Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for oss med ulyder i forstillingen

Startet av Trond.Strom, onsdag 05. desember 2012, klokken 18:44

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: Trond.Strom på tirsdag 20. november 2012, klokken 14:01
Hei
Jeg skal ha bilen min inn til service i morgen og har skrevet en smørbrødliste til birger n haug som de kan sjekke mens den er inne. I fjor hadde jeg samme type synging som i denne videoen
http://www.youtube.com/watch?v=8IDctJ2qdS8&feature=plcp&ytsession=DidM9n8tzTXH84sRZ6KmcHjb0iZNcoL1OvzwheZm7GZVIj8Ep5uDgFOQhKAlXPeCAzlg6BU6l-6yJCyrv-c9vDYU5TgAbuby3xFkAXhi7JcF4MFIMYVWohIbKgjTrcErzl_e56tidNcCDvaTkkoWT-CzSsZOYXcmh3Xvk248jXYx3VBNjzxCdmpT6g-JjgGFJ20uzQwdKme4TcmjjYjKKnlEmeE5SsTO73KL3OINo0E
er det noen som vet hva det er?

Trond

Hei Trond,

Bilen din er åpenbart besatt av en ond ånd (spøkelset av en fossilmotor), og du må til en demonutdriver! ;)

Alternativt, jeg antar at dette er magnetiske lyder fra enten inverteren eller motoren. Jeg har noen av de samme på min bil, men en høyere frekvens.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Jærbuen

Sitat fra: Akseln på tirsdag 20. november 2012, klokken 14:46
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 20. november 2012, klokken 14:42
Dere har ikke "knirking" i støtdempere når temperaturen faller ned mot null (og kaldere)?
Jeg opplever det som mer en dunking i høyre støtdemper når jeg treffer en dump eller hull.

Jeg har også dunking i høyre forran, akkurat som en slarken foring eller slitt demper
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Trond.Strom

Da er bilen ferdig på service. Dette er løsningen til Birger N. Haug:
1. bremsene lugger litt av og til så fint om dere kan oppdatere firmware til NTB-12-086  fra october 2012 som vistnok skal fikse dette problemet.
1. svar: Rubbet bremseklosser, ingen tilbakemelding på firmware

2. Vindusheis førersiden foran noen ganger går ikke vinduet opp selvom jeg trykker opp på knappen
2. svar: observerte ikke problemet, så problem løst

3. Vindusheis pasasjersiden foran er veldig treg.
3. svar: smurt opp lister slik at vinduet går lettere

4. lyder/ulyder i front ved kaldt vær under -10grader
4. svar: ?? nå er det jo +8 ute

5. Er det spylerveske dyser til bakruta? isåfall hvordan bruker jeg den?
5. svar: høyre hendel fremover

Så jeg må si jeg er mektig imponert over innsatsviljen her.....

Thomas Parsli

Dette er slik bilforhandlere opererer, intet nytt.
Men når man har klaget over den samme tingen flere ganger blir de lei og fikser det som er galt.

Det er jo også mulig å reklamere, selv om det medfører litt arbeid.
(Reklamasjoner tar de langt mer alvorlig)

Du kan sjekke om firmware er oppdatert ved å åpne døren mens bilen er på og ikke i Park. -Da skal det pipe for å minne deg på å sette bilen i Park før du går ut av den.
Hvilke andre firmwareoppdateringer som har kommet etter denne aner jeg ikke, men det er minst en.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

En liten merknad til vindusheiser og "uling" foran.

I USA har de demontert minst en bil og funnet ut at en teflonstripe var feilmontert slik at den kom i kontakt med vindusheisen. Istendenfor å gjøre det lettere for vindusheisen gjorde den det vanskeligere...

Det er også en bil som har fått påvist feil på en vannpumpe. Skulle visstnok være feilproduksjon med "forurensninger" i lageret.

Begge sakene involverte lengre verkstedbesøk og mye kommunikasjon med Japan.

Thomas

Trond.Strom

jaja jeg hadde kanskje for store forventninger, men som en bonus  slettet de både lade og klimakontroll timere uten å fortelle meg noe om det. Kundetilfredsheten min hadde nok vært på all time high i morgen tidlig dersom jeg ikke hadde merket dette selv....

akseln

Oi, det skal jeg sannelig sjekke og de har gjort på min også. Takk for tips!

De hevdet forresten at firmware var oppdatert, men når jeg ser på kvitteringen står det "Sjekke for oppdateringer, ja, utført på kampanje". Det kan jo bety at de henviser til oppdateringen som ble gjort i vår...

akseln

Sjekket timerne nå. De var ikke slettet, men skrudd av. Hadde vært fint med et varsel om dette ja...

Rio

Det med "piping" viser bare at firmware er oppgradert tidligere i år.

For å teste om man har NTB-12-086 (BNH kjente ikke til det, så jeg er meget sikker på at det ikke er med enda), så må du nesten teste om bremsene hogger noen ganger når du kjører langsomt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Thomas Parsli

Så skrev jeg også "Hvilke andre firmwareoppdateringer som har kommet etter denne aner jeg ikke, men det er minst en." :)
Hvis man ikke har hatt bilen inne til oppdatering, er dørtesten en fin test om de har oppdatert i det hele tatt.

Jeg har ikke de to siste oppdateringene og har vært plaget med lugging kun et par ganger på ca 16.000km
Mange av de som har NTB-12-086 installert sier forskjellen er merkbar, men noen sier de ikke merker noe som helst...

Thomas

Trond.Strom

Jeg merker ikke noe som helst, men skrev mail til Birger N haug i dagog spesifikt spurte om de hadde installert den som jeg ba om. Ikke hørt tilbake men jeg blir vel ikke veldig overrasket om den ikke er installert.
Er jo ikke et kjempeproblem så tror ikke jeg gidder å være leafløs en dag til for å få den installert og muligens kanskje dersom jeg er heldig finner de ut at de skal installere den neste gang jeg har bilen inne til service.

Til slutt en liten skryt som jeg desverre ikke så i mørket i går, Bilen har blitt vasket utvendig. Så det var jo en hyggelig gest.

Trond

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA