Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mai oppdatering

Startet av Leffi, tirsdag 02. mai 2023, klokken 12:29

« forrige - neste »

Leffi

Har nå fått innkalling for oppdatering av bilen. Time for oppdatering er 23 mai. Det blir spennende å se hva som skjer i forholdet med vameapparat av/på..

stubban

Leverte min til oppdatering nå, var snakk om en del prosenter i endring på det med varmeapparat, så vi får se hva det utgjør

Leffi

Sitat fra: stubban på onsdag 03. mai 2023, klokken 13:21Leverte min til oppdatering nå, var snakk om en del prosenter i endring på det med varmeapparat, så vi får se hva det utgjør
Det blir spennende å se resultatet av oppdateringen på bilen din.

stubban

Leverte kjerra med 67 % og 188 km, fikk den igjen med 65 % og 231 km. Mener den viste noe lavere forbruk til jobb i dag (de skulle vel endre beregningene av forbruket?). Digg med prosent-visning  :)

Suverin

Har fått min Solterra oppdatert med samme oppdatering som Toyotaen, og det var meget kjekt med %-visning (selv om jeg har hatt det i ABRP en stund, når jeg hadde i ODB2-adapteren, så var det fint å få rett i dashen ved GOM).

Forbruk i bilen viser en del lavere enn før oppdatering siden de har fjernet "ladetap" fra beregning. Hadde en 10 mils- runde i 80 og 90 soner etter oppdateringen i går, da viste bilen litt over 15kWh/100km, samme rute/temp/kjøremønster viste den typisk 18-19kWh/100 før oppdatering.

Klimaanlegg i Eco- modus har nå liten påvirkning på bilens estimert rekkevidde, og forholdsvis normale avvik med klima av/på (sammenlignet med andre biler). Har ingenting med oppdateringen å gjøre, men oppdaget plutselig at man får inn frisk luft uten klima, ved å styre luftretningen. Så i disse tider når temp er sånn 8-12 grader får jeg meget behagelig inneklima med alt avslått og bare justerer/stenger luftstrømmen. Testet dette forrige helg, kjørte 34 mil med 5 personer i bilen, klima avslått, behagelig temp hele turen og null dugg, og null rekkeviddeangst :)

Fulladet, etter oppdateringen så gjetter min bil at jeg skal komme meg 452km. Så får vi se hva som skjer i praksis!

Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

vinterdekk

Har de gjort noe med den pipelyden inne i bilen når man rygger?  :)
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

RemiWM

Sitat fra: vinterdekk på søndag 14. mai 2023, klokken 14:45Har de gjort noe med den pipelyden inne i bilen når man rygger?  :)
Den lyden kan forhandler programmere bort for deg.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

Limodriver

Er det noen som har reelle erfaringer med endring av rekkevidde etter oppdateringen?

Syretesten gjenstår når kong vinter melder sin ankomst igjen...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA