Hovedmeny

Fersk Tesla kjøper

Startet av Peacock, søndag 12. februar 2023, klokken 20:19

« forrige - neste »

Peacock

Har ID4 First, men vil nå gå over til Tesla. Informasjon under ventetid på ID4 var enkelt og få, fra selger personlig eller via tlf. Uvant for meg denne digitale måten og kjøpe bil på. Da selger ikke er så lett og få tak i spør jeg dere proffe Tesla kjøpere: Har ikke fått leveringsdato eller VIN enda. Men ferdig bestilt. Står i appen at neste step er les gjennom " møt din Tesla". Hvor er den? Blir den leselig etter VIN? Bestilte 15 januar, og etter noe leting og spørsmål hos Tesla showrom fant jeg selger knyttet til meg. Fikk etter hvert tak i han, da jeg vil ha Berlin bil og ZZ registrering. Berlin bil kunne han ikke hjelpe med, og ZZ registrering virket for han nesten umulig. Noen som har fått til dette?
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

Kim-

Hvorfor i alle dager skal du ha ZZ skilt? Har hørt Tesla er vanskelig på dette.

Skal du ha Berlin må du kjøpe de fargene som bare lages i Berlin kanskje
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Peacock

ID4 selger ordnet ZZ skilter på ID4. Synes det var kult, litt for at VW elbiler har flere Z i VIN nr. Ble kjent med flere som kom bort og spurte " men er ikke dette elbil da". Men nå ser jeg mange jålete biler med ZZ, så legger ikke vekt på det lenger. Og Kina bil er sikkert greit det også. Men lurer på hvor jeg finner " møt din Tesla"
ID.4 first April/2021

Kim-

Så foresten en Tesla med «SX» skilt i Bergen, så noen klarer det.

Har du gjort alle stegene på Tesla.com?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Marzo

Hvis du vil ha kjennemerke fra annen region må forhandleren bestille dette.

Tesla skyter på seg strømlinjeformet prosesser hvor det ikke gjøres unntak for selv Musk.
Alternativet ditt er derfor å kjøpe fra importør som henter biler fra utlandet, evt melde skiltet stjålet og bestille nytt hos vegvesenet.

Peacock

Sitat fra: Kim- på søndag 12. februar 2023, klokken 22:17
Så foresten en Tesla med «SX» skilt i Bergen, så noen klarer det.

Har du gjort alle stegene på Tesla.com?
Fullført stegene, neste er betaling og registrering i henhold til info jeg vil motta på konto,sms eller mail, samt fullføre listen "møt din Tesla". Det er denne listen jeg lurer på om jeg får etter at VIN er knyttet til meg.
ID.4 first April/2021

mjohank

[/quote]
Fullført stegene, neste er betaling og registrering i henhold til info jeg vil motta på konto,sms eller mail, samt fullføre listen "møt din Tesla". Det er denne listen jeg lurer på om jeg får etter at VIN er knyttet til meg.
[/quote]

Ingen som vet hvor man finner "Møt din Tesla"? Er i samme båt her

geear

Har kjøpt noen Teslaer etterhvert og forstår ikke hva du etterlyser. Bestill bil, legg inn betalingsmetode og forsikring (evt. Teslaforsikring første 30 dager for enklest mulig reg.), installer Tesla-appen og lag deg bruker med betalingskort, book utleveringstidspunkt når du får melding om det, betal bilen iht. final invoice 1-3 dager før utlevering, godkjenn registrering i ditt navn, hent bil. Kos deg. Mer trenger du ikke gjøre.

Ganske absurd, men hele prosessen fra bestilling til jeg kjører ny Tesla tar meg mindre tid samlet enn bare å konfigurere opp en bil hos Audi, Porsche eller BMW, og forstå hva det er jeg kjøper og hva som faller bort når jeg velger den ene pakken og ikke den andre, og så videre.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA