Hovedmeny

SW 2022.36.6

Startet av Autowinder, tirsdag 01. november 2022, klokken 15:48

« forrige - neste »

Autowinder

Vet ikke om dette dukket opp i denne versjonen, men uansett...
Stoppet langs E18 for en pause og før jeg kjørte videre satte jeg vindusviskere i servicemode og fjernet noe under viskeren som laget striper på ruten. Kjørte så videre, men etter et par hundre meter kom en regnbyge. Ikke mulig å sette på vindusviskere og null sikt. Fikk heldigvis kjørt av etter bare noen sekunder og satt bilen i P og fikk slått av låst servicemode og alt var igjen som det skal. Jeg har ikke hatt tilsvarende lås på TM3 eller andre moderne biler med denne funksjon. Brukerfeil, javel, men det kan bli alvorlig uten sikt. Leser ikke håndboka for alle endringer i detalj for hver ny SW-versjon og det er vel ingen logikk i at vindusviskere skal være låst i "av" når en skifter til Drive. Nå kom det en ny oppdatering med samme navn nå idag igjen, så det er håp om at det rettes.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

geear

Og du mener at service mode har gått av automatisk på tidligere versjoner?

Vil påstå at hele poenget med service mode på alle biler er at du skal kunne få gjort det du vil i en posisjon der viskerne er tilgjengelige, og at de ikke skal starte før du har slått det av igjen. For eksempel om du har tatt av viskerbladet, og viskeren begynner å gå, så ender det med ødelagt frontrute. Hadde vært krise om den plutselig startet bare fordi du måtte flytte bilen litt. For eksempel på et verksted kan det fort være aktuelt å flytte bilen litt under arbeid.

OlaM

Sitat fra: geear på onsdag 02. november 2022, klokken 09:08
Og du mener at service mode har gått av automatisk på tidligere versjoner?

Vil påstå at hele poenget med service mode på alle biler er at du skal kunne få gjort det du vil i en posisjon der viskerne er tilgjengelige, og at de ikke skal starte før du har slått det av igjen. For eksempel om du har tatt av viskerbladet, og viskeren begynner å gå, så ender det med ødelagt frontrute. Hadde vært krise om den plutselig startet bare fordi du måtte flytte bilen litt. For eksempel på et verksted kan det fort være aktuelt å flytte bilen litt under arbeid.

Poenget er vel at det burde være mulig å skru service mode av i D.
'21 3LR

Autowinder

OlaM har skjønt det.
Tesla passer på sjåførene i ekstrem grad, da nytter det ikke å ha en uvarslet funksjon som kan medføre ulykke og tap av liv. Jeg så ikke mye etter 20 sek, null sjans til å skru på viskere. Hadde bilen vært i Service Mode for verkstedbesøk som de bruker hadde det vært noe helt annet, ikke sant? Men dette kunne blitt svært alvorlig og da snakker vi om risiko ved en brukerfunksjon. i3'en jeg har går ut av servicestilling uansett ved trykk på visperhendelen, samme med audi, eUp, TM3 i 2020 og andre biler jeg har hatt. Det er lite poeng i å bortforklare denne feilen.

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

OlaM

Det finnes jo ingen annen måte å kontakte Tesla enn gjennom appen, kanskje du kan opprette en service sak og så be dem legge dette i forslagskassen?
'21 3LR

Handyman

Sitat fra: OlaM på onsdag 02. november 2022, klokken 10:26
Det finnes jo ingen annen måte å kontakte Tesla enn gjennom appen, kanskje du kan opprette en service sak og så be dem legge dette i forslagskassen?
Tekstmelding fungerer meget bra. Svar på de du får fra Tesla på nummer 59 44 65 95.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Kjørte innom Tesla Rud på hjemvei og rapporterte det. Sa de forsto saken, og skulle «ta det med kollegaer i etasjen over», så får en se om det løses eller går i glemmeboka. Sendte melding nå just in case også.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA