Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Refresh/Plaid felg og dekkdimensjoner for aktiv kjøring/bane

Startet av rr2000, tirsdag 03. januar 2023, klokken 22:38

« forrige - neste »

rr2000

Jeg lurer på hvordan kjørebalansen er i forhold til staggered oppsettet den er satt opp med orginalt og om bilen egentlig kjører bedre med et "square" oppsett slik var det i alle fall med P90DL, den kjørte best med 265 foran og 245 bak. Tenkte jeg kunne prøve de gamle bakre 21" turbinfelgene som vel er 9" ET40 med 265/35 rund baut, men så er jo skjermbuene vesentlig bredere og følgelig vil gamle hjulsett ikke fylle ut skjermbuene skikkelig (ser dumt ut). Skulle jeg fått samme utfylling som med de orginale 21" 10,5" ET45 med 295/30-21 måtte jeg hatt ET30 på 265/35 dekkene og det er ikke engang lov, da grensen for ET avvik vel er +/- 7mm. Ergo blir det vanskelig med et "square" oppsett og samtidig fylle ut hjulbuene bak. Usikker på hvor store hjul det fremre hjulopphenget takler.
P85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA