Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lav kjølevæske melding i diplayet Ioniq 38 kw 2020

Startet av siggen7, torsdag 05. januar 2023, klokken 21:16

« forrige - neste »

siggen7

Har fått opp meldingen et par ganger i diplayet på bilen, men den har forsvunnet etter en omstart. Googlet dette og oppdager på dette forumet: https://www.ioniqforum.com/threads/coolant-warning.38495/ , at det er tydeligvis mange flere som har problemer: er det flere her som har opplevd dette på 2020 38 kw Ioniq?

goggo

Ja dette er en ganske vanlig utfordring, jeg har hatt det på min og også mange andre ifølge innlegg på Facebook gruppa for Ioniq.
Ser ut som at alle får gratis påfyll av kjølevæske når de stikker innom sin forhandler og forklarer problemet.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

siggen7

Det er ikke påfyll som mangler; væskenivået er på det øverste merket fullt.

goggo

Sitat fra: siggen7 på fredag 06. januar 2023, klokken 09:02
Det er ikke påfyll som mangler; væskenivået er på det øverste merket fullt.
Luft i anlegget kanskje?
Jeg ser at Kia eiere ( husker ikke om det var e-soul eller e-niro ) har fått beskjed om at bilene skal inn for bytte til ny type kjølevæske på gratis garantireparasjon. Det er vel mye fellesløsninger for Hyundai og Kia, kanskje de har funnet en svakhet som må utbedres.

Uansett, jeg ville tatt en tur innom verkstedet hvis jeg var deg. Hos meg forsvant problemet helt etter at de skiftet hovedbatteriet i fjor sommer en gang.

Mvh
Hugo

siggen7

Jeg ringte forhandler der jeg kjøpte bilen (Mobile Åsane) og de vil ha bilen inn for å skifte kjølevæsken. De har ikke tilgang på kjølevæske så jeg fikk ikke time før midten av Mars. Jeg får håpe dette løser problemet og at jeg ikke opplever at det ikke hjelper slik som mange hundre andre Ioniq eiere : https://www.ioniqforum.com/threads/coolant-warning.38495/

goggo

Sitat fra: siggen7 på onsdag 01. februar 2023, klokken 17:06
Jeg ringte forhandler der jeg kjøpte bilen (Mobile Åsane) og de vil ha bilen inn for å skifte kjølevæsken. De har ikke tilgang på kjølevæske så jeg fikk ikke time før midten av Mars. Jeg får håpe dette løser problemet og at jeg ikke opplever at det ikke hjelper slik som mange hundre andre Ioniq eiere : https://www.ioniqforum.com/threads/coolant-warning.38495/
Ok, så han dansken (en av de siste innleggene i det forumet) sier at hans forhandler bekrefter at alle 38kWh Ioniq skal få ny kjølevæske på garanti og at det gjøres ved regulær årlig service på bilen hvis man ikke har fått noen alarmer.
Da er det altså samme løsningen som Kia eierne har fått beskjed om, de får også byttet kjølevæske gratis.

Vi får se det positive i dette da: Da blir det enda lengre til vi skal måtte betale flere tusen ekstra på service for å bytte denne kjølevæsken :)

Mvh
Hugo

gjobjo

har det samme på min, mistet ganske mye kjølevæske sist sommer, fylte på ferdigblandet når det kom varsel, varsel kom også denne vinteren men nivået var på full, så jeg bare restarter bilen og det forsvinner av seg selv, etter det jeg kan se på andre forum er det nesten alle bilene som får samme feilen
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

siggen7

Jeg hadde bilen inne til bytte av kjølevæske i dag. Får krysse fingrene at det fikser problemet med "lav kjølevæske" i displayet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA