Reiselader/Nødlader med temperatur-sensor i schuko

Startet av Radial, mandag 12. juni 2023, klokken 21:49

« forrige - neste »

Radial

Gamlingene i famlien får seg ny Kia EV6 i disse dager.
Selgeren opplyser om at det IKKE følger med nødlader/reiselader på nye KIA'er... snodige saker, gamlingene spør jo da sin "erfarene" elbillist-sønn om bistand, men jeg hadde ikke noe konkret svar.

De vil måtte "nødlade" litt i en kort periode på hytta inntil de får seg ladestasjon (skulle kjøpe Easee, men det gikk jo skeis...), og hvis de først må KJØPE seg en nødlader/reiselader, så velger man i det minste det sikreste alterantivet... altså de som har temperatursensor i Schuko pluggen.

Men hvilke ladere har dette?
Ingen som direkte reklamerer for god sikkerhet rundt det ser jeg..
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Radial

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 13. juni 2023, klokken 11:43Jeg vet ingenting om hvor vanlig det er. Kanskje alle har det for alt jeg vet. Ser i hvert fall at den ene de har på Elbilgrossisten har det:
https://www.elbilgrossisten.no/en/collections/schuko-til-type-2/products/metron-voltorb-schuko-til-type-2-justerbar-ladekabel-6a-16a-1-fas?_pos=1&_fid=b6c19bbb6&_ss=c&variant=43079087325426

Den så jo fin ut, ikke helt krise pris heller.
Men jeg ser av omtalen at det ikke er med bruksanvisning, og det er vanskelig å endre ladestrømmen, og med tekniske kunnskaper på maks "lyspære" nivå tror jeg det blir mye jobb på "meg" å lære gamlingene om den🙈
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Kjenner ikke EV6, men i e-Niro kan man endre ladehastigheten i bilen, vil tro det gjelder EV6 også?

Uansett, denne burde vel være en god match med en Kia...

https://www.finn.no/304320268

Tror det var tempsensor på VW-laderen vi hadde til e-Golf, ser det er en på Finn til 1500,-.

vinterdekk

Defa eMove ser fin ut på papiret. Virker lett å kveile opp og den har store feste hull for å henge den sikkert på en spiker, for å ikke belaste stikk. Å bytte mellom modusene er enkle lav, vanlig og boost modus. Den bytter selv ned til lavere amp ved varmt stikk, og husker siste modus mellom hver gang den er i bruk. Og for de som har manualen tilgjengelig kan man også finstille amp ned til 6. Antar det ikke er vanskelig å betjene den med votter. Har ikke sjekket pris så nøye men ser at bildeler.no selger disse til 3998kr.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA