Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulyd regenerering

Startet av Magsell, fredag 18. august 2023, klokken 14:45

« forrige - neste »

Magsell

Har en 2020 modell Ioniq, hvor jeg har fått en mystisk lyd under regenerering. Det høres nesten ut som det ligger et kattedyr foran i bilen og knurrer når jeg slipper gassen. Er det ørene mine som har blitt utrolig sensitive, eller har noen andre erfart slike ulyder?

RJK

Sitat fra: Magsell på fredag 18. august 2023, klokken 14:45Har en 2020 modell Ioniq, hvor jeg har fått en mystisk lyd under regenerering. Det høres nesten ut som det ligger et kattedyr foran i bilen og knurrer når jeg slipper gassen. Er det ørene mine som har blitt utrolig sensitive, eller har noen andre erfart slike ulyder?
Få tatt lydopptak av ulyden, og kontakt Hyundai-forhandleren din. Du har enten fått noe problemer med hjulager eller bremsene, men mest mistenker jeg du har fått samme feil jeg bl.a. har hatt med min Kona. Og det er at det er motoren som har problemet.

Siden dette er 2020-modell, så burde de ta det på garanti, men vær ikke redd for å si at det i tilfellet må gå på reklamasjonsretten. Burde ikke være problematisk, men med lydopptak så risikerer du ihveertfall ikke at du får bil tilbake etter sjekk med beskjed "fant ikke feilen", noe jeg fikk da jeg gikk til de 2. gang- 1. gang hadde de trodd det gikk over med å snu motoren, men den måtte nok byttes.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA