleJA på onsdag 14. august 2013, klokken 21:35
Tror fakturanummer fungerte bra som sporing tom. 2000ish. Når de nå leverer ut biler med tilhørende sluttfaktura så blir nok dette vanskeligere å spore fremover.
Stemmer nok bra. Min faktura nr 2 har nummer 1997, og jeg er ikke blant de første som ble kontaktet om levering, og som dermed fikk sendt ut sluttfakturaen.

Mitt anslag er temmelig nøyaktig 2000 bestillinger i Norge nå.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

berkani

Sitat fra: Hawkon på søndag 18. august 2013, klokken 19:21
Reservert for en uke siden. Fikk fakturanummer 6700002285, og reservasjonsnummer RN996807. Forventet levering i januar.  :)


Tydeligvis kortere og kortere leveringstid på bilene. Jeg bestilte i mai, og fikk beskjed om levering i desember!
Sort P85 med det meste
....22257
Levering 9. des kl 14

OlaSpakmo

Har stått In Production i en måned med P#1124.
Og leveringstiden forskyves stadig, fra midten av sept, via slutten av sept og nå begynnelsen av oktober. Jaja... :-/ ???
S85 siden august -13
TMX betalt reservasjon høsten -12, avbestilt pga serviceerfaringer med Tesla Norge.
2 stk TM3 bestilt når det ble åpnet, avbestilles nov -17 pga vedvarende serviceerfaringer med Tesla Norge.

Libbis

Jeg fikk estimert levering sep/okt, men etter mail-forespørsel om status på leveringsdato fikk jeg beskjed om tidlig nov...
Jaja, er under 90 dager igjen :)
Tesla Model S
Brun standard m/alt utstyr.
Kambo

Arnta

Hei! Kanskje noen som kan svare meg på dette? Jeg bekreftet tidlig i Juli.
Har kun fått RN nummer. Ser alle refererer til Reservasjonsnummer. Har de kuttet ut det, eller er det bare jeg som ikke finner de?
Har letet, men ikke funnet svar.
Model S 85 Pearl White

noto

Slutt på reservasjonsnummer for lenge siden. Fakturanummer og deretter VIN-nummer gir deg en ide om plass i køen.

Arnta

Sitat fra: noto på fredag 23. august 2013, klokken 22:16
Slutt på reservasjonsnummer for lenge siden. Fakturanummer og deretter VIN-nummer gir deg en ide om plass i køen.

Takk, for det Noto! Jeg har faktura nummer på 18**. Når blir man tildelt VIN?
Model S 85 Pearl White

noto

Vet ikke når du får VIN, men du ser det på My Tesla når det kommer. Fakturanumrene nærmer seg 2300 tror jeg, så du er et stykke fremme i køen..

shb

Jeg fikk faktura nr 2300 for en uke siden.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA