Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2023.38.x

Startet av sjokomelk, onsdag 18. oktober 2023, klokken 10:09

« forrige - neste »

Nihon

Sitat fra: Mobileum på torsdag 23. november 2023, klokken 09:24Tror tanken er at man nå kan velge FSD med hendel. Det kunne man ikke tidligere. Altså for å håndtere kombinasjonen mellom 3 funksjoner med én hendel (eller "knapp" for de med Highland og ny S/X).

To ganger ned med hendel har alltid vært for å aktivere Autopilot/EAP/FSD og en gang for TACC.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Mobileum

Hvis bilen har FSD blir det ingen forskjell på aktivering av EAP og FSD. Ser ut som det er det de nå vil skille på.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Kim-

Så kulden har kommet. -6 ute. 3-4 min forvarming og totalt 12-14 min kjøretur. Varmeapparatet på maks. Hev luen og skrudde ned et par min før ankomst. Dårlig effekt på varmepumpen eller er deres sånn og?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Sitat fra: Kim- på tirsdag 28. november 2023, klokken 16:57Så kulden har kommet. -6 ute. 3-4 min forvarming og totalt 12-14 min kjøretur. Varmeapparatet på maks. Hev luen og skrudde ned et par min før ankomst. Dårlig effekt på varmepumpen eller er deres sånn og?

-6 her også i dag når jeg skulle hjem fra jobb, jeg forvarmer somregel ca 10 minutter, 3-4 minutter så er kupé varm og 7-8 minutter før batteri er ferdig varmet.

Jeg har 12 minutter kjøring hjem og har somregel på 21 grader auto på lav hastighet og det holder kupé god og varm. Det har hendt at jeg kjører på 22 grader hvis jeg vil ha det litt ekstra varmt, men jeg kjører alltid på auto-lav.

Jeg har en 2023 Y performance, jeg fikk en bil med urenheter i en av slangene så tesla byttet AC-kompressor og supermanifoild allerede bare et par uker etter utlevering. Men varmepumpen har fungert supert både vinter og sommer siden.

Lucaria

#49
Jeg varmer også 5-10min på vanlig varming hvis det ikke er is på rutan som idag f.eks. 19,5 grader auto-medium. Med varme i sete og i rattet så syns jeg det er komfortabelt. (har jo jakke på) Hvis det er is på frontrutan så kjører jeg "Avis bil".

2022 -MYP

kaistian

I min 22 Y så det slik ut i dag, den står i en ikke isolert garasje og var ikke tilkoblet strøm.
Startet forvarming 09:35 og kjørte 09:42, auto høy 21 grader.

Tid        Inne  Ute
09:34:25  -5.4  -9.00
09:38:26   5.4  -9.50
09:41:35  15.3  -9.50
09:41:38  15.5  -9.50
09:41:53  16.4  -9.50
09:42:09  17.5  -9.50
09:42:24  18.2  -9.50
09:42:39  18.9  -9.50
09:42:54  19.3  -9.50
09:43:10  19.7  -9.50
09:43:25  20.0  -9.50
09:43:40  20.2  -9.50
09:43:55  20.4  -9.50
09:44:11  20.5  -9.50
09:44:26  20.6  -9.50
09:44:41  20.7  -9.50
09:44:57  20.8  -9.50
09:45:12  20.8  -9.50
09:45:27  20.9  -9.50
09:45:42  20.9  -9.00
09:45:58  20.9  -9.00
09:46:13  20.9  -9.00
09:46:28  21.0  -9.00

Mobileum

Ser helt normalt også for en TMS. Jeg har riktig nok innstilt varmen på 23.5. Setevarmen på 1 fordi jeg har stoffseter.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA