Levering av nye Model 3

Startet av elbilnooben, mandag 23. oktober 2023, klokken 16:55

« forrige - neste »

CatDuGa

Etter ett par uker med leveringstid 14-31 desember, fikk jeg ny oppdatering i dag med ny lev.tid. 8 februar til 23 april 😳😳 Noen andre som også har fått det?
2024 Tesla Mod3 RWD Stealth Grey-bestilt
2019 Tesla Mod3 (solgt)

KaptTa

Sitat fra: CatDuGa på lørdag 02. desember 2023, klokken 17:05Etter ett par uker med leveringstid 14-31 desember, fikk jeg ny oppdatering i dag med ny lev.tid. 8 februar til 23 april 😳😳 Noen andre som også har fått det?

Fikk akkurat samme i går, noen som veit hvorfor?
Leasing min går ut i februar så er fryktelig synd isåfall

Kaffe

Etter min erfaring så stoler jeg ikke ett sekund på leveringstidene til Tesla, ihvertfall ikke før VIN er tildelt. Jeg bestilte 3.aug, første estimerte tid var sept-okt, etter det har det har det vært en gjeng endringer inkludert en med jan-febr (har fått hentedato 12.des).

Det er ikke på grensen til lureri, men over grensen at det står 3-6 uker hvis du bestiller nå.

Nihon

Sitat fra: Kaffe på fredag 01. desember 2023, klokken 11:14
Sitat fra: Nihon på torsdag 30. november 2023, klokken 21:06Fikk samme her og valgte også 12.des. Hadde håpet på at det skulle bli utlevering neste uke.

Grattis, gir et diskret nikk hvis jeg ser en som klår på en Rød Mod 3  ;D

Jeg kommer nok til å være opptatt med å gå gjennom alt inni og utenfor bilen før jeg godtar leveringen, så det er ikke sikkert at jeg kommer til å legge merke til det.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

marud

Sitat fra: Nihon på lørdag 02. desember 2023, klokken 21:35
Sitat fra: Kaffe på fredag 01. desember 2023, klokken 11:14
Sitat fra: Nihon på torsdag 30. november 2023, klokken 21:06Fikk samme her og valgte også 12.des. Hadde håpet på at det skulle bli utlevering neste uke.

Grattis, gir et diskret nikk hvis jeg ser en som klår på en Rød Mod 3  ;D

Jeg kommer nok til å være opptatt med å gå gjennom alt inni og utenfor bilen før jeg godtar leveringen, så det er ikke sikkert at jeg kommer til å legge merke til det.
Kan si meg enig i det, spesielt med tanke på at det har endret seg til 15 jan til 10 mars for meg nå....
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

KaptTa

Sitat fra: Kaffe på lørdag 02. desember 2023, klokken 21:14Etter min erfaring så stoler jeg ikke ett sekund på leveringstidene til Tesla, ihvertfall ikke før VIN er tildelt. Jeg bestilte 3.aug, første estimerte tid var sept-okt, etter det har det har det vært en gjeng endringer inkludert en med jan-febr (har fått hentedato 12.des).

Det er ikke på grensen til lureri, men over grensen at det står 3-6 uker hvis du bestiller nå.

Ja skjønner, veldig frustrerende. Sendte mail til de jeg har abonnement på min nåværende bil, for å høre om jeg kunne utsette innlevering. Hvis ikke må jeg finne en alternativ løsning.

Enda mer morsomt hvis jeg plutselig får vin og levering i desember, etter jeg har utsatt innlevering på nåværende bil. Betaler jo "bare" 9000 i måneden for nåværende bil.

Nihon

Sitat fra: CatDuGa på lørdag 02. desember 2023, klokken 17:05Etter ett par uker med leveringstid 14-31 desember, fikk jeg ny oppdatering i dag med ny lev.tid. 8 februar til 23 april 😳😳 Noen andre som også har fått det?

Det samme skjedde med meg ifjor da jeg bestilte en Model 3 LR i august og håpet å kunne få den før nyttår, men endte med å kanslere den når den endret seg på samme måte bare noen dager før leveringsvinduet.

Nå er jeg glad for det fordi nå får jeg en Highland isteden som er en god oppgradering fra 2023 modellen. Eneste minuset er ekstra utgifter til skatt og avgifter som har kommet.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

CatDuGa

Sitat fra: Nihon på søndag 03. desember 2023, klokken 10:29

Det samme skjedde med meg ifjor da jeg bestilte en Model 3 LR i august og håpet å kunne få den før nyttår, men endte med å kanslere den når den endret seg på samme måte bare noen dager før leveringsvinduet.

Nå er jeg glad for det fordi nå får jeg en Highland isteden som er en god oppgradering fra 2023 modellen. Eneste minuset er ekstra utgifter til skatt og avgifter som har kommet.

Jeg kommer ikke til å avbestille, for her gledes det til Highland😄, men syns det er veldig rart at det kan endre seg så mye. Noe kontroll har de vel over hva som blir solgt/bestilt og hva som blir sendt?! Blir noe krøll på hvordan få kabalen til å gå opp/rundt med transport til og fra jobb osv....
2019 Tesla Mod3 (solgt)

MyMuffin

Nå har jeg hatt bilen ett par uker og har omsider klart å finne noen minuser ved bilen.

"blinklys" kameraene som forøvrig er oppgradert med høyere oppløsning og ny design blir også fortere tilsmusset.
Baksetet, som tidligere bestod av 3 individuelle oppvarmede soner, har nå ikke varme i midtdelen.

Med andre ord, ikke rare greiene :)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Haamos

Sitat fra: MyMuffin på mandag 04. desember 2023, klokken 13:56Nå har jeg hatt bilen ett par uker og har omsider klart å finne noen minuser ved bilen.

"blinklys" kameraene som forøvrig er oppgradert med høyere oppløsning og ny design blir også fortere tilsmusset.
Baksetet, som tidligere bestod av 3 individuelle oppvarmede soner, har nå ikke varme i midtdelen.

Med andre ord, ikke rare greiene :)
Hvis det er alt som ikke er fullt så bra med bilen, lover det veldig bra! Oppvarmede seter bak er jo kjent greie utifra videoer og omtaler av M3 Highland (og er man ærlig, hvor ofte trenger man det setet i midten bak?). Det at blindsonekameraene blir fortere tilsmusset, tror jeg egentlig ikke er verken større eller mindre problem enn med tidligere modeller. Tror kanskje det oppleves som mer tilsmusset fordi det er bedre kvalitet på kameraene, og det vil syntes mye lettere.
Tesla Model 3 2024 Standard range Ultra red

elbilnooben

Er det noen som har bestilt nå i slutten av november/starten av desember? Hvordan ligger dere an i bestillingsløypa så langt?

vgnils

Sitat fra: elbilnooben på tirsdag 05. desember 2023, klokken 11:56Er det noen som har bestilt nå i slutten av november/starten av desember? Hvordan ligger dere an i bestillingsløypa så langt?

Bestilte 30. november og har antydet levering 29. - 31. desember. Ikke fått VIN ennå. RWD, rød, hengerfeste, vinterhjul. Ingen andre tilvalg.

Blakstad

Bestilte 10 okt.
SR, stealth, vinterhjul.
Historikk på leveringsestimat:
- 3-6 uker
- 14-31 des
- 3 jan - 27 feb
Ikke fått VIN.
2024 TM 3 SR Stealth Gray - Bestilt 10. okt

Haamos

Sitat fra: Blakstad på onsdag 06. desember 2023, klokken 21:40Bestilte 10 okt.
SR, stealth, vinterhjul.
- 3-6 uker
- 14-31 des
- 3 jan - 27 feb
Ikke fått VIN.

Ut ifra denne ser det ikke ut som bestillingsdato har så mye å si for leveringstiden. Jeg bestilte samme konfigurasjon, bare med ultra red isteden, og har levering torsdag neste uke. Jeg bestilte 25. oktober, altså senere i tillegg.
Tesla Model 3 2024 Standard range Ultra red

CatDuGa

Sitat fra: Haamos på onsdag 06. desember 2023, klokken 22:22
Sitat fra: Blakstad på onsdag 06. desember 2023, klokken 21:40Bestilte 10 okt.
SR, stealth, vinterhjul.
- 3-6 uker
- 14-31 des
- 3 jan - 27 feb
Ikke fått VIN.

Ut ifra denne ser det ikke ut som bestillingsdato har så mye å si for leveringstiden. Jeg bestilte samme konfigurasjon, bare med ultra red isteden, og har levering torsdag neste uke. Jeg bestilte 25. oktober, altså senere i tillegg.

Jeg bestilte 23.september og har fått estimert lev. 8.februar - 23.april, samme kon.fig., men inkl. H.f.(først 3-6uker, så 14-31 desember)
Prata med Tesla Stavanger i dag, for det haster litt med å få bil for min/vår del i.o.m jeg solgte bilen min. Litt godtroende til første est.lev.tid😞 Der fikk jeg beskjed om at den kan komme før 8.februar eller senere enn 23.april. Vet de har «inne» hvit LR, blå LR og ultrad red LR som jeg kan få levert om ca 14 dager. Og vurderer sterkt en av de, muligens den rød, men må opp 100 000,- 😩 Usikker på om å ha is i magen til nyåret eller bare kjøre på med LR🤓 Dere som har fått Ultra Red - fornøyd med fargen? jeg har ikke sett den «live» og er veldig usikker.
2019 Tesla Mod3 (solgt)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA