Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av daggad, mandag 05. november 2012, klokken 19:36

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: eivisa på søndag 23. mars 2014, klokken 16:42
Sitat fra: Rio på lørdag 22. mars 2014, klokken 21:17
Sitat fra: eivisa på lørdag 22. mars 2014, klokken 14:02
Har leaf spy, men det er kjøringen på de faste rutene jeg merker reduksjonen. Når jeg lader til 100% , så kjører jeg ca.5 km mindre før første strek forsvinner..

Men har du oppdatert firmware?

Ja. Her er siste bilde fra leaf spy.

Men det er ikke det nye firmwaret som har "endret" på batterikapasiteten? De gjorde jo masse rart med hvordan de viser den, estimert kjørelengde, osv.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

DeadLock

#181
Heisann.

Nå nærmer 50000km seg raskt.

Min status for noen dager siden er som følger:
Skjermskudd fra LeafSpy

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

offpist

Ikke så ille det der.. ser du har hurtigladet 315 ganger også.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Sitat fra: offpist på mandag 07. april 2014, klokken 17:09
Ikke så ille det der.. ser du har hurtigladet 315 ganger også.

Kan noen forklare meg hva vi ser på skjermbildet tatt fra leaf spy? :P
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Ok, nå skjønte jeg mer. Takk offpist. Ser Soc er forskjellig på de ulike bildene folk ligger ut. Hva er vanlig health på batteriet når bilen er ny? Går den til 100 eller er det et buffer for å spare batteriet? Er HX det samme som healt?
Fremtiden er elektrisk.

Bekkenes

6666km (når jeg parkerte på jobb i dag) :p
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

lifern

SVART EUROLEAF 2013

keca

Smart å skrive inn når den er kjøpt og hvor langt den har gått i profilen sin, og selvfølgelig oppdatere km ved jevne mellomrom da... Da kan man skrive ett innlegg her og km blir oppdatert da man endrer km i profilen.
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Red1963

Sitat fra: Elbirger på torsdag 19. desember 2013, klokken 21:00
Sitat fra: Larobeaa på lørdag 30. november 2013, klokken 20:22
Det var gledelig lesning :D.
Lader du ofte til 100%?
Ja, jeg lader alltid til 100%. (Har aldri brukt ladetimeren) Har hurtigladet mange ganger, og er ofte helt nede på "skilpaddemodus", så ofte faktisk at Skilpadda har fått navnet: "Chelly" av barna i baksetet. :-*
Så jeg har med andre ord ikke fulgt rådene jeg fikk da jeg kjøpte bilen. Neste gang batteriet er tomt, tenkte jeg å måle antall kWh som laderen dytter inn i batteriet. Da får jeg sjekket eksakt om noe har endret seg siden bilen var ny.
Har som nevn ikke merket noen endringer i rekkevidden, og vi runder 80000 km ganske snart.

Fantastisk! Runder selv 20000 km på vei hjem fra jobb i dag og har overhodet ikke tatt hensyn til såkalte gode laderåd fra "eksperter".
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

RuneW

Sitat fra: Lynet på søndag 23. mars 2014, klokken 21:29
Ser du eivisa har 1% bedre batteri enn meg som har kjørt bare halvparten!! Har nesten ikke hurtigladet heller og lader stort sett 80% og sett skilpadda bare 2 ganger.

Det er uten tvil et element av tilfeldigheter ute og går her. Om det er LeafSpy som ikke er til å stole på eller om batteripakkene er "født" forskjellig vet jeg ikke, men jeg ser stadig vekk eksempler på at godt brukte "mishandlede" batteripakker tilsynelatende har bedre restkapasitet enn nyere, pent behandlede. I alle fall i følge LeafSpy.

Personlig har jeg sluttet å se på disse tallene og kommer ikke til å gjøre det før jeg vet jeg kan stole på dem.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

tomrh

Sitat fra: RuneW på onsdag 30. april 2014, klokken 21:19
Det er uten tvil et element av tilfeldigheter ute og går her.
Er det samme med trillingene. Jeg er blant de heldige og har fått målt 43,1 Ah ved 60k km service, mens en annen hadde 38,4 Ah ved samme service (nytt trillingbatteri ~48 Ah). Jeg tror ikke han har voldtatt batteriet, det er nok endel statistisk variasjon blant batteripakkene.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

DeadLock

Sitat fra: offpist på mandag 07. april 2014, klokken 17:09
Ikke så ille det der.. ser du har hurtigladet 315 ganger også.
Heisann.

Ser ikke ut til at hurtiglading påvirker batteriet i særlig grad.

Jeg har tilogmed hurtigladet opptil 5 ganger på en dag, flere ganger..

Rundet 50000km i helgen.

Nå snart på tide med nye dekk, ellers ingen problemer enda.

Mvh,
Thomas

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

RuneW

Sitat fra: DeadLock på tirsdag 06. mai 2014, klokken 10:20
Sitat fra: offpist på mandag 07. april 2014, klokken 17:09
Ikke så ille det der.. ser du har hurtigladet 315 ganger også.
Heisann.

Ser ikke ut til at hurtiglading påvirker batteriet i særlig grad.

Jeg har tilogmed hurtigladet opptil 5 ganger på en dag, flere ganger..

Verden er et brutalt og urettferdig sted...

Har bare rundet 20k km, hurtigladet 5 ganger totalt, sett low battery warning 1 gang og aldri kjørt til very low eller turtle og lader sjelden til 100%. Likevel...

(temperaturen for min måling er ca 10 grader så det er mulig det har en innvirkning)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA