Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterhjul for sessongen

Startet av Cptchristian, mandag 06. november 2023, klokken 21:22

« forrige - neste »

Cptchristian

Hei, er ny her så håper jeg poster riktig og at det ikke finnes for mangle lignende tråder..

har bestilt meg gromme felger som dessverre er blitt meget forsinket , dette bekymrer meg litt når jeg ser gradestokken synker for hver dag.
Ser meg nødt til å bite i det sure eple og kjøpe meg ett ekstra sett med felger og vinterdekk.
Lurer på om dere vet om hvor jeg kan få tak i felg m/dekk til vinterføre for en rimelig penge. Dimensjon har ikke noe å si da dette skal byttes ut , men må vær ok dekk da jeg ikke ønsker å gamble med det .

Vet du om en god å rimelig pakke ?
Kanskje noen her som selger ?

Holder til på sørvest landet .

Takker på forhånd for svar og tips

Mvh
Christian

Mobileum

Ikke et svar på ditt spørsmål, men personlig ville jeg aldri spandert "grumme felger" på vinterføre. Sjansen for skade er minst dobbelt så stor om vinteren.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Handyman

Her er en stor seksjon om hjul, dekk og felg:
https://elbilforum.no/index.php?board=316.0
Sikkert letter å få svar der.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

førategangtesla

Det må da bli finn.no så får du heller selge de etter bruk.

Jeg har en model y performance som egentlig blir levert med 21"uberturbine, men da jeg hadde utlevering så fikk jeg valg mellom 21" og 19" vinterhjul, gikk da for 19" og angrer definitivt ikke. 19" er skikkelig behagelig å kjøre på vs 21" og her får jeg bedre forbruk også som er fint på vinteren, i tillegg så blir det rimeligere å kjøpe nye dekk når den tid kommer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA