Hovedmeny

Gratis Lading

Startet av Electroelectro, fredag 16. desember 2022, klokken 07:30

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: TMYPerformance på søndag 18. desember 2022, klokken 04:07
Denne selges for 14K under nypris..

https://www.finn.no/284349532

Jeg bestilte selv svart/svart MYP sent i oktober og fikk levert bil denne uken.
Vurderer å angre kjøpet av diverse grunner.

En bekjent snakket nylig med selger om bestilling og fikk beskjed om at det er «masse biler» på vei og ble lovet bil levert før nyttår hvis han la inn bestilling før julaften..

Sitat fra: Kim- på søndag 18. desember 2022, klokken 00:08
Hva mener du? 544' nypris og er lagt ut til 585'.........
For meg ser det ut som at en sort YP uten vinterhjul - koster 624 ferdig levert?
Jeg ser lenger nede i teksten står det: "Det medfølger kun sommerhjul. Vil være behjelpelig med å få tak i og sette på vinterhjul."

Electroelectro

Sitat fra: olavxxx på søndag 18. desember 2022, klokken 09:53
Sitat fra: TMYPerformance på søndag 18. desember 2022, klokken 04:07
Denne selges for 14K under nypris..

https://www.finn.no/284349532

Jeg bestilte selv svart/svart MYP sent i oktober og fikk levert bil denne uken.
Vurderer å angre kjøpet av diverse grunner.

En bekjent snakket nylig med selger om bestilling og fikk beskjed om at det er «masse biler» på vei og ble lovet bil levert før nyttår hvis han la inn bestilling før julaften..

Sitat fra: Kim- på søndag 18. desember 2022, klokken 00:08
Hva mener du? 544' nypris og er lagt ut til 585'.........
For meg ser det ut som at en sort YP uten vinterhjul - koster 624 ferdig levert?
Jeg ser lenger nede i teksten står det: "Det medfølger kun sommerhjul. Vil være behjelpelig med å få tak i og sette på vinterhjul."

Nettopp og da er du like langt .

TMYPerformance

Ja, det stemmer - jeg leste ikke hele annonseteksten. Står den selges med 2x 21" og da koster den i såfall 654k ny.

Fra annonsen:

Beskrivelse
Performance // 2 x 21" Uberturbine // AWD // HF // AP // Skinn // Svart premium interiør

[/quote]
[/quote]

Nettopp og da er du like langt .
[/quote]

SveinG78

Hei.
Hentet ut en Y Performance 28.11 har heller ikke fått mail.
Men har en kamerat som henter ut en i neste uke og han fikk mail.
Burde vært nov og des.

geear

Sitat fra: SveinG78 på søndag 18. desember 2022, klokken 12:45
Hei.
Hentet ut en Y Performance 28.11 har heller ikke fått mail.
Men har en kamerat som henter ut en i neste uke og han fikk mail.
Burde vært nov og des.
Burde vært juni også. Og så burde man få godskrevet for bilen man eventuelt hentet ut i september i fjor også, og som man ikke eier lenger, når jeg tenker meg om.

Hele kampanjen er meningsløs i Norge ettersom myndighetene har gitt større insentiver til å ta ut bil i år enn Tesla selv gjør - og at de har solgt alt de klarer å få tak i og levere her.

Haggish

Denne kampanjen ser ut til og gjelde i hele verden, men her på berget er vi så misunnelige når noen får og ikke «jeg», at vi oppfører oss som vi fortsatt er barnehagebarn. Det er vel ingen land som har så gode priser på elbil som Norge om vi sammenligner hva vi må betale for en vanlig ICE bil. God jul til alle 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Kim-

Ja, det er helt ville barnehage tilstander her... skjerpings
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

k1

Dere kan jo spinne videre på at i andre deler av verden får de 10.000 miles vs vi får «bare» 10.000 km, mao 1,6 ganger mer enn oss..
Jeg tar frem popcornet  :D

turfsurf

Sitat fra: geear på søndag 18. desember 2022, klokken 13:38
Burde vært juni også. Og så burde man få godskrevet for bilen man eventuelt hentet ut i september i fjor også, og som man ikke eier lenger, når jeg tenker meg om.
LOL. Sånn tenkte jeg og [emoji13]

Er det virkelig så vanskelig å skjønne at innimellom så har man bare uflaks.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electroelectro

Sitat fra: turfsurf på søndag 18. desember 2022, klokken 15:53
Sitat fra: geear på søndag 18. desember 2022, klokken 13:38
LOL. Sånn tenkte jeg og [emoji13]

Er det virkelig så vanskelig å skjønne at innimellom så har man bare uflaks.

Jepp sånn er det noen ganger.Sist jeg hentet Model 3 satt Tesla ned prisen 50000kr etter 2 uker .leverte med varmepumpe og automatisert bakluke.
Plutselig hadde jeg en gammel bil som var dyrere også.
Og ikke nok med det jeg ventet 8 måneder....

Sandvika

Hentet 23/11. Et sted setter de grensen, og personlig bryr jeg meg ikke så mye om dette,, MEN
A) Jeg fikk aldri beskjed om at en nøkkelkomponent, ultralydsensoren var tatt bort. Det kunne argumenteres med at de bilene som fikk dette fjernet kunne kommet med i programmet.

B) de som fikk i November har sittet å ventet i 6mnd pluss på bilen, de som får nå har ofte bare noen uker.

delurium

Sitat fra: Sandvika på søndag 18. desember 2022, klokken 19:36
B) de som fikk i November har sittet å ventet i 6mnd pluss på bilen, de som får nå har ofte bare noen uker.
Jeg bestilte i starten av mars, har utlevering i morgen så det stemmer ikke helt.

olavxxx

Hentet 23/11. Et sted setter de grensen, og personlig bryr jeg meg ikke så mye om dette,, MEN
A) Jeg fikk aldri beskjed om at en nøkkelkomponent, ultralydsensoren var tatt bort. Det kunne argumenteres med at de bilene som fikk dette fjernet kunne kommet med i programmet.

Jeg venter fremdeles på en blå YP som ikke blir levert i år, så derfor tok jeg for en tid tilbake å bestilte en hvit YP.
Den hvite får jeg da 28/12, men det var egentlig ikke hvit jeg ville ha (har hatt to hvite Teslaer allerede). Men siden både moms og vektavgift kom nå, tenkte jeg det var greit å bare ta den ut og så kommer jeg til å kansellere den blå.

Men da jf. ventetid: hvis man ikke vil vente, så må man bestille det som lages mest av (hvit lakk, sort interiør).
Eventuelt sort lakk + sort interiør.A

Andre komboer tar alltid lenger tid å få, siden de først begyner med sort lakk, så hvit lakk og deretter resten.

El_Dorado

Jeg bestilte en hvit (m/ sort int.) TMY P i august og får bilen neste uke. Det er ikke alle som er så heldig å bare vente i noen uker...
TMY P 2023
SEAT Mii [Frii]

Sandvika

Sitat fra: ElBilLover på søndag 18. desember 2022, klokken 22:10

Merkelig. Hørte om folk som bestilte i oktober som fikk i  tidlig Desember. Helt random mao.
Jeg bestilte en hvit (m/ sort int.) TMY P i august og får bilen neste uke. Det er ikke alle som er så heldig å bare vente i noen uker...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA