"batterisikringen må byttes snart"

Startet av skiboks, søndag 17. september 2023, klokken 17:00

« forrige - neste »

skiboks

Hei, noen som har fått denne feilmeldingen før: "batterisikringen må byttes snart". Er det stor kostnad å bytte? Ikke noe alvorlig vel?🤔

førategangtesla

Hvilken årsmodell har du?

Er dette denne sikringen med batteri kanskje? Tesla hadde vel en periode en sikring med batteri med en viss levetid. I starten ble den montert over batteripakken slik at batteripakke må ned for bytte av sikring, siste periode ble den montert mer tilgjengelig.

Utover det så tror jeg ikke at det er alvorlig hvis det er denne sikringen, det er tross alt bare en sikring. Men det er vel snakk om en gjenværende levetid på ca 6 mnd fra man får feilmeldingen til den konker ut og da står du der, så legg det inn i appen.

aguro

Byttet nettopp denne sikringen på min P85D 2015 model. Pris 8500,00
Synes det er en drøy pris, men en har jo ingen alternativer.

skiboks

TB

Om du er på Østlandet kan det være Bilexperten, Persveien 32 0581 Oslo kan gjøre bytte?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Mint

Fikk selv følgende melding i sommer. BMS-u031 - Battery Fuse Requires Replacement Soon. Booket time hos Tesla med prisestimat rundt 2500kr. Fikk så melding fra Tesla at det ikkje var nødvendig å skifte denne på min bil P85D 2015. Det som var merkelig var at Tesla opplyste da at batterilevetid var 5 år på denne sikringen. Dro derfor inn til Tesla verksted og viste meldinger på mobilen. Der syntest det dette var merkelig, men mente fremdeles at batteriet ikkje skulle skiftes?

skiboks

Booket service hosTesla i dag. Prisestimat på 1500,- ca, så ikke så ille som han over. 2016 mod TMS 70.

JLie

Har også fått samme melding, og estimatet fra Tesla var på 3500,- (Tesla S 90d). De er tydeligvis ikke helt enig med seg selv når det kommer til pris, men det er kanskje også ulikt ut fra modellene.
Tesla Model S 90d - 2016

zanzibar

Jeg fikk også denne på TMS 75d 2017 modell.

Booket time hos Tesla Karihaugen.

Pris: 3300 kr inkl. moms

offpist

S85 og S60 batteriet har sikringen over batteriet så hele batteri pakken må ut av bilen for å bytte sikring.

S75, S100, S70, og S90 osv har sikringen under, så der er det en rask jobb.

Derfor er det litt sprik i kostnader.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Muffinman

Tipper det kommer mange sånne når bilene runder 8 år i tilfellene batteriet i sikringen holder ut så lenge. Da slipper de diskusjoner om det er garanti eller ikke.

BMW850

Ikke hørt noe på min 9,5 år gamle P85. Mulig det ble byttet sikring når de resealet batteriet for ett par år siden.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Du har den enda ja :) Vår gikk til Bulgaria i vår. Men har 2015 85D med ca 260k på telleren enda. Får vel pushe på for å få en reseal før garantien går ut i november....

ventle

Fikk sikringen byttet på 2016-mod S90D for tre uker siden for 3178,50 hos Tesla Trondheim. Nå har noen satt ut et rykte på TOCN-gruppa på facebook om at dette skal dekkes av 8 års batterigaranti. Noen som vet noe mer håndfast om dette?

ventle

Gode nyheter. Først, sitat Roger Kolbu på facebook:
SitatTesla har nå endret sitt standpunkt, og går nå med på å inkludere et rutinemessig bytte av pyro-sikringen i batterigarantien!

Jeg la inn forespørsel om refusjon i appen, og har nå fått beløpet refundert  :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA