Hovedmeny

2023.32.x

Startet av sjokomelk, fredag 08. september 2023, klokken 22:42

« forrige - neste »

sjokomelk

Ser at 2023.32.1 begynte å rulle ut til flåten i går, og i følge TeslaFi er det 5 biler i Norge som har fått denne så langt. Det ser ikke ut til å være de store endringene i denne versjonen.
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2023.32.1/release-notes
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ronnynilsen

Oppdaterer min Y med den nå.
Tesla model Y LR 2022

turfsurf

Installerte den i morges, ingen store endringer å spore.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

model3pw

Sitat fra: sjokomelk på fredag 08. september 2023, klokken 22:42Ser at 2023.32.1 begynte å rulle ut til flåten i går, og i følge TeslaFi er det 5 biler i Norge som har fått denne så langt. Det ser ikke ut til å være de store endringene i denne versjonen.

Fikk den på torsdag morgen. Ingenting intr i den.

itje

32.4 kom idag, samme merknader.

Forrige 32.x versjon var ikke bug fix..men bug add...for meg.

Joe mode var "av" og fjernlys oppførte seg...vel...fjernt? :p

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

sjokomelk

2023.32.4 kom hos meg også nå. Og på TeslaFi står det at denne inneholder FSD Beta 11.4.4, så nå er Beta nesten på samme versjonsnivå som ikke-Beta. 11.4.7 er nyeste FSD Beta, men den er versjon 2023.7.30.
Ikke at noe av dette spiller noen betydning for oss her i Europa. Men vi kan håpe og tro at NN fra FSD Beta brukes i Autopilot.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS

Nihon

Sitat fra: model3pw på lørdag 09. september 2023, klokken 14:21
Sitat fra: sjokomelk på fredag 08. september 2023, klokken 22:42Ser at 2023.32.1 begynte å rulle ut til flåten i går, og i følge TeslaFi er det 5 biler i Norge som har fått denne så langt. Det ser ikke ut til å være de store endringene i denne versjonen.

Fikk den på torsdag morgen. Ingenting intr i den.

I min som har første genereasjons kamera på M3 så ble sidekameraene skarpere, bedre farger og letter å se når der er mørkt.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Lynet

Og til meg gikk kameraene i svart og dermed ingen cruisecontroll  :-\
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

gjobjo

ser at sidekamera fungerer bedre nå, før var de så blasse i fargen, alt rødt ble oransje, nå er sidekamera like bra som bakkamera 
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

Kim-

Rakk ikke laste 32.4 før den forsvant fra bilen. Lå der i 4 timer før den ble trekt tilbake.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Oshaug

Sitat fra: Kim- på onsdag 20. september 2023, klokken 12:25Rakk ikke laste 32.4 før den forsvant fra bilen. Lå der i 4 timer før den ble trekt tilbake.
Samme skjedde til meg, midt i nedlastingen
Tesla Model 3 SR+ MIC 2021

sjokomelk

Jeg hadde rar opplevelse med Autosteer i dag på vei hjem fra jobb. Så jeg luuuurer på om det er noe uttesting av FSDß-kode 11.4.4 inne i bildet. Bilen har 2023.32.4.

TL:DR - bilen bremset helt ned av seg selv før venstre sving inn på boligfelt fra hovedveien.

Lang historie:
Jeg bruker alltid navigasjonen på vei til og fra jobb, for det er to alternative ruter jeg kan ta, og ved mye trafikk tar jeg omveien som er lenger, men går 20 min raskere i enkelte tilfeller. Navigerte hjem fra jobb som vanlig i dag, og bruker Autosteer mer eller mindre hele veien. På hovedveien er det 70, før det blir 50 ca 2-300 meter før jeg skal svinge av til venstre og inn på vei som går inn på boligfelt. Normalt sett slakker bilen av fra 70 til 50 når den passerer 50-skiltene og jeg må selv avbryte Autosteer/CC og bremse ned før jeg svinger av veien. I dag gikk den fra 70 til 50 som vanlig, men den fortsatte å bremse ned sånn som jeg ville ha gjort, og var nede under 30 når det var 3-40 meter igjen til krysset. Det var ingen annen trafikk hverken bak meg eller møtende. Jeg tok ikke sjansen på å la bilen fortsette mer på egenhånd, så jeg tok over og bremset ned til nesten full stopp selv og svingte av veien. Krysset er uoversiktlig, så det er ikke stedet man leker med bilen sin.

Vet ikke om det var tilfeldigheter, men det kan nesten virke som om bilen gjorde ting FSDß ville gjort, bortsett fra at den ikke kan sette på blinklyset og svinge av i krysset.
Bilen lastet opp 1.6GB til Tesla i går etter jeg kom hjem fra jobb, og den har gjort det samme i dag. Så enten har den sett noe spesielt Tesla er ute etter å få video av, eller så har jeg vært prøveklut for noe uten å vite om det.

Handyman

Jeg opplevde at bilen for første gang bremset godt ned FØR en sving den alltid kommer har kommet på etterskudd i. Det er noe den ikke har gjort før. På vei til jobb i den samme svingen var jeg litt mer i tvil, siden bilen har kjørt den tålig OK motsatt vei, men jeg reagerte på at den kjørte roligere.
Helt klart forskjell fra samtlige tidligere SW-versjoner. Bortsett fra denne svingen var det ikke de store tingene. Blir interessant å teste også på andre veier jeg kjører regelmessig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

førategangtesla

Etter oppdatering 32.4 så er bildekvalitet på kamera super  :+1:

Mer detaljer og det gule bildet er erstattet med riktige farger.

Jeg har ikke prøvd autopilot enda.

Chris Aurora

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 20. september 2023, klokken 17:09Jeg hadde rar opplevelse med Autosteer i dag på vei hjem fra jobb. Så jeg luuuurer på om det er noe uttesting av FSDß-kode 11.4.4 inne i bildet. Bilen har 2023.32.4.

TL:DR - bilen bremset helt ned av seg selv før venstre sving inn på boligfelt fra hovedveien.

Lang historie:
Jeg bruker alltid navigasjonen på vei til og fra jobb, for det er to alternative ruter jeg kan ta, og ved mye trafikk tar jeg omveien som er lenger, men går 20 min raskere i enkelte tilfeller. Navigerte hjem fra jobb som vanlig i dag, og bruker Autosteer mer eller mindre hele veien. På hovedveien er det 70, før det blir 50 ca 2-300 meter før jeg skal svinge av til venstre og inn på vei som går inn på boligfelt. Normalt sett slakker bilen av fra 70 til 50 når den passerer 50-skiltene og jeg må selv avbryte Autosteer/CC og bremse ned før jeg svinger av veien. I dag gikk den fra 70 til 50 som vanlig, men den fortsatte å bremse ned sånn som jeg ville ha gjort, og var nede under 30 når det var 3-40 meter igjen til krysset. Det var ingen annen trafikk hverken bak meg eller møtende. Jeg tok ikke sjansen på å la bilen fortsette mer på egenhånd, så jeg tok over og bremset ned til nesten full stopp selv og svingte av veien. Krysset er uoversiktlig, så det er ikke stedet man leker med bilen sin.

Vet ikke om det var tilfeldigheter, men det kan nesten virke som om bilen gjorde ting FSDß ville gjort, bortsett fra at den ikke kan sette på blinklyset og svinge av i krysset.
Bilen lastet opp 1.6GB til Tesla i går etter jeg kom hjem fra jobb, og den har gjort det samme i dag. Så enten har den sett noe spesielt Tesla er ute etter å få video av, eller så har jeg vært prøveklut for noe uten å vite om det.

Jeg opplever det samme, og trodde jeg var blitt gæærn. Når jeg har aktiv navigasjon begynner bilen å bremse ned før navigasjonen antyder at jeg skal ta av fra den veien jeg er på
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA