Hovedmeny

Q2 TMY fra Berlin har ikke LFP batteri

Startet av thebadger, søndag 18. juni 2023, klokken 20:06

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Gusse på fredag 07. juli 2023, klokken 11:09Fikk min TMY MCR fra Berlin levert forrige fredag (30.6). Kan den ha LFP?
Når jeg kobler den til hjemmelader (Tesla), så lader jeg opp til 70km/t. Dette er en 32A kurs. Får opp til ca 33km/t på min X, og mener jeg var opp i 49km/t på min M3 som jeg hadde før.
Er dette RWD? I så tilfelle er det garantert at det er LFP, og også at det er de strukturelle batteriene fra BYD.

Er det LR eller P, så har de aldri vært levert med LFP-batterier, men 2170 når de er produsert i Berlin eller Shanghai, eller Freemont i USA, selv om vi ikke får biler produsert derfra, foruten TMS og TMX.

Er de produsert i Texas (fremdeles ingen utlevert i Europa), kan de ha 4680 strukturell pakke, men der er jeg usikker på om det er annet enn RWD som har disse pakkene, eller om noen LR også har fått disse.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Radial

Sitat fra: Gusse på fredag 07. juli 2023, klokken 11:09Fikk min TMY MCR fra Berlin levert forrige fredag (30.6). Kan den ha LFP?
Når jeg kobler den til hjemmelader (Tesla), så lader jeg opp til 70km/t. Dette er en 32A kurs. Får opp til ca 33km/t på min X, og mener jeg var opp i 49km/t på min M3 som jeg hadde før.

Har du RWD har du nok LFP (og en del andre forandringer under skallet), men alle awd(4x4) har NMCA kjemi enn så lenge.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Det ser du vel på ladegrenseinnstillingen? LFP har vel ikke maks anbefaling på daglig ladegrense på 90%...

sjokomelk

Du ser det på modellnavnet. Model Y Long Range og Performance har "vanlig" batteri, mens RWD/Standard Range har LFP uansett om den kommer fra Shanghai eller Berlin.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA