Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

nikolaih

Sitat fra: skjelsba på torsdag 17. november 2022, klokken 16:33
Sitat fra: geear link=topic=61929.
/quote]
Hele poenget med mobilen som nøkkel er nettopp det at du ikke trenger å knote med noe som helst.. det er key fob som er knot. ;)

Her er vel meningene delte. Jeg synes det er mest praktisk å stikke hånda i jakkelomma og klikke for å løse ut ladekabel eller åpne bagasjerommet på avstand for noen som skal legge noe i bilen. Slipper da å dra opp telefonen hele tiden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis du må ta mobilen opp av lomma for å komme inn i bilen så har du noe konfigurert feil. Hele poenget er at du ikke trenger å knote med noe, så lenge mobilen er på deg, så kan du stige rett inn i bilen.

doo-kie

Sitat fra: marsetbor på torsdag 17. november 2022, klokken 17:45
Snakket med Tesla Bodø i dag om min hvit/svart LR med 20". Vi har estimert levering 22. november til 8. desember, men ingen VIN synlig eller i kildekode. Jeg spurte om det var realistisk å få levert bilen innenfor dette estimatet, siden vi ikke har fått VIN ennå. De svarte bekreftende på at estimatet er realistisk og at vi kan forholde oss til begynnelsen av desember. De får en ny levering i starten av desember, og vi kan forvente bil da. Har ingen anelse om de faktisk vet noe eller ikke, men jeg satser på at de vet noe. Jeg krysser fingrene for at de har rett!

Håper de har rett. Har jo hatt vin i kildekoden siden 7.11.
2023 MY LR

ViktorS

Snakket med Tesla Bodø i dag om min hvit/svart LR med 20". Vi har estimert levering 22. november til 8. desember, men ingen VIN synlig eller i kildekode. Jeg spurte om det var realistisk å få levert bilen innenfor dette estimatet, siden vi ikke har fått VIN ennå. De svarte bekreftende på at estimatet er realistisk og at vi kan forholde oss til begynnelsen av desember. De får en ny levering i starten av desember, og vi kan forvente bil da. Har ingen anelse om de faktisk vet noe eller ikke, men jeg satser på at de vet noe. Jeg krysser fingrene for at de har rett!

Jeg hadde omtrent samme datoene som deg, helt til de ble endret til 6-22 des... De sa også at jeg skulle forholde meg til datoene 😂  men nå sier de "det er vanskelig å si om jeg får bil i år" 😂

Så jeg tror du tenker korrekt, at de mest sannsynlig ikke vet noe som helst

Det er vel en båt på tur nordover straks. Men vil tippe at hvis det var bil til meg(og deg?) på denne, ville vi ha hatt VIN. De allokeres vel tidligere enn når de er på båt nordover. Kinabiler allokeres så vidt jeg vet mens de er på til til Zeebrugge. Tyskland-biler vet jeg dog ikke helt med.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Mendel

Fikk nå i ettermiddag min VIN kode i kildekoden: XP7YGCEK4PB046XXX
Produsert i Berlin, 2023 modell
EDD ble endret til November 25 - December 10.

Kjempefornøyd å endelig få VIN, har vært en del frem og tilbake i appen/hjemmesiden siden september.
LR svart/svart 20", bestilt 16.06.22

Necroschristos

Sitat fra: Mendel på torsdag 17. november 2022, klokken 19:48
Fikk nå i ettermiddag min VIN kode i kildekoden: XP7YGCEK4PB046XXX
Produsert i Berlin, 2023 modell
EDD ble endret til November 25 - December 10.

Kjempefornøyd å endelig få VIN, har vært en del frem og tilbake i appen/hjemmesiden siden september.

Gratulerer =) .... Selv fick jag hemlevering bestillt på torsdag neste uke. Var inom tesla drammen idag och fixade det sista.... nu er det bara og luta seg tilbake og smøre seg med tålmodighet tils bilen er utanfør dørra =)

marsetbor

Sitat fra: ViktorS på torsdag 17. november 2022, klokken 18:29

Jeg hadde omtrent samme datoene som deg, helt til de ble endret til 6-22 des... De sa også at jeg skulle forholde meg til datoene 😂  men nå sier de "det er vanskelig å si om jeg får bil i år" 😂

Det er vel en båt på tur nordover straks. Men vil tippe at hvis det var bil til meg(og deg?) på denne, ville vi ha hatt VIN. De allokeres vel tidligere enn når de er på båt nordover. Kinabiler allokeres så vidt jeg vet mens de er på til til Zeebrugge. Tyskland-biler vet jeg dog ikke helt med.

Jeg er dessverre redd for at de ikke vet noe særlig mer enn meg og deg... Det jeg håper på er at allokering av biler fra Tyskland kanskje fungerer på en annen måte enn biler fra Kina, og at det derfor kan være en mulighet for at den båten som er på vei nordover har biler fra Tyskland til oss. Eventuelt at det fortsatt er tid for en bil å komme seg fra Tyskland og til Bodø selv om den ikke har forlatt fabrikken ennå. Det er tross alt ganske mye kortere vei fra Berlin enn fra Shanghai, så den tidligere tankegangen om at man må ha VIN veldig lenge før levering stemmer kanskje ikke for biler som produseres i Tyskland. Helt motløs er jeg ikke ennå, men jeg forbereder meg litt mentalt på bil etter nyttår og håper på at Tesla i Norge gjør som i Tyskland: dekker moms og eventuell vektavgift.

Og hvis vi skal være skikkelig positive i tankegangen, så kan det hende vi begge har VIN i løpet av uka :D
Tesla Model Y 2023

doo-kie

Sitat fra: marsetbor på torsdag 17. november 2022, klokken 20:02
Sitat fra: ViktorS på torsdag 17. november 2022, klokken 18:29

Jeg er dessverre redd for at de ikke vet noe særlig mer enn meg og deg... Det jeg håper på er at allokering av biler fra Tyskland kanskje fungerer på en annen måte enn biler fra Kina, og at det derfor kan være en mulighet for at den båten som er på vei nordover har biler fra Tyskland til oss. Eventuelt at det fortsatt er tid for en bil å komme seg fra Tyskland og til Bodø selv om den ikke har forlatt fabrikken ennå. Det er tross alt ganske mye kortere vei fra Berlin enn fra Shanghai, så den tidligere tankegangen om at man må ha VIN veldig lenge før levering stemmer kanskje ikke for biler som produseres i Tyskland. Helt motløs er jeg ikke ennå, men jeg forbereder meg litt mentalt på bil etter nyttår og håper på at Tesla i Norge gjør som i Tyskland: dekker moms og eventuell vektavgift.

Og hvis vi skal være skikkelig positive i tankegangen, så kan det hende vi begge har VIN i løpet av uka :D
ja det er fortsatt tid. Er bare et døgn å kjøre fra Bodø til Berlin. Litt over 200mil. Klart lengere tid med båt da :P men uansett ikke lange avstanden i forhold til Shanghai.
2023 MY LR

ViktorS

Doo-kie: ser at du har fått VIN. Flott!:)

Det som plager meg enormt er at jeg ville jo ha svart bil. Men da jeg bestilte i april, var det estimert 3mnd lengere leveringstid på den, enn hvit som jeg gikk for, fordi jeg trengte bil litt kjappt hehe. Lite viste jeg sa at å bestille Tesla er helt Jokernord 😂

Har ikke fått vin, og jeg holder ikke pusten for å si det sånn.

marsetbor

Ja, det er litt merkelig at konfigurasjonen hvit/svart 20 hadde kortest leveringstid i april/mai/juni, men her sitter vi :P Mistenker at vi har blitt rammet av at starten til Berlin var litt humpete.
Tesla Model Y 2023

ViktorS

Sitat fra: marsetbor på torsdag 17. november 2022, klokken 21:09
Ja, det er litt merkelig at konfigurasjonen hvit/svart 20 hadde kortest leveringstid i april/mai/juni, men her sitter vi :P Mistenker at vi har blitt rammet av at starten til Berlin var litt humpete.
Jepp. Tenk så flott hvis Tesla kunne informert kunder om dette hvis det faktisk skjedde noe feil her. En liten sms eller epost bare 🤷 Min dato ble dyttet fra mai, til juni, så "lovet bil i juli pr telefon, deretter september, så oktober, så januar 2023, så november, så desember... Så man har jo hele tiden tenkt at den er like rundt hjørnet. Men neida😂

Tassan15

Fikk følgende beskjed fra Tesla i Bodø når jeg sporte om min bestilling var blant de 80-100 Teslaene som sto på kaia i Bodø.

Hei Ben,

Dessverre, men vi får flere leveranser gjennom hele desember. Når vi har bil på vei til deg blir du kontaktet i god tid før bilen kommer til kai for å avtale hentetidspunkt.

Så det er vel ett lite håp om levering før nyttår.
TMY LR - 03/2023

snakkesalig

Jeg har plutselig fått tildelt utleveringstidspunkt i appen, uten å blitt kontaktet på SMS først med mulighet til å velge tidspunkt selv.. er dette vanlig?

Closehome

Sitat fra: Jørn Håvard Haugen på torsdag 17. november 2022, klokken 17:26
Er det noen med Tesla MY LR med hvit / svart med 19" hjul som har EDD?
Min ble borte for ca 2 uker side
Bestilt 28.6 .2022

Samme her. H/S 19" YLR bestilt 9.7.22, mistet EDD 5.11.

snakkesalig

Sitat fra: snakkesalig på fredag 18. november 2022, klokken 11:10
Jeg har plutselig fått tildelt utleveringstidspunkt i appen, uten å blitt kontaktet på SMS først med mulighet til å velge tidspunkt selv.. er dette vanlig?

Er det noen som har fått SMS fra Tesla i forbindelse med utlevering i Drammen, og som kan dele nr de fikk SMS fra?

ndrsone

Der ble min EDD fremskyndet med to dager, fra 9-25 desember til 7-23.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA