Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer med bilene om Polestar skulle gå under?

Startet av Bowers, torsdag 11. mai 2023, klokken 19:16

« forrige - neste »

E-Trond

Nå skrev jeg ikke at jeg ventet en salgsøkning.
I dagens marked så kan man ikke regne med slikt.
Men jeg hadde forventet et høyere salg av Polestar 4.
Selv om den er for dyr og spesiell til å passe det norske markedet.
En stor sedan er jo ikke akkurat førstevalget til norske kjøpere.

Edit:
Jada,jeg vet de kaller bilen for en Suv coupe,men jeg synes bilen ser mer ut som en sedan...
ID 7 GTX
Ioniq  2020

hELgenen

Polestar 4  må en jo vente på til sen høsten. Tror det samme gjelder 3. Så ikke rart disse 2 ikke selger noe volum ennå. Begge bilene er jo også priset i klassen over hvermansen biler..så noe stort volum kan man vel uansett ikke regne med før prisen event. går et hakk ned. 3 og 4 er sikkert fantastiske å kjøre og har vurdert 4 lenge..men vil se og prøvekjøre den først..

Radial

Tenkte ikke på din mening E-Trond, men selskapet selv forventer det i artikkelen (og annen offentlig kommunikasjon).

Det er ett stort sprang mellom visjon og realiteten for selskapet. De virker å ha satset hardt på at PS 3 og 4 skal få store volumer, også svikter markedet og finansene i samme periode.

Har du ikke riktig produkt og pris i disse dager, så selger du dårlig.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

daktari

Polestar 4 (tror jeg) står nå i butikken i Oslo men med teppe over.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

E-Trond

Sitat fra: Radial på fredag 12. april 2024, klokken 17:05Tenkte ikke på din mening E-Trond, men selskapet selv forventer det i artikkelen (og annen offentlig kommunikasjon).

Det er ett stort sprang mellom visjon og realiteten for selskapet. De virker å ha satset hardt på at PS 3 og 4 skal få store volumer, også svikter markedet og finansene i samme periode.

Har du ikke riktig produkt og pris i disse dager, så selger du dårlig.

Ja det er sant.
Trenger nok å legge til en kampanje og to på Polestar 4 før salget øker.
Uansett så møter de sterk konkurranse både oppover og nedover i pris.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

hELgenen

Sitat fra: Radial på fredag 12. april 2024, klokken 17:05Har du ikke riktig produkt og pris i disse dager, så selger du dårlig.

Alt over 700k selger i små volum om dagen. Folk flest har ikke råd. Det er i alle fall det selgere sier til meg. Opp til 600k og spesielt opp til 500k så er salget ok. Her har Polestar en modell,men den er ikke en typisk familiebil med masse volum.
Jeg tror Polestar 4 kan bli en bil med salgstall som Audi Q6 på sikt.

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på fredag 12. april 2024, klokken 20:07Jeg tror Polestar 4 kan bli en bil med salgstall som Audi Q6 på sikt.
Feil form, den er som sportback utgavene til Audi. De selger en god del mindre, selv om jeg personlig foretrekker de.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Fra Kina til US  :+1:

Kopi:

Den svenske elbilprodusenten Polestar har begynt å produsere Polestar 3 SUV i USA for å unngå straffetoll som USA og EU har innført mot biler laget i Kina.
Produksjonen skal fra nå av foregå ved Volvos bilfabrikk i South Carolina, hvorpå bilene skal bli solgt videre til kunder i USA og Europa.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Xj9Ekb/polestar-flytter-produksjon-fra-kina-for-aa-unngaa-eu-toll

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA