Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange Tesla-eiere planlegger å kjøpe facelift 2024 Tesla 3?

Startet av Moas, fredag 01. september 2023, klokken 13:28

« forrige - neste »

geear

Det er ikke hvis, det er allerede gjort. Nå er det kun Y som har spaker.

Yamakazi

Hentet min splitter ny model 3 LR for 2 uker siden, så frister å bytte over til highland men orker ikke det.. får heller nyte bilen min i 5 år ish og oppgradere til en Y 😅

RJK

Sitat fra: Yamakazi på søndag 03. september 2023, klokken 14:29Hentet min splitter ny model 3 LR for 2 uker siden, så frister å bytte over til highland men orker ikke det.. får heller nyte bilen min i 5 år ish og oppgradere til en Y 😅
...som da har mistet spakene. ;)

Men kanskje FSD er kommet, så da slipper du også ratt og pedaler.  ;D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Mye "frykt for alt nytt" her. Selv gleder jeg meg til bil uten de hersens spakene. Blir nok en opplæringsprosess med knappene, og kanskje blir blinkingen mere knotete, men kjekt å slippe spaker.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: turfsurf på søndag 03. september 2023, klokken 15:51Mye "frykt for alt nytt" her. Selv gleder jeg meg til bil uten de hersens spakene. Blir nok en opplæringsprosess med knappene, og kanskje blir blinkingen mere knotete, men kjekt å slippe spaker.
Minner mye om da TM3 ble lansert. Tenk uten instrumentcluster, ingen AP-hendel, knapp for å åpne dørene, og ikke minst de idiodisek dørhåndtakene. Alle disse tingene var hver for seg selv nok til at TM3 ville bli en flopp. Det var ikke rent få som var skråsikre dette i diverse fora. Ingen av disse var i nærheten av å få
rett.
Syns debattn nå om Highland minner mye om alt dette. Jeg venter med kritikk av det ene og det andre før jeg har forsøkt bilen. Det er så sykt mye som handler om vaner. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Syklist

Vi får se om 2021 modellen er like problemfri om et par år, og om forbedringene frister nok til at det er verdt å ofre blinklys- og girhendel.  Forhåpentligvis skal den også bygges i Tyskland etterhvert. Vil helst ha en bil produsert i Europa.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Veggsen

Snuste på Highland som min neste bil, men blinklys på rattet har blitt en dealbreaker for meg. Synd, for resten av bilen ser veldig bra ut! (Kanskje med unntak av sømmen på rattet).

Otkristo

Sitat fra: Veggsen på fredag 08. september 2023, klokken 13:37Snuste på Highland som min neste bil, men blinklys på rattet har blitt en dealbreaker for meg. Synd, for resten av bilen ser veldig bra ut! (Kanskje med unntak av sømmen på rattet).
Hvilken bil kjører du i dag?

Veggsen

Sitat fra: Otkristo på fredag 08. september 2023, klokken 14:18
Sitat fra: Veggsen på fredag 08. september 2023, klokken 13:37Snuste på Highland som min neste bil, men blinklys på rattet har blitt en dealbreaker for meg. Synd, for resten av bilen ser veldig bra ut! (Kanskje med unntak av sømmen på rattet).
Hvilken bil kjører du i dag?
2020 SR+.

Hideyowife

Liker det gamle designe bedre. Seter mangler fortsatt mulighet til bedre støtte for lår. Enn så lenge trives jeg også med hendler for blinklys  ;D  Blir en fin bruktbil om noen år, men vi beholder nok vår 2021 SR+ MIC minst 4-5 år til. Så får vi evt se om det endelig har kommet en Model 2 eller no slikt innen den tid.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

jlan

Det er vel bare et tidsspørsmål før det kommer tredjepartsløsninger med spaker. Det finnes jo allerede knapper som kan programmeres for blinklys.

https://youtu.be/2LGsj4ZKRVo?t=609
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Sitat fra: jlan på lørdag 16. september 2023, klokken 10:53
Det er vel bare et tidsspørsmål før det kommer tredjepartsløsninger med spaker. Det finnes jo allerede knapper som kan programmeres for blinklys.

Jeg spådde også dette for en tid tilbake, og det ryktes at det er firmaer som jobber med saken.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RJK

Sitat fra: Handyman på lørdag 16. september 2023, klokken 11:29
Jeg spådde også dette for en tid tilbake, og det ryktes at det er firmaer som med saken.
De som står bak "Sexy Buttons" har visstnok produktet under testing, og dermed snart klart for markedet. Sier ryktene...

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Veggsen

Hei. Ja, jeg så Enhance S3XY buttons har en prototype på gang, så det virker lovende!  :D

Nihon

Spørsmålet er om det er like lett å koble til en ODB2 dongel i nye M3 som i den gamle.

Jeg bruker Scan My Tesla i min nåværende M3 og håper å kunne bruke den i den nye også.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA