Hovedmeny

Levering av nye Model 3

Startet av elbilnooben, mandag 23. oktober 2023, klokken 16:55

« forrige - neste »

Nihon

Sitat fra: SK_SVG på onsdag 29. november 2023, klokken 15:54Men ikke verre enn at når du har kjørt en M3 fra 2020 så velger du å gå for en Tesla til?

Jeg prøvekjørte nesten alt som var av el-biler (BMW, VW, Porsche, Audi, Volvo, Polestar, BYD og MG) før jeg gikk for en ny Tesla fordi jeg ville bort fra Tesla.

Ingen av dem var like morsomme å kjøre som Model 3 og navigasjonen og oppvarming av batteri hadde også ofte elendige løsninger.

TeslaBjørn har mange videoer som viser at batteriet til mange av bilene blir overopphetet hvis man har på varme eller kjøling i bilen under lading.

Jeg håper å få en bil som er så å si feilfri så jeg slipper å forholde meg til Tesla sin mangel på kundeservice fordi bilene dems er veldig morsomme å kjøre.

Hadde alle bilene inkludert Tesla vært bensin-biler så hadde jeg lett valgt en Volvo uten å tenke på det, flotte og solide biler.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Nihon

Sitat fra: SK_SVG på onsdag 29. november 2023, klokken 16:10Fikk endelig tak i Tesla og en som hvertfall prøvde å hjelpe litt og han klarte da å lokalisere min bil til å stå på havnen i Zeebrugge. Han regnet med den ble lastet på en båt uti neste uke og at levering ville bli mot slutten av intervallet som appen sier (12-27) men sier at alt er veldig usikkert inntil de vet mer selv.

Får du treff på VIN nummer her?
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Nihon

Får treff på VIN hos vegvesenet nå også.

Ingen reg nummer enda.

SK_SVG

Nei, ingen treff hos Høgh eller på vegvesen
Ford Explorer
BMW 330e
BMW X5
BMW X3
BMW 1 serie Coupe
Citroen C4
VW Polo
VW Passat
Opel Vectra

Haamos

Hvis man får treff på VIN hos statens vegvesen, vil det si at bilen har ankommet Norge og er fortollet? Kjenner at jeg har gledet meg litt for lenge nå
Tesla Model 3 2024 Standard range Ultra red

Kaffe

Nå har jeg fått SMS og valgt utleveringsdato 12.des (Drammen)  :)

SK_SVG

Nå fikk jeg mulighet til å velge leveringsdato og henter bilen onsdag 13. des.

Dette er en dag tidligere enn det som står på siste faktura:-)
Ford Explorer
BMW 330e
BMW X5
BMW X3
BMW 1 serie Coupe
Citroen C4
VW Polo
VW Passat
Opel Vectra

elbilnooben

Gøy! Har dere valgt finansiering gjennom Tesla? Hvilken rente fikk dere isåfall?

Kaffe

TeslaTheFuture

Har lyst til på kjøpe en standard range, men det er all for høy rente. Nesten 7% effektiv !!

Hvordan løser dere dette. Pleier ikke tesla senke prisenene fra Janaur som i fjor eller kjøre rentekampanje?

De har jo rentekampanje på Model y performance . Og alle andre ny biler virker somn har rentekampanjer

Moas

Vi kan spekulere i at nevt. dårlig salg av Highland kan endre prisene i framtiden. I tillegg til rentejoker, så kan Tesla også lokke med andre goodies hvis de vil..i mellomtiden kan trøste deg med at du akkurat nå får en liten rabatt på vinterhjul.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Haamos

Fikk leveringsdato i dag her også! Kunne velge mellom 12., 13. og 14.
Til min store fortvilelse ble det 14., da det var vanskelig å komme seg unna jobb. Fordelen er at ferien begynner den dagen, så da har jeg hele jula med ny bil
Tesla Model 3 2024 Standard range Ultra red

Nihon

Sitat fra: TeslaTheFuture på torsdag 30. november 2023, klokken 12:59Har lyst til på kjøpe en standard range, men det er all for høy rente. Nesten 7% effektiv !!

Hvordan løser dere dette. Pleier ikke tesla senke prisenene fra Janaur som i fjor eller kjøre rentekampanje?

De har jo rentekampanje på Model y performance . Og alle andre ny biler virker somn har rentekampanjer

Jeg kjøpte bilen kontant på grunn av den høye lånerenten. Er bare mellomlegget for det den nye koster og hva jeg får for den gamle.

Sitat fra: Kaffe på torsdag 30. november 2023, klokken 10:52Nå har jeg fått SMS og valgt utleveringsdato 12.des (Drammen)  :)

Fikk samme her og valgte også 12.des. Hadde håpet på at det skulle bli utlevering neste uke.

Kaffe

Sitat fra: Nihon på torsdag 30. november 2023, klokken 21:06Fikk samme her og valgte også 12.des. Hadde håpet på at det skulle bli utlevering neste uke.

Grattis, gir et diskret nikk hvis jeg ser en som klår på en Rød Mod 3  ;D

In other news:

motor.no

DavidRS

13. desember 0930 henter jeg min. Blei litt ventetid fra bestillingsdato 3. juli 🙈

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA