Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mekkekveld uke 9

Startet av toreh, mandag 11. februar 2008, klokken 08:44

« forrige - neste »

Griffel

Jeg har maskinvasket flere ganger og har ikke hatt noen problemer som følge av det. Skrur av antenne og ser etter at ladelokket er ordentlig lukket og låser bilen.

Maskinvask vinterstid og håndvask + høytrykksspyler om sommeren. Bruk høytrykksspyleren med litt vett så går det bra. Avslutter med litt "verktøykasse på boks" i mekanismen for ladekontakt, det smører og fortrenger vann. Forsiktig motorvask har også gått bra.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

HHF

Motorvask!!! Du er en modig maur   :o . DET hadde jeg ihvertfall ikke tatt sjansen på, men så er jeg nok litt ekstra pysete når det kommer til elbilen. Er det noe jeg konstant har litt dårlige nerver på, så er det elbilen. Har nok blitt litt sjokkskadet av alle de kjipe opplevelsene med P106'n og elboksbyttet på Think.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Griffel

Sitat fra: HHF på onsdag 06. februar 2008, klokken 10:17
Motorvask!!! Du er en modig maur 

Men ikke så modig at jeg bruker høytrykks spyler i mottorrommet, men forsiktig og kontrolert slik at jeg ikke presser vann inn i koblere. Fuktighet blir det i alle fall fra kjøring og trafikk.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA