Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priskonkurranse! Hva tror du prisen blir?

Startet av el nino, onsdag 07. november 2012, klokken 10:58

« forrige - neste »

el nino

Hei, jeg har bestilt ny Leaf, og selger min Think city 2008 mod. Rød, med stort soltak, 8 hjul, nye skivebremser, Zebra batteri (friskt som nytt og nettopp kjøpt ut fra leieavtale) oppgradert PCU, alle servicer er tatt hos R&S Sandvika. EU kontroll i september uten merknader eller mangler.
Bilen har gått 40000km. pen og velholdt, og klarer  minst 180km. pr lading. (Uten bruk av varme)
Jeg er i utlandet fra 30.okt. til 25.des. og bilen selges før eller etter dette for kr. 110000.
Send meg en IM hvis du er interessert:-)

El Electrico

Hei,

Er det ikke vel dyrt for en 5 år gammel Think , når man får en trilling til 120 000 som er bare 1 år gammel?

El rayo

Nei, sammenlign med 2008 modeller som ligger på http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL%2FMODEL=7139&CAR_MODEL%2FMAKE=6734
akkurat nå så ser du at det er billig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El Electrico

Hva er argumenter for å kjøpe 5 år gammel Think istedenfor 1 år gammel Trilling?

laumb

Hvor finner du trilling til 120?


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

leafster

Ja, jeg lurer også veldig på hvor "alle" finner disse bilene til 120? I såfall tar jeg en, takk!


laumb

+ 7k i frakt, 10k i flybilletter, hotell og mat + noen tusenlapper i papirarbeid. (Alt etter mengden arbeid man gjør selv/om man ønsker å prøve bilen først). Kortere garanti og... Nei, det er røveri!

Del think'n din med god samvittighet TS!


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

foxy

#8
Sitat fra: laumb på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 00:06
+ 7k i frakt, 10k i flybilletter, hotell og mat + noen tusenlapper i papirarbeid. (Alt etter mengden arbeid man gjør selv/om man ønsker å prøve bilen først). Kortere garanti og... Nei, det er røveri!

Del think'n din med god samvittighet TS!


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

man må regne med noen kostander for å hente bilen ja, men regnestykket er mer slik... 2 telefoner, 2email, 1 bankoverføring, t/r kiel 2000kr og bestille frakt opp til kiel ca 1000kr, noen timer til fortolling og registrering

dine tall tyder på at du ikke vet hva du snakker om...
I-miev 2011
Asker

elektrolux

#9
Sitat fra: El Electrico på mandag 22. oktober 2012, klokken 19:14
Hva er argumenter for å kjøpe 5 år gammel Think istedenfor 1 år gammel Trilling?

- Bedre kjøreegenskaper. Har snakker vi sportsunderstell utviklet i samarbeid med Lotus mot stiv bakaksel som merkbart sliter i svinger etter 80 km/t.  
- Penere og kulere bil.
- Billigere å kjøpe, eie og kjøre, grunnet minimalt servicebehov. ( 0 garanti krever ingen obligatoriske og overprisete servicer )
- Billigere omregistrering
- Billigere forsikring. Betalte kun 800 kr/ året i ansvar for min egen City.
- Billige slitedeler fra Biltema, ( PSA/Ford deler ) og billige delebiler
- Et engasjert entusiast og profesjonelt støtteapperat.
- Kan parkeres på kjøpesenter uten angst for bulker og skader i lakken.
- Rustfritt kunststoff karrosseri som heller ikke trenger vask og boning.
- Større dører og høyere sittestilling gir lettere inn og utstigning. Ideelt for eldre personer
- Konge Soltak
- Mindre dugg. ( Spesielt på biler med oppvarmet frontrute )
- Bedre plass innvendig.
- Raskere lading. ( Fra normal 230V stikk, og i forhold til 10A utgavene til Trillingene)
- Lengre rekkevidde. ( Betydelig bedre på Zebra bilene )
- Bedre tilpasset sprengkulde. ( Spesielt Zebra bilene )
- Kan parkeres i kortere "lommer" grunnet kortere bil, og bedre oversikt.
- Dødt karrosseri gir bedre akkustikk for saftige stereoanlegg

Trillingene har sine fortrinn, men det var ikke spørsmålet denne gangen.  :)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

laumb

Sitat fra: foxy på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 01:12
Sitat fra: laumb på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 00:06
+ 7k i frakt, 10k i flybilletter, hotell og mat + noen tusenlapper i papirarbeid. (Alt etter mengden arbeid man gjør selv/om man ønsker å prøve bilen først). Kortere garanti og... Nei, det er røveri!

Del think'n din med god samvittighet TS!


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

man må regne med noen kostander for å hente bilen ja, men regnestykket er mer slik... 2 telefoner, 2email, 1 bankoverføring, t/r kiel 2000kr og bestille frakt opp til kiel ca 1000kr, noen timer til fortolling og registrering

dine tall tyder på at du ikke vet hva du snakker om...

Skulle likt å se deg som kjøper frakte bilen for under 7k om du bor litt lenger nord for sinsenkrysset, si, Bodø? Trondheim? Stavanger?

Og, pengene går kjempefort på fly (kjøper ikke akuratt billetter 7 mnd i forveien), hotell noen dager og mat og drikke når man er på tur...
Tror regnestykket mitt er helt okey.
Men du er jo stemplet som troll på forumet, så detta overlever vi.. "Ikkemat trollet."

Som sagt, trådstarter, detta får du solgt! Beklager at jeg deltok i å ødelegge tråden din med trillingprat...


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

foxy

Sitat fra: laumb på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 06:44
Sitat fra: foxy på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 01:12
Sitat fra: laumb på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 00:06
+ 7k i frakt, 10k i flybilletter, hotell og mat + noen tusenlapper i papirarbeid. (Alt etter mengden arbeid man gjør selv/om man ønsker å prøve bilen først). Kortere garanti og... Nei, det er røveri!

Del think'n din med god samvittighet TS!


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

man må regne med noen kostander for å hente bilen ja, men regnestykket er mer slik... 2 telefoner, 2email, 1 bankoverføring, t/r kiel 2000kr og bestille frakt opp til kiel ca 1000kr, noen timer til fortolling og registrering

dine tall tyder på at du ikke vet hva du snakker om...

Skulle likt å se deg som kjøper frakte bilen for under 7k om du bor litt lenger nord for sinsenkrysset, si, Bodø? Trondheim? Stavanger?

Og, pengene går kjempefort på fly (kjøper ikke akuratt billetter 7 mnd i forveien), hotell noen dager og mat og drikke når man er på tur...
Tror regnestykket mitt er helt okey.
Men du er jo stemplet som troll på forumet, så detta overlever vi.. "Ikkemat trollet."

Som sagt, trådstarter, detta får du solgt! Beklager at jeg deltok i å ødelegge tråden din med trillingprat...


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

bor du ikke rett vest for solliplass men i Bodø for eksempel, så må du nok reise uansett for å hente bilen i oslo...  :o

hovedpoenget er at jeg har gjord det flere ganger - så mine tall er ikke basert på tro, men på erfaring.
I-miev 2011
Asker

Thomas Parsli

Dine tall er basert på din erfaring.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

foxy

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 08:50
Dine tall er basert på din erfaring.

Thomas


ja min erfaring, og ikke bare hørt fra 3. person. tallene kan lett overprøves på bl.a colorline og div flyselskaper sine sider. kan bli 1-2k dyrere litt avhengig hvor fleksibel man kan være..
I-miev 2011
Asker

el nino

Hei alle dere som bor "nord for Sinsenkrysset" ;D Dere trenger jo ikke strengt tatt å "hente" bilen i Oslo-----annonsen er beregnet for dem som kan ta en tur innom for å se/prøve bilen og som ikke trenger å frakte den med båt eller bil til en annen landsdel. BILEN SELGES IKKE TIL DERE, så vennligst overse annonsen.
Jeg skal ikke komme med alle salgsargumentene for Think versus Mjau og tvillingene, det er brilliant oppsummert her før. Bare legge til at ingen overgår Zebra batterier mht. kjørelengde og egnskaper i kulde, og at den kan lades på 16 amp. (Nye trillinger 10 amp.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA