Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

TeslaEierMaik2022

Da vil jeg takke forumet for all god informasjon. Da har jeg endelig fått hentedato på teslaen.

Tesla model y LR/svart. Bestilt 16.juni. Utlevering Bodø 02.12.22.

Har dere noe tips ang. Sjekk av bil ved utlevering? Eks. Panelgap, lakk osv? :)

geear

Chassisnr (riktig bil) og se etter eventuelle skader under/karosseri og innvendig. Alt annet tar du enkelt i app som garantisak.

peterka

Sitat fra: erikaak på mandag 21. november 2022, klokken 15:52
Sitat fra: peterka på mandag 21. november 2022, klokken 15:18
Sitat fra: Vikan88 på mandag 21. november 2022, klokken 14:31
Sms om utlevering i Trondheim. utlevering 9 desember. LR H/S 20"

Du bestilte dato? Hadde du estimert dato i appen?

11.mars (står i spreadsheeten)

Er drittlei da eg bestilte LR kvit/svart i juni. Fortsatt ingen dato. Er Tesla tomm for kvit perlemor lakk?

erikaak

Sitat fra: peterka på mandag 21. november 2022, klokken 17:47
Sitat fra: erikaak på mandag 21. november 2022, klokken 15:52
Sitat fra: peterka på mandag 21. november 2022, klokken 15:18
Sitat fra: Vikan88 på mandag 21. november 2022, klokken 14:31
Sms om utlevering i Trondheim. utlevering 9 desember. LR H/S 20"

Du bestilte dato? Hadde du estimert dato i appen?

11.mars (står i spreadsheeten)

Er drittlei da eg bestilte LR kvit/svart i juni. Fortsatt ingen dato. Er Tesla tomm for kvit perlemor lakk?

Tell me about it. Past the point of "drittlei" her. Håper bare å slippe ekstra moms nå.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

marsetbor

Jeg lurer egentlig på hvor langt ned på listene Tesla har kommet for oss med hvit/svart. Når jeg leser i excel-arket virker det ikke som logikken for tildeling av VIN er helt vanntett. Flere hvit/svart fra mars mangler VIN, mens enkelte bestillinger fra april har fått. Vi må selvfølgelig ta høyde for at flere kan ha glemt å oppdatere skjemaet, så vi vet ikke om tallene stemmer helt.
Tesla Model Y 2023

erikaak

Sitat fra: marsetbor på tirsdag 22. november 2022, klokken 09:44
Jeg lurer egentlig på hvor langt ned på listene Tesla har kommet for oss med hvit/svart. Når jeg leser i excel-arket virker det ikke som logikken for tildeling av VIN er helt vanntett. Flere hvit/svart fra mars mangler VIN, mens enkelte bestillinger fra april har fått. Vi må selvfølgelig ta høyde for at flere kan ha glemt å oppdatere skjemaet, så vi vet ikke om tallene stemmer helt.

Virker som mye er geografisk betinget. Synd man ikke får gehør for at man er åpen for å hente andre steder. Jeg kunne reist hvor som helst i Norge for å hente bilen.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

kensv

Ny forsendelse med biler til Drammen i går kveld/i natt. Tollbukaia er godt fylt opp med alle farger, og flere biler er allerede blitt kjørt bort til Tesla. Bør være håp for flere slipp av VIN denne uka, dersom alt ikke allerede er tildelt.

https://drammenhavn.no/webkamera/ (sees på webkamera for Tollbukaia, Tangen og Strømsø)

HOFFERN342

Sitat fra: kensv på tirsdag 22. november 2022, klokken 10:01
Ny forsendelse med biler til Drammen i går kveld/i natt. Tollbukaia er godt fylt opp med alle farger, og flere biler er allerede blitt kjørt bort til Tesla. Bør være håp for flere slipp av VIN denne uka, dersom alt ikke allerede er tildelt.

https://drammenhavn.no/webkamera/ (sees på webkamera for Tollbukaia, Tangen og Strømsø)
De pleier å gi VIN underveis eller før de kommer på båten. Så tipper alle disse er tildelt kunder allerede - men avbestillinger kan jo åpne plasser for noen heldige få.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ViktorS

Sitat fra: erikaak på tirsdag 22. november 2022, klokken 09:46
Sitat fra: marsetbor på tirsdag 22. november 2022, klokken 09:44

Virker som mye er geografisk betinget. Synd man ikke får gehør for at man er åpen for å hente andre steder. Jeg kunne reist hvor som helst i Norge for å hente bilen.

Jeg har jo underveis, siden mai og fram til nå, vært i kontakt med Tesla flere ganger, og sagt at jeg kan pveta hvilken som helst bil, hvor som helst i landet. De har ved flere anledninger sagt at de skal si i fra. Både på telefon, epost og på Tesla Tromsø. Men neida, bilene legges ut på inventory. De har også sagt i senere tid at de ikke har noe system for automatisk å overta andre biler ... Samtidig ser man at kunder som har vært innom butikken, plutselig får tilbud om ny avbestilt bil noen dager etterpå

Det er denne lapskausen av en kundeservice som irriterer meg mest, ikke selve ventetida.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

rolfole

Bestilte en H/S 20" i juli, men har 0 tro på bil før nyttår så jeg har kjøpt en brukt på Finn. Da fikk jeg grå (som samboer hadde mest lyst på) samt coating til lavere pris. At Tesla ikke klarer å lage et skikkelig info/køsystem når de står for ALLE leddene i salgsprosessen er for meg et mysterie.

PolarCow

Hu hei hvor det går!
Avtalte med Tesla om utlevering i morgen, og har gjort alt mitt (forsikring, betaling, godkjenning på vegvesenet, betalingsbekreftelse +++), så da tenkte jeg alt var i boks...
Men neida! Tesla har klart å registrere bilen på noen skilter som ligger i Bergen! Så nå krysses det alt av fingre og ting som kan krysses/slås knute på for at skiltene blir fraktet raskt nok fra Bergen til Drammen (innen jeg må dra fra Drammen igjen - har litt reisevei hjem).

De har tilbydt meg lånebil til det kommer i orden, så skal ikke si at de ikke prøver å fikse på det, men det betyr jo bare at jeg må komme meg tilbake til Drammen en annen dag (og dermed mister 2 dager på jobb)... :(
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

snakkesalig

Ta med deg prøveskilt og kjør bilen hjem, og få Tesla til å sende skiltene hjem til deg?

doo-kie

Er det slik at Enter tar kontakt med alle før man mottar bilen? eller må man selv ringe de?

Jeg har utlevering 8des, men ikke hørt nå fra Enter.
Når jeg legger inn Vin hos statens vegvesen finner jeg bilen, men den er ikke registrert enda.
2023 MY LR

Haggish

Sitat fra: doo-kie på tirsdag 22. november 2022, klokken 12:17
Er det slik at Enter tar kontakt med alle før man mottar bilen? eller må man selv ringe de?

Jeg har utlevering 8des, men ikke hørt nå fra Enter.
Når jeg legger inn Vin hos statens vegvesen finner jeg bilen, men den er ikke registrert enda.

De tok kontakt med meg på fredag, utlevering i morgen😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Vaduz

Jeg har gjort det enkelt, bestilte med EAP som jeg avbestiller om den går over nyttår med prisstigning, kan ikke tape:p

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA