Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

PolarCow

Sitat fra: Mags89 på onsdag 09. november 2022, klokken 14:34
og der mistet jeg VIN igjen... for andre gang.

VinHasChanged\":\"Your VIN or configuration has changed. You can generate a new quote once VIN is assigned.\

Hvit/Sort 20" bestilt august 2022.
Merkelig oppførsel hos deg tydeligvis - vi er flere som har bestilt Hvit/Sort 20" som aldri har hatt VIN. Og vi blir nok ganske frustrerte om du får bil før oss, da jeg ser dato for bestilling er april, mai og juni 2022 hos oss andre. :/

Har forøvrig fortsatt is i magen for bil før nyttår - ser av statistikken på Teslastats.no at det ble utlevert 342 i august/3069 i september kontra 525 hittils i november. Det burde vel bety at desember blir en boooom-måned med (hvis vi tar forholdet 3069 til 342 (og da er vi ikke ferdige med november ennå) og ganger med 525) 4725 registrerte biler? :D
Statistikk er gøy, er det ikke? :D Jeg får sitere: "Statistikk er som en bikini; fin å se på, men skjuler noe vesentlig". ;)

Til slutt: Er det noen andre med H/S 20" med levering Drammen som har blankt EDD? Har hatt det slik siden 1. nov...
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

odark

Sitat fra: Krissulf på onsdag 09. november 2022, klokken 15:00
Vil bare minne om at alle som bruker filter-funksjonen i skjemaet vårt må huske å nullstille innstillingene etter man er ferdig  :)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit#gid=0
Spørsmål om lista. Er det kun long range som registreres eller kan Performance være med også ?
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Haggish

Sitat fra: odark på torsdag 10. november 2022, klokken 10:14
Vil bare minne om at alle som bruker filter-funksjonen i skjemaet vårt må huske å nullstille innstillingene etter man er ferdig  :)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit#gid=0
Spørsmål om lista. Er det kun long range som registreres eller kan Performance være med også ?

Det ligger vel noe P der fra før, registrert med 21" 😉
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Krissulf

Lista er forbeholdt Long range. Dette fordi det er forskjellige "modeller" med forskjellige utgangspunkt for levering. Tenkte det da blir mer ryddig. Men åpen for endringer om flertallet ønsker. Tanken var å skape en oversikt som man kan analysere og gi en pekepinn for når man kan vente bil, eller om det skulle oppstå feil, så man kan vise til det.

Foreslår at jeg kan lage en side nr 2, forbeholdt Performance? Da har man muligheten til å sammenligne med LR, uten at listene blandes helt. Hva tenker folk?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

erikaak

Sitat fra: Krissulf på torsdag 10. november 2022, klokken 10:37

Lista er forbeholdt Long range. Dette fordi det er forskjellige "modeller" med forskjellige utgangspunkt for levering. Tenkte det da blir mer ryddig. Men åpen for endringer om flertallet ønsker. Tanken var å skape en oversikt som man kan analysere og gi en pekepinn for når man kan vente bil, eller om det skulle oppstå feil, så man kan vise til det.

Foreslår at jeg kan lage en side nr 2, forbeholdt Performance? Da har man muligheten til å sammenligne med LR, uten at listene blandes helt. Hva tenker folk?

Enig. Ryddig å ha LR og P på separate sider.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Haggish

Sitat fra: erikaak på torsdag 10. november 2022, klokken 10:47

Enig. Ryddig å ha LR og P på separate sider.

Godt forslag, bør vel da også nevne lista på P siden😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

odark

Støtter dett :-)
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

ViktorS

Dagens visdomsord fra en som har litt innsikt i leveransene 😅
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Slarre40

Sitat fra: Lucifer- på torsdag 10. november 2022, klokken 12:24
Blå med 19, svar interiør uten EAP/FSD i shoppen.

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/my

Uten hengerfeste også ser det ut til dessverre. Jeg kunne RODD til drammen om jeg visste det var eneste mulighet til å få bilen før nyttår :-D
Trondheim

ViktorS

Sitat fra: Slarre40 på torsdag 10. november 2022, klokken 12:38
Sitat fra: Lucifer- på torsdag 10. november 2022, klokken 12:24
Blå med 19, svar interiør uten EAP/FSD i shoppen.

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/my

Uten hengerfeste også ser det ut til dessverre. Jeg kunne RODD til drammen om jeg visste det var eneste mulighet til å få bilen før nyttår :-D
Som kunde, og som ansatt innen innkjøp,salg og logistikk, så plager det meg noe helt enormt at ventende kunder ikke får tilbud om disse avbestillingene før de blir lagt i butikken. Uavhengig av lokasjon, farge, tilhengerfeste eller felger. At de ikke får til en ordning her, er helt utrolig. Og jeg tenker at de hadde spart seg mye bry og dårlig omtale med å yte denne ekstra lille servicen.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

evz

Model Y Long Range Sort, sort  20", bestilt 29.06 levering Lillestrøm. Ikke mottat VIN. EDD 4 desember - 31 desember. Føler det spøker for 2022 :p

Forøvrig ganske skeptisk til kunderservice hos Tesla. Hadde jeg ikke kunne spilt The Witcher når jeg lader hadde jeg nok gått for noe tysk i stedet. Man må svare på telefon i det minste.

Mebi

Alli

Fikk SMS nå om å velge ønsket utleveringsdato ved å trykke på linken i SMS'en, men linken leder bare til en nettside der det står "page not found"...

Andre som opplever det samme?

Har svart på SMS'en og informert om ovennevnte. Frykter at svaret/hjelpen i retur kommer så sent at vi ikke får mulighet til å velge annet enn hva Tesla tildeler...

Selbyggen

Sitat fra: evz på torsdag 10. november 2022, klokken 13:11
Model Y Long Range Sort, sort  20", bestilt 29.06 levering Lillestrøm. Ikke mottat VIN. EDD 4 desember - 31 desember. Føler det spøker for 2022 :p

Forøvrig ganske skeptisk til kunderservice hos Tesla. Hadde jeg ikke kunne spilt The Witcher når jeg lader hadde jeg nok gått for noe tysk i stedet. Man må svare på telefon i det minste.

Er det ikke bare Model S og X (Plaid?) som kan spille disse krevende spillene?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA