Easee lader alltid låst etter lading

Startet av eltex, tirsdag 29. august 2023, klokken 08:21

« forrige - neste »

eltex

Jeg har en Easee lader i i en annen bolig som jeg av og til bruker for å lade min Tesla Y. Den brukes ikke ofte, men når jeg bruker den så opplever jeg altid problem med at etter lading så er Easee-ladeporten låst. Men den vises som åpen i Easee-appen. Da må jeg gå i appen og sette på permanent lås og så slå av permanent lås og da er det mulig å ta ut ladekabelen.  Jeg stopper lading via tesla-appen. Er det feilen som forårsaker dette?
Tesla ModelY LR 23

Orbit

Har du da først trukket kabelen ut på bilsiden? Selv en ulåst lader skal holde kabelen fast av sikkerhetshensyn, inntil bilen er frakoblet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

syklisten

Du vet at du kan låse opp kabelen på en Easee lader ved bare å holde en finger på den prikken over lysstripen? Trenger ikke innom appen.
2020 Kia e-Soul
2016 Kia Soul EV - solgt

eltex

Sitat fra: Orbit på tirsdag 29. august 2023, klokken 08:24Har du da først trukket kabelen ut på bilsiden? Selv en ulåst lader skal holde kabelen fast av sikkerhetshensyn, inntil bilen er frakoblet.
Ja jeg drar ut kabelen på bilsiden etter at teslaen har stoppet å lade. skal jeg dra den ut på easee først?
Tesla ModelY LR 23

eltex

Sitat fra: syklisten på tirsdag 29. august 2023, klokken 08:37Du vet at du kan låse opp kabelen på en Easee lader ved bare å holde en finger på den prikken over lysstripen? Trenger ikke innom appen.
nei det virker ikke. har forsøkt flere ganger. jeg må alltid til slutt gå i appen. Når jeg går i appen så tror easee boksen at den er åpen.
Tesla ModelY LR 23

Orbit

Sitat fra: eltex på tirsdag 29. august 2023, klokken 14:20
Sitat fra: Orbit på tirsdag 29. august 2023, klokken 08:24Har du da først trukket kabelen ut på bilsiden? Selv en ulåst lader skal holde kabelen fast av sikkerhetshensyn, inntil bilen er frakoblet.
Ja jeg drar ut kabelen på bilsiden etter at teslaen har stoppet å lade. skal jeg dra den ut på easee først?
Nei. Det er riktig rekkefølge som du gjør nå, dvs først plugge ut på bilsiden. (Og omvendt ved tilkobling: Først i lader, sist i bil)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA