Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

iDriver

Sitat fra: F_Hande på torsdag 02. februar 2023, klokken 11:57
Hvor lang tid tar det normalt fra bestilling til sluttfaktura kommer? Jeg bestilte 15.01 og har enda ikke hørt noe fra forsikringsselskap heller (takket ja til 30 dager InsureMyTesla). I estimert levering står det også bare "Bestemmes senere". Svart/Svart LR 19"

Har forståelse at jeg har bestilt en meget populær konfigurasjon, men litt irriterende at jeg ikke har hørt noe mer enda (jada gleder meg til ny bil og er litt utålmodig ;-)). Ser at estimert levering er endret til mars-april om det bestilles nå
Nesten samme her...bestilte svart/svart LR 20" den 18.01.
Står det samme: TBD / Bestemmes senere.

Passe utålmodig  :D ...og ca 50 innlogginger på Tesla.com om dagen...  :laugh:

OleBrum2

Merkelige greier, hadde også 18-31. mars på hvit RWD. Nå står det som hos andre feb/mars. Ringte Tesla, svar var vel: «du går beskjed når vi vet mer». Null hint om forventet leveranse altså. Fristende å regne slutt mars som worst case scenario, hva tror dere?

TeslaOTW

Sitat fra: OleBrum2 på torsdag 02. februar 2023, klokken 17:47

Merkelige greier, hadde også 18-31. mars på hvit RWD. Nå står det som hos andre feb/mars. Ringte Tesla, svar var vel: «du går beskjed når vi vet mer». Null hint om forventet leveranse altså. Fristende å regne slutt mars som worst case scenario, hva tror dere?

Ikke godt å si, må si at jeg er mentalt forberedt på at den ikke kommer senere enn Mars nå. Men er ikke akkurat så tålmodig😅

Men når det står 18-31 mars og det endres til feb-mars så må det jo ligge foran antatt tenker jeg! Ellers hvorfor endre tilbake i tid som resulterer i mange mailer og telefoner om når bilen kommer! Men hvem setter disse tidene? Er det lokale forhandlere som følger med eller?
Model Y RWD bestilt 25.01.2023 - Venter

MarcusW

Sitat fra: TeslaOTW på torsdag 02. februar 2023, klokken 18:20
Sitat fra: OleBrum2 på torsdag 02. februar 2023, klokken 17:47

Ikke godt å si, må si at jeg er mentalt forberedt på at den ikke kommer senere enn Mars nå. Men er ikke akkurat så tålmodig😅

Men når det står 18-31 mars og det endres til feb-mars så må det jo ligge foran antatt tenker jeg! Ellers hvorfor endre tilbake i tid som resulterer i mange mailer og telefoner om når bilen kommer! Men hvem setter disse tidene? Er det lokale forhandlere som følger med eller?

Ikke for å drepe gleden, men tenker at datoen bare er mer usikker. Hvis de plutselig ligger forran antatt burde min vært oppdatert også, men her står det fortsatt 15 Mars - 31 Mars, bestilt 20. Januar. Etter å ha lest gjennom tråden https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2023-shipping-movements.289596/ ser det uansett lyst ut for levering i mars, meldes om flere båter mot Zeebrugge. Sitte neppe en Drammenser plotter inn leveringsdato manuelt😄

Alvildeb

Bestilte LR, AWD hvit m/ sort interiør 13.januar, ikke hørt noe enda...

rlnd

Når blir man matched med bil/vin, når bilen blir losset i Zeebrugge (fra Kina)? Eller når den kommer ut av fabrikk (Tysk)?
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

MooCow

LR, Kvit bil, svart interiør, 19" felgar, ikkje vinterdekk, utlevering i Bergen, bestilt 17.januar.

TBD.

Link

Sitat fra: Alvildeb på torsdag 02. februar 2023, klokken 21:37

For meg er det uforståelig at jeg, som bestilte sammen konfig. ti dager etter deg, får understellsnummer før deg. Hva slags størrelse valgte du på sommerhjul? Jeg har 20".

Alvildeb

Sitat fra: Link på torsdag 02. februar 2023, klokken 22:43
Sitat fra: Alvildeb på torsdag 02. februar 2023, klokken 21:37

For meg er det uforståelig at jeg, som bestilte sammen konfig. ti dager etter deg, får understellsnummer før deg. Hva slags størrelse valgte du på sommerhjul? Jeg har 20".

Så rart! Har helt vanlig 19 sommer og vinterdekk + hengerfeste.

Frodeaa

Sitat fra: rlnd på torsdag 02. februar 2023, klokken 22:26
Når blir man matched med bil/vin, når bilen blir losset i Zeebrugge (fra Kina)? Eller når den kommer ut av fabrikk (Tysk)?

Jeg har fått vin på rwd fra Kina. Bestilt 16.01. Den er på Hoegh Chiba som kastet loss med kurs Zeebrugge 27.01.

rlnd

Noen med svart/svart LR bestilt etter 13. januar som har fått VIN?
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

VistaX

Hvis man logger på kontoen og ctrl+u i Chrome, da kan man finne VIN. Er dette til å stole på? Er dette faktisk min VIN eller kan den endres?

DagfinnN

Sitat fra: VistaX på fredag 03. februar 2023, klokken 09:27
Hvis man logger på kontoen og ctrl+u i Chrome, da kan man finne VIN. Er dette til å stole på? Er dette faktisk min VIN eller kan den endres?
Den kan du stole på. Unntaksvis at dette blir endret.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Link

Kan man stole mer på est. levering etter man har fått VIN?

VistaX

Chattet nettopp med Tesla og han sa at man ikke fikk opp VIN før nærmere leveringsdato. Men så lenge man kan stole på VIN man finner med den løsningen er det jo greit.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA