Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange Tesla-eiere planlegger å kjøpe facelift 2024 Tesla 3?

Startet av Moas, fredag 01. september 2023, klokken 13:28

« forrige - neste »

Moas

Da kjører vi i gang diskusjon/avstemming for å feire ny Tesla 3 facelift.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

mthoring

Sitat fra: Moas på fredag 01. september 2023, klokken 13:28Den nye Tesla 3 RWD er foreløpig altså 10 000 kr dyrere enn Y RWD. Er det ok prising?

Er den ikke 20K billigere enn Y RWD?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Handyman

Model Y RWD med HF og vinterhjul: 456 744
Model 3 RWD med HF og vinterhjul: 439 007
- Uten HF: 429 007
Endrer man lakkfarge øker forskjellene, bortsett fra sort, den er litt dyrere på TM3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

HKS

Har en 2021 Model 3 Long Range i dag, veldig fornøyd, vurderer vel egentlig å bytte til Model Y neste gang vi bytter bil, men hvis vi fortsatt skal ha en sedan så blir det sikkert Model 3 refresh.

Er veldig fornøyd med Model 3 så langt.
Tesla Model 3 Long Range

Rosstopher

De aller fleste som kjøper Tesla, og dermed de fleste Tesla-eiere, kjøper Model Y. Y har solgt mer på sine to år på markedet enn 3 har på 4 år. Derfor sier det seg vel selv at de fleste vil svare nei her?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Philip Marlowe

Fornøyd med min 19-modell, men manglende blinklysbryter gjør at jeg vil vurdere et annet merke neste gang. Kanskje den nye Mercedes EQC sedan som blir lansert neste år. Den blir bygget på den nye MMA-plattformen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

ok67

Manglande blinklyshendel og girspak gjer at eg er usikker. Hadde dei vore på plass så hadde det vore ei anna sak.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

ok67

Men kan tenke meg å prøvekøyre den for å sjå korleis dette fungerer i praksis
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

OlaM

Hadde jeg hatt en mandagsbil så hadde jeg vurdert det, men min Kinabygde LR har vært upåklagelig. Ikke nok nytt i denne til at oppgraderingen er verdt det. Kanskje jeg ender opp med å eie min i ti år, sikkert mye heftig å bytte i på markedet da.
'21 3LR

model3pw

Venter og ser hvordan Performance utgaven blir seende ut. Håper de denne gang lanserer tøffere sportsfanger til performance foran som skiller den mer ut fra de andre av utseende enn bare en liten karbonspoiler bak.

Det har også vært bilder online av en annen diffuser bak. Og ikke snakk om at dette var en «antagelse» av den som la ut dette for et halvt år siden. Så dette må være slik faktisk performance blir seende ut bak.

geear

Det er bare et manipulert bilde med Model Y sin diffuser/bakfanger. Sikkert bare antagelse at de ville gå i den retningen siden Y er nyere.

Electric Avenue

Vurderte ny model S men slo det fra meg nettopp pga disse blinklys-knappene på rattet som jeg ikke kan fordra. Hadde begynt å snuse på en ny model 3 istedet, men nå får jo den og disse forferdelige knappene som er helt håpløse å bruke i rundkjøringer...

Når jeg kjøper en ny bil så gidder jeg ikke sitte å irritere meg hver eneste gang jeg kjører den bare fordi de skulle spare noen kroner på å fjerne blinklys-hendelen, så det blir sannsynligvis et annet merke på meg neste gang.
Tesla Model S

model3pw

Sitat fra: geear på lørdag 02. september 2023, klokken 14:24Det er bare et manipulert bilde med Model Y sin diffuser/bakfanger. Sikkert bare antagelse at de ville gå i den retningen siden Y er nyere.

Ehh, kan jo være men virker rart!

Diffuser, og TESLA bokstavene på bagasjerommet og 95% riktig baklys design. Dette var ikke wild guess, men må nesten ha vært en tidlig leak. Prototypene som var tildelket viste ikke nok til å komme så nære synes jeg.

RJK

Sitat fra: Electric Avenue på lørdag 02. september 2023, klokken 17:36Vurderte ny model S men slo det fra meg nettopp pga disse blinklys-knappene på rattet som jeg ikke kan fordra. Hadde begynt å snuse på en ny model 3 istedet, men nå får jo den og disse forferdelige knappene som er helt håpløse å bruke i rundkjøringer...

Når jeg kjøper en ny bil så gidder jeg ikke sitte å irritere meg hver eneste gang jeg kjører den bare fordi de skulle spare noen kroner på å fjerne blinklys-hendelen, så det blir sannsynligvis et annet merke på meg neste gang.
Nå er prisene på TMS og TMS kraftig redusert. For moro skyld konfigurerte jeg opp en Plaid med Ultra Red, og som ryktene sa, ingen fargetillegg i prisen lengre.

Satte på 21" og valgte vinterdekk, og kom på 1,25 mill. Er jo "nesten gratis" for en bil med disse ytelsene. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jokke

Hvis de fjerner spak til blinklys og gir så har jeg kjøpt min siste nye Tesla.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA