Hovedmeny

Autovisker

Startet av quagswag, fredag 06. oktober 2023, klokken 23:07

« forrige - neste »

quagswag

Når viskeren står på auto og den går på intervall så visker den to ganger for hvert intervall. Er dette normalt/noe man må regne med med tanke på hvor ubrukelig viskerene er på auto i utgangspunktet? TMYP 2023 siste versjon software.
Tesla Model Y Performance - 2023

HolyDiver

Samme hos meg på min Y. På min 3 så kan man faktisk kjøre AP og skru av viskere - skjønner ikke hvorfor dette er forskjellig på Y og 3.

Daniel_0007

Sitat fra: HolyDiver på fredag 06. oktober 2023, klokken 23:57Samme hos meg på min Y. På min 3 så kan man faktisk kjøre AP og skru av viskere - skjønner ikke hvorfor dette er forskjellig på Y og 3.

Hvor gammel er 3?
Mener at hvis man har 2021 og nyere uten radar så kan man ikke kjøre ap og skru av viskere da kamera må være fri for regn evt bruke s3xy buttons skal funke og.
Model 3 2019 LR Rwd

HolyDiver

Nihon

Jeg kan ikke skru den av i min 2020 model 3 LR AWD som jeg fikk sent i slutten av 2019 etter oppdateringen som skrudde av radaren.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

CEM07

Jeg har 2 model y P, en levert november i fjor og en levert mars i år. Den eldste visker en gang pr. intervall mens den andre visker 2 ganger. ikke å bli klok på og egentlig ganske irriterende med den som visker 2 ganger.
Kan vel ikke være riktig?
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

Kim-

Hadde og det i en periode så ga det seg 🤷�♂️
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Jeg har en 2023 Y performance og min visker en gang per intervall. Derimot så er er det litt frem og tilbake hvor bra auto fungerer, jeg skulle gjerne sett mulighet til å justere følsomhet, det kunne jeg nemlig i min forrige bil i auto.

Noen ganger fungerer auto greit, mens andre ganger så visker den for raskt selv bare ved litt småregn, full rulle  :laugh: ikke bra, så jeg håper ikke at jeg er på den nye og fantastiske V4 som Elon pratet om fordi det er ikke bra nå synes jeg.

Mulig at det er placebo, men jeg føler at autoviskere fungerer "best" når jeg lar viskerene stå i auto hele tiden, når jeg skrur viskerene av og deretter setter den i auto igjen så er det akkurat som om de nuller seg ut og starter på nytt? Å la de stå i auto på høsten ved lange gråværsperioder er greit, men ellers så liker jeg ikke å ha de på fordi jeg liker ikke å kjøre viskerene på tørr rute  :laugh:

Så jeg bruker en kombinasjon av auto og kjøring manuelt, fungerer det greit er det auto og ellers manuelt hvis viskerene kjører full rulle, jeg synes at det er flaut å kjøre rundt i trafikken med viskerene på full rulle når ruta nærmest kunne klart seg med 1 visk hvert tiende sekund  :laugh:

Det er bedre enn hva det var for 6 måneder siden, men bra er det ikke enda. Jeg blir bare litt forundret over at det ikke kan fungere ok hele tiden fordi det fungerer av og til meget bra faktisk, men av og til er ikke bra nok.

geear

Det kom på produksjonsbiler i jan/feb 2018, så det begynner å bli noen års utvikling. Det blir litt som fantombremsingen og skiltlesing og rundkjøringer og sikkert annet, hadde det vært mulig å løse fullt ut med den hardwaren som er der, burde det ikke da vært i mål snart?

Autowinder

Har inntrykk av at det går på «læring», har jeg kjørt mye i regn kommer den seg betraktelig og ved neste programvareoppdatering som inneholder litt større endringer som påvirker viskerfunksjon er det tilbake på start som forrige oppdatering. Sikkert så mange programlinjer i sw at utviklerne må se bort fra / flushe noe av opplæringen :laugh:
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

quagswag

Sitat fra: førategangtesla på søndag 08. oktober 2023, klokken 08:50Jeg har en 2023 Y performance og min visker en gang per intervall. Derimot så er er det litt frem og tilbake hvor bra auto fungerer, jeg skulle gjerne sett mulighet til å justere følsomhet, det kunne jeg nemlig i min forrige bil i auto.

Noen ganger fungerer auto greit, mens andre ganger så visker den for raskt selv bare ved litt småregn, full rulle  :laugh: ikke bra, så jeg håper ikke at jeg er på den nye og fantastiske V4 som Elon pratet om fordi det er ikke bra nå synes jeg.

Mulig at det er placebo, men jeg føler at autoviskere fungerer "best" når jeg lar viskerene stå i auto hele tiden, når jeg skrur viskerene av og deretter setter den i auto igjen så er det akkurat som om de nuller seg ut og starter på nytt? Å la de stå i auto på høsten ved lange gråværsperioder er greit, men ellers så liker jeg ikke å ha de på fordi jeg liker ikke å kjøre viskerene på tørr rute  :laugh:

Så jeg bruker en kombinasjon av auto og kjøring manuelt, fungerer det greit er det auto og ellers manuelt hvis viskerene kjører full rulle, jeg synes at det er flaut å kjøre rundt i trafikken med viskerene på full rulle når ruta nærmest kunne klart seg med 1 visk hvert tiende sekund  :laugh:

Det er bedre enn hva det var for 6 måneder siden, men bra er det ikke enda. Jeg blir bare litt forundret over at det ikke kan fungere ok hele tiden fordi det fungerer av og til meget bra faktisk, men av og til er ikke bra nok.

Når jeg velger manuell intervall visker den èn gang, men så fort den går på auto så er det to wipes her ja.

Men dette autovisker-problemet har vært siden 2018 har jeg forstått?

Bemerkelsesverdig at det skal være forskjell på to "like" biler.

Finnes ikke noe innstillinger i service-menyen?
Tesla Model Y Performance - 2023

førategangtesla

Sitat fra: quagswag på lørdag 14. oktober 2023, klokken 15:11
Sitat fra: førategangtesla på søndag 08. oktober 2023, klokken 08:50Jeg har en 2023 Y performance og min visker en gang per intervall. Derimot så er er det litt frem og tilbake hvor bra auto fungerer, jeg skulle gjerne sett mulighet til å justere følsomhet, det kunne jeg nemlig i min forrige bil i auto.

Når jeg velger manuell intervall visker den èn gang, men så fort den går på auto så er det to wipes her ja.

Men dette autovisker-problemet har vært siden 2018 har jeg forstått?

Bemerkelsesverdig at det skal være forskjell på to "like" biler.

Finnes ikke noe innstillinger i service-menyen?

Ja, der er rart, min visker kun en gang og det har den gjort så lenge jeg har hatt bilen.

Det er ingen innstilling man kan gjøre her dessverre, men skulle gjerne hatt den muligheten til å tweake litt slik jeg liker det, altså det å kunne justere følsomheten.

NightOwl

Hos meg fungere ikke autovisker når det er mørkt. Spiller ingen rolle om frontruta bare er våt eller om det pøsregner. I dagslys fungerer autovisker relativt greit men det er sjelden jeg bruker den innstillingen da jeg ofte kjører når det er mørkt og gidder ikke å bytte imellom hver gang.

førategangtesla

Sitat fra: NightOwl på torsdag 19. oktober 2023, klokken 13:59Hos meg fungere ikke autovisker når det er mørkt. Spiller ingen rolle om frontruta bare er våt eller om det pøsregner. I dagslys fungerer autovisker relativt greit men det er sjelden jeg bruker den innstillingen da jeg ofte kjører når det er mørkt og gidder ikke å bytte imellom hver gang.

Har den oppført seg slik hele tiden eller kom dette ved en oppdatering? Hvis det kom ved en oppdatering så kan du sende en melding til tesla og be de om å pushe ut oppdatering på nytt til deg som du kan laste ned og installere på nytt.

Forøvrig så ville jeg ha tatt kontakt med tesla uansett fordi slik skal det ikke være.

filtvet

Slutt å skylde på "brukerfeil". Min fungerer heller ikke mørke.

Har for øvrig en 2006-modell honda der det fungerer knirkefritt. Men var sikkert ikke like kult implementert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA