Zaptec klattlading i ECOMODE?

Startet av Svk, fredag 03. februar 2023, klokken 08:08

« forrige - neste »

Svk

Hei!

Kunne tenkt meg å klattladet i ecomode,men lader alltid til 100%
Har valgt minste strømmengde i app. men lader fullt uansett

Rav4_EV

Var det tanke om å stoppe bilen å lade til 100% må du gjøre noe i bilen.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Svk

tanken var at den skulle lade ca det jeg velger i appen og stoppe lading senest kl 06 som jeg har satt som avreise.
når jeg velger 15kWh, så tar det   3-4 timer å lade dette.  så da bør den starte lading når strømmen er billigst,det gjør den ikke. ser det har kommet en ny software versjon til laderen. mulig den løser noe.
om jeg velger maks mengde i app og har bare 30% igjen på batteriet, så starter den kanskje kl 23 og lader til klokken 08. strømprisen stiger jo i den tiden. så hvorfor stopper den ikke når klokken er 06?

TB

Kommunikasjon over kabel mellom bil og ladeboks støtter ikke informasjon om hvor mye strøm bilen har.
Signaliseringen her er svært enkel, ladeboksen forteller hvor mye strøm bilen kan trekke, i ampere.

For å løse dette har adeboks leverandørene laget funksjoner via API mot bilen, og kan på den måten hente ut status om ladenivå.

Zaptec Go skal ha noe funksjonalitet for å styre lading. Pro utgave (for borettslag) mener jeg fokuserer bare på lastbalansering? Hvilken utgave av Zaptec har du?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Svk

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA