Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Eirik_H

Sitat fra: GOS på onsdag 12. oktober 2022, klokken 07:17
Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 22:15
Du finner da vin til biler du eier i kildekoden også.

Trodde ikke det var slik før. Fant ikke Model 3'en (eller S)  inne på min forrige Y, men ser som du sier nå at nåde mun forrige Y og 3 (men ikke S) vises i kildekoden på min nyeY.

Men selv om det nå står 2022 på nye Y, så er det ikke Vin i kildekoden på den. Jeg har ikke fått tilbake leveringsdato hverken på nett eller i App etter at swn forsvant for 2-3 uker siden. (Blå/svart 19" bestilt i juni)

Då får du nok snart ein telefon frå Tesla om at bilen er på veg og spørsmål om du vil ha den. Eg får heller ikkje på VIN i kjeldekoden, men Tesla stadfesta på telefon at dei kunne sjå at eg hadde fått tildelt VIN eller ein av bilane som er på veg. Også for meg står det no 2022 på Y i bestilling på Tesla-kontoen.

snakkesalig

Sitat fra: Eirik_H på onsdag 12. oktober 2022, klokken 09:16
Då får du nok snart ein telefon frå Tesla om at bilen er på veg og spørsmål om du vil ha den. Eg får heller ikkje på VIN i kjeldekoden, men Tesla stadfesta på telefon at dei kunne sjå at eg hadde fått tildelt VIN eller ein av bilane som er på veg. Også for meg står det no 2022 på Y i bestilling på Tesla-kontoen.

Merkelig. Sånn helt konkret: hvor og hvordan leter du etter VIN?



Eirik_H

Eg følgde oppskrifta over. I kjeldekoden får eg berre opp VIN på min noverande M3, som er lagt inn til innbytte. Eg spurte Tesla då dei ringte, og dei kunne stadfeste at bilen var på veg sjølv om VIN ikkje er synleg på kontoen eller i kjeldekode.

Mebi

Sitat fra: Eirik_H på onsdag 12. oktober 2022, klokken 10:51
Eg følgde oppskrifta over. I kjeldekoden får eg berre opp VIN på min noverande M3, som er lagt inn til innbytte. Eg spurte Tesla då dei ringte, og dei kunne stadfeste at bilen var på veg sjølv om VIN ikkje er synleg på kontoen eller i kjeldekode.

Det er det samme hos meg. Jeg ser ikke VIN, men har modellår. Tipper det er fordi jeg har lagt inn innbytte.

Fikk melding fra Tesla nå om å fylle ut informasjon om innbyttebilen så da kan det jo hende det skjer noe snart.

GOS

Sitat fra: lifecycle på onsdag 12. oktober 2022, klokken 07:38
Sitat fra: GOS på onsdag 12. oktober 2022, klokken 07:17
Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 22:15
Du finner da vin til biler du eier i kildekoden også.

Trodde ikke det var slik før. Fant ikke Model 3'en (eller S)  inne på min forrige Y, men ser som du sier nå at nåde mun forrige Y og 3 (men ikke S) vises i kildekoden på min nyeY.

Men selv om det nå står 2022 på nye Y, så er det ikke Vin i kildekoden på den. Jeg har ikke fått tilbake leveringsdato hverken på nett eller i App etter at swn forsvant for 2-3 uker siden. (Blå/svart 19" bestilt i juni)
Du ser på feil sted. Du må se på kildekoden for bilen (trykk administrer eller manage), ikke oversikten 😉

Det er der jeg kikker skoyeren.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

DonB

#232
Jeg har bestilt en Grå Model Y Long range som jeg la inn bestilling på 14. august. Når jeg bestilte så var leveringsdato satt mellom nov-januar. Men de på Tesla Norge mente jeg nok ville få den før jul. Deretter ble dato flyttet enda nærmere, okt-des før den plutselig sier hjemmesiden Januar-mars!! ...Og nå står det ikke noen leveringsdato i det hele tatt.
Har andre her noen erfaring med hvordan denne Tesla leverings dato-greia fungerer? Er datoen forsvunnet fordi jeg snart vil få et konkret leveringstidpunkt eller er jeg flyttet langt inn i framtiden for levering. Hva slags erfaring har andre her?

Og om det nå er slik at jeg får bilen neste år, fram til hvilke tidspunkt kan man lett trekke seg fra kjøp hos Tesla? For etter det jeg har lest, blir prisen mer enn 6% dyrere fra bestilling uten at du allerede har avtalt eksakt dato for levering, så har du rett til å trekke deg fra kjøpet.
Etter mine beregninger, om både vekt på bil samt mva straffes over nyttår, så vil denne Modell Y'en jeg har bestilt koste  nærmere 9% mer, eller et påslag på rundt 60 000,- Det er nok til at jeg velger å avbestille av prinsipp om Tesla ikke klarer å levere. Er avbestilling hos Tesla noe man kan gjøre helt til man mottar bilen?

Jeg vet andre selskaper betaler momsen om bilen blir levert rett over nyttår, men Tesla har såpass mange bestillinger at de trenger ikke gjøre noe for å blidgjøre kundene sine - men for meg så er en såpass dårlig informasjon om levering og med dette statsbudsjettet og de stigende strømprisene - venter jeg like gjerne noen år til med å kjøpe ny elbil. Spesielt når staten velger å sette ned avgiftene på Diesel i tillegg. Tragisk utvikling dette her.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: DonB på onsdag 12. oktober 2022, klokken 13:16
Jeg har bestilt en Grå Model Y Long range som jeg la inn bestilling på 14. august. Når jeg bestilte så var leveringsdato satt mellom nov-januar. Men de på Tesla Norge mente jeg nok ville få den før jul. Deretter ble dato flyttet enda nærmere, okt-des før den plutselig sier hjemmesiden Januar-mars!! ...Og nå står det ikke noen leveringsdato i det hele tatt.
Har andre her noen erfaring med hvordan denne Tesla leverings dato-greia fungerer? Er datoen forsvunnet fordi jeg snart vil få et konkret leveringstidpunkt eller er jeg flyttet langt inn i framtiden for levering. Hva slags erfaring har andre her?

Og om det nå er slik at jeg får bilen neste år, fram til hvilke tidspunkt kan man lett trekke seg fra kjøp hos Tesla? For etter det jeg har lest, blir prisen mer enn 6% dyrere fra bestilling uten at du allerede har avtalt eksakt dato for levering, så har du rett til å trekke deg fra kjøpet.
Etter mine beregninger, om både vekt på bil samt mva straffes over nyttår, så vil denne Modell Y'en jeg har bestilt koste  nærmere 9% mer, eller et påslag på rundt 60 000,- Det er nok til at jeg velger å avbestille av prinsipp om Tesla ikke klarer å levere. Er avbestilling hos Tesla noe man kan gjøre helt til man mottar bilen?

Jeg vet andre selskaper betaler momsen om bilen blir levert rett over nyttår, men Tesla har såpass mange bestillinger at de trenger ikke gjøre noe for å blidgjøre kundene sine - men for meg så er en såpass dårlig informasjon om levering og med dette statsbudsjettet og de stigende strømprisene - venter jeg like gjerne noen år til med å kjøpe ny elbil. Spesielt når staten velger å sette ned avgiftene på Diesel i tillegg. Tragisk utvikling dette her.

Tidligere så var det sånn at en plutselig fikk bil...og ofte før en hadde forventet. Det er heller ikke alltid at ting viser på nettsiden du har tilgang til. Biler matches mot kjøper mens de er på båten på vei til Norge. Så de lager biler (på spekulasjon) og så ser de om noen har bestilt med den fargen/hjul osv når bilene er på vei til Norge. Av og til kan det være biler på vei til Norge som ingen står i kø for å kjøpe. Før pleide det å være 14 dagers returrett på Tesla, men vet ikke om det er sånn ennå...da kunne du ta ut bilen og prøvekjøre, og så returnere om du ikke var fornøyd. Ser ikke ut som at det står i kjøpsavtalen nå, så kan være endret.

Det beste er nok å vente noen uker og se om status oppdaterer seg. Gjør den ikke det så bør du ringe til Tesla, som kan se mer enn det som vises på skjermen. Bilen kan være matchet uten at du ser det.
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 12. oktober 2022, klokken 13:31
Sitat fra: DonB på onsdag 12. oktober 2022, klokken 13:16
Jeg har bestilt en Grå Model Y Long range som jeg la inn bestilling på 14. august. Når jeg bestilte så var leveringsdato satt mellom nov-januar. Men de på Tesla Norge mente jeg nok ville få den før jul. Deretter ble dato flyttet enda nærmere, okt-des før den plutselig sier hjemmesiden Januar-mars!! ...Og nå står det ikke noen leveringsdato i det hele tatt.
Har andre her noen erfaring med hvordan denne Tesla leverings dato-greia fungerer? Er datoen forsvunnet fordi jeg snart vil få et konkret leveringstidpunkt eller er jeg flyttet langt inn i framtiden for levering. Hva slags erfaring har andre her?

Og om det nå er slik at jeg får bilen neste år, fram til hvilke tidspunkt kan man lett trekke seg fra kjøp hos Tesla? For etter det jeg har lest, blir prisen mer enn 6% dyrere fra bestilling uten at du allerede har avtalt eksakt dato for levering, så har du rett til å trekke deg fra kjøpet.
Etter mine beregninger, om både vekt på bil samt mva straffes over nyttår, så vil denne Modell Y'en jeg har bestilt koste  nærmere 9% mer, eller et påslag på rundt 60 000,- Det er nok til at jeg velger å avbestille av prinsipp om Tesla ikke klarer å levere. Er avbestilling hos Tesla noe man kan gjøre helt til man mottar bilen?

Jeg vet andre selskaper betaler momsen om bilen blir levert rett over nyttår, men Tesla har såpass mange bestillinger at de trenger ikke gjøre noe for å blidgjøre kundene sine - men for meg så er en såpass dårlig informasjon om levering og med dette statsbudsjettet og de stigende strømprisene - venter jeg like gjerne noen år til med å kjøpe ny elbil. Spesielt når staten velger å sette ned avgiftene på Diesel i tillegg. Tragisk utvikling dette her.

Tidligere så var det sånn at en plutselig fikk bil...og ofte før en hadde forventet. Det er heller ikke alltid at ting viser på nettsiden du har tilgang til. Biler matches mot kjøper mens de er på båten på vei til Norge. Så de lager biler (på spekulasjon) og så ser de om noen har bestilt med den fargen/hjul osv når bilene er på vei til Norge. Av og til kan det være biler på vei til Norge som ingen står i kø for å kjøpe. Før pleide det å være 14 dagers returrett på Tesla, men vet ikke om det er sånn ennå...da kunne du ta ut bilen og prøvekjøre, og så returnere om du ikke var fornøyd. Ser ikke ut som at det står i kjøpsavtalen nå, så kan være endret.

Det beste er nok å vente noen uker og se om status oppdaterer seg. Gjør den ikke det så bør du ringe til Tesla, som kan se mer enn det som vises på skjermen. Bilen kan være matchet uten at du ser det.
Huff, her var det mye rart. Tesla selger ikke i butikk, men via nettsalg. Man har derfor automatisk 14 dager returrett fra levering etter loven. Så lenge loven ikke er endret, noe den ikke er, så må Tesla forholde seg til denne.

Det vil selvsagt være noen bruksbegrensninger (antall km) og krav om at det ikke er påført skader eller "bruksslitasje" eller endringer på kjøretøyet som forringer verdien, for at man skal kunne få full refundering.

@DonB, er det ikke greit å sette seg litt inn i hva man gjør når man bestiller bil, før man utbasunerer slike bekymringer som om Tesla er kranglevoren her, når det ikke tidligere har vært angrerett på bilkjøp?

Bestiller du bil fra nesten hvilken som helst annen produsent, så må du stort sett signere i butikk, slik at det blir butikk-salg, og verdien på bilen hadde fort dumpet 50-100 K i det du har signert overtagelsen. Så ikke hos Tesla.

PS! Eier ikke Tesla selv, men hos Hyundai fikk jeg mulighet til å angre meg frem til overtagelsen. Men ingen angrerett etter det. Må riktignok sies at mange elbiler lett har kunne blitt solgt for høyere pris enn hva forhandleren krevde, fordi det har vært leveringsproblemer og stor etterspørsel, så med elbiler har man kunnet flippe ny-uthentet bil og sittet igjen med en grei slump penger i fortjeneste.

Prøv det samme med en ice-bil. Eller en VAG-bil, for den saks skyld. Der er du fort "locked in" før du får bilen.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Mags89

Hei, er ny her og venter min første Tesla.

Mistet også EDD rundt oktoberskifte, men fant VIN i kildekoden samtidig som noen andre først fant det her inne. Dette ligger fortsatt i kildekoden hos meg, og forvant aldri, men ikke fått tilbake noe EDD. Men... rett etter VIN står det også et RN nummer, og dette samsvarer ikke med mitt. Betyr det at det mest sannsynlig er en feil?

Har bestilt Y long range i august svart/svart 20". Trodde de ble produsert i Berlin, men VIN starter med LRX China.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på onsdag 12. oktober 2022, klokken 19:55
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 12. oktober 2022, klokken 13:31
Sitat fra: DonB på onsdag 12. oktober 2022, klokken 13:16
Jeg har bestilt en Grå Model Y Long range som jeg la inn bestilling på 14. august. Når jeg bestilte så var leveringsdato satt mellom nov-januar. Men de på Tesla Norge mente jeg nok ville få den før jul. Deretter ble dato flyttet enda nærmere, okt-des før den plutselig sier hjemmesiden Januar-mars!! ...Og nå står det ikke noen leveringsdato i det hele tatt.
Har andre her noen erfaring med hvordan denne Tesla leverings dato-greia fungerer? Er datoen forsvunnet fordi jeg snart vil få et konkret leveringstidpunkt eller er jeg flyttet langt inn i framtiden for levering. Hva slags erfaring har andre her?

Og om det nå er slik at jeg får bilen neste år, fram til hvilke tidspunkt kan man lett trekke seg fra kjøp hos Tesla? For etter det jeg har lest, blir prisen mer enn 6% dyrere fra bestilling uten at du allerede har avtalt eksakt dato for levering, så har du rett til å trekke deg fra kjøpet.
Etter mine beregninger, om både vekt på bil samt mva straffes over nyttår, så vil denne Modell Y'en jeg har bestilt koste  nærmere 9% mer, eller et påslag på rundt 60 000,- Det er nok til at jeg velger å avbestille av prinsipp om Tesla ikke klarer å levere. Er avbestilling hos Tesla noe man kan gjøre helt til man mottar bilen?

Jeg vet andre selskaper betaler momsen om bilen blir levert rett over nyttår, men Tesla har såpass mange bestillinger at de trenger ikke gjøre noe for å blidgjøre kundene sine - men for meg så er en såpass dårlig informasjon om levering og med dette statsbudsjettet og de stigende strømprisene - venter jeg like gjerne noen år til med å kjøpe ny elbil. Spesielt når staten velger å sette ned avgiftene på Diesel i tillegg. Tragisk utvikling dette her.

Tidligere så var det sånn at en plutselig fikk bil...og ofte før en hadde forventet. Det er heller ikke alltid at ting viser på nettsiden du har tilgang til. Biler matches mot kjøper mens de er på båten på vei til Norge. Så de lager biler (på spekulasjon) og så ser de om noen har bestilt med den fargen/hjul osv når bilene er på vei til Norge. Av og til kan det være biler på vei til Norge som ingen står i kø for å kjøpe. Før pleide det å være 14 dagers returrett på Tesla, men vet ikke om det er sånn ennå...da kunne du ta ut bilen og prøvekjøre, og så returnere om du ikke var fornøyd. Ser ikke ut som at det står i kjøpsavtalen nå, så kan være endret.

Det beste er nok å vente noen uker og se om status oppdaterer seg. Gjør den ikke det så bør du ringe til Tesla, som kan se mer enn det som vises på skjermen. Bilen kan være matchet uten at du ser det.
Huff, her var det mye rart. Tesla selger ikke i butikk, men via nettsalg. Man har derfor automatisk 14 dager returrett fra levering etter loven. Så lenge loven ikke er endret, noe den ikke er, så må Tesla forholde seg til denne.

Det vil selvsagt være noen bruksbegrensninger (antall km) og krav om at det ikke er påført skader eller "bruksslitasje" eller endringer på kjøretøyet som forringer verdien, for at man skal kunne få full refundering.

@DonB, er det ikke greit å sette seg litt inn i hva man gjør når man bestiller bil, før man utbasunerer slike bekymringer som om Tesla er kranglevoren her, når det ikke tidligere har vært angrerett på bilkjøp?

Bestiller du bil fra nesten hvilken som helst annen produsent, så må du stort sett signere i butikk, slik at det blir butikk-salg, og verdien på bilen hadde fort dumpet 50-100 K i det du har signert overtagelsen. Så ikke hos Tesla.

PS! Eier ikke Tesla selv, men hos Hyundai fikk jeg mulighet til å angre meg frem til overtagelsen. Men ingen angrerett etter det. Må riktignok sies at mange elbiler lett har kunne blitt solgt for høyere pris enn hva forhandleren krevde, fordi det har vært leveringsproblemer og stor etterspørsel, så med elbiler har man kunnet flippe ny-uthentet bil og sittet igjen med en grei slump penger i fortjeneste.

Prøv det samme med en ice-bil. Eller en VAG-bil, for den saks skyld. Der er du fort "locked in" før du får bilen.

;)

Så du som har kjøpt 0 Trsla bedømmer at jeg skrev "mye rart"? Hva var rart? Siden du aldri har kjøpt Tesla har du gjerne heller ikke lest 7 siders tråder hvor det blant annet står at Tesla kan redusere for verdiforringelse? Som Tesla-kunde vet jeg at Tesla de seneste årene på ting som de før lot gå som good will.
F.eks. denne tråden:
https://elbilforum.no/index.php?topic=44658.0
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 12. oktober 2022, klokken 23:12
Sitat fra: RJK på onsdag 12. oktober 2022, klokken 19:55
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 12. oktober 2022, klokken 13:31
Sitat fra: DonB på onsdag 12. oktober 2022, klokken 13:16
Jeg har bestilt en Grå Model Y Long range som jeg la inn bestilling på 14. august. Når jeg bestilte så var leveringsdato satt mellom nov-januar. Men de på Tesla Norge mente jeg nok ville få den før jul. Deretter ble dato flyttet enda nærmere, okt-des før den plutselig sier hjemmesiden Januar-mars!! ...Og nå står det ikke noen leveringsdato i det hele tatt.
Har andre her noen erfaring med hvordan denne Tesla leverings dato-greia fungerer? Er datoen forsvunnet fordi jeg snart vil få et konkret leveringstidpunkt eller er jeg flyttet langt inn i framtiden for levering. Hva slags erfaring har andre her?

Og om det nå er slik at jeg får bilen neste år, fram til hvilke tidspunkt kan man lett trekke seg fra kjøp hos Tesla? For etter det jeg har lest, blir prisen mer enn 6% dyrere fra bestilling uten at du allerede har avtalt eksakt dato for levering, så har du rett til å trekke deg fra kjøpet.
Etter mine beregninger, om både vekt på bil samt mva straffes over nyttår, så vil denne Modell Y'en jeg har bestilt koste  nærmere 9% mer, eller et påslag på rundt 60 000,- Det er nok til at jeg velger å avbestille av prinsipp om Tesla ikke klarer å levere. Er avbestilling hos Tesla noe man kan gjøre helt til man mottar bilen?

Jeg vet andre selskaper betaler momsen om bilen blir levert rett over nyttår, men Tesla har såpass mange bestillinger at de trenger ikke gjøre noe for å blidgjøre kundene sine - men for meg så er en såpass dårlig informasjon om levering og med dette statsbudsjettet og de stigende strømprisene - venter jeg like gjerne noen år til med å kjøpe ny elbil. Spesielt når staten velger å sette ned avgiftene på Diesel i tillegg. Tragisk utvikling dette her.

Tidligere så var det sånn at en plutselig fikk bil...og ofte før en hadde forventet. Det er heller ikke alltid at ting viser på nettsiden du har tilgang til. Biler matches mot kjøper mens de er på båten på vei til Norge. Så de lager biler (på spekulasjon) og så ser de om noen har bestilt med den fargen/hjul osv når bilene er på vei til Norge. Av og til kan det være biler på vei til Norge som ingen står i kø for å kjøpe. Før pleide det å være 14 dagers returrett på Tesla, men vet ikke om det er sånn ennå...da kunne du ta ut bilen og prøvekjøre, og så returnere om du ikke var fornøyd. Ser ikke ut som at det står i kjøpsavtalen nå, så kan være endret.

Det beste er nok å vente noen uker og se om status oppdaterer seg. Gjør den ikke det så bør du ringe til Tesla, som kan se mer enn det som vises på skjermen. Bilen kan være matchet uten at du ser det.
Huff, her var det mye rart. Tesla selger ikke i butikk, men via nettsalg. Man har derfor automatisk 14 dager returrett fra levering etter loven. Så lenge loven ikke er endret, noe den ikke er, så må Tesla forholde seg til denne.

Det vil selvsagt være noen bruksbegrensninger (antall km) og krav om at det ikke er påført skader eller "bruksslitasje" eller endringer på kjøretøyet som forringer verdien, for at man skal kunne få full refundering.

@DonB, er det ikke greit å sette seg litt inn i hva man gjør når man bestiller bil, før man utbasunerer slike bekymringer som om Tesla er kranglevoren her, når det ikke tidligere har vært angrerett på bilkjøp?

Bestiller du bil fra nesten hvilken som helst annen produsent, så må du stort sett signere i butikk, slik at det blir butikk-salg, og verdien på bilen hadde fort dumpet 50-100 K i det du har signert overtagelsen. Så ikke hos Tesla.

PS! Eier ikke Tesla selv, men hos Hyundai fikk jeg mulighet til å angre meg frem til overtagelsen. Men ingen angrerett etter det. Må riktignok sies at mange elbiler lett har kunne blitt solgt for høyere pris enn hva forhandleren krevde, fordi det har vært leveringsproblemer og stor etterspørsel, så med elbiler har man kunnet flippe ny-uthentet bil og sittet igjen med en grei slump penger i fortjeneste.

Prøv det samme med en ice-bil. Eller en VAG-bil, for den saks skyld. Der er du fort "locked in" før du får bilen.

;)

Så du som har kjøpt 0 Trsla bedømmer at jeg skrev "mye rart"? Hva var rart? Siden du aldri har kjøpt Tesla har du gjerne heller ikke lest 7 siders tråder hvor det blant annet står at Tesla kan redusere for verdiforringelse? Som Tesla-kunde vet jeg at Tesla de seneste årene på ting som de før lot gå som good will.
F.eks. denne tråden:
https://elbilforum.no/index.php?topic=44658.0
Nei, jeg siterte deg, fordi du svarte på innlegget med sitat, og innførte en usikkerhet i forhold til om angreretten fremdeles gjaldt. Det meste rare, var det som kom fra @DonB, så jeg så det naturlig å fortsette med å sitere så jeg fikk med begge innleggene.

Skulle kanskje splittet det opp, så beklager at det kunne se ut som jeg mente du våset mye. Det var kun det med usikkerheten om angreretten der du kunne slått fast at denne fremdeles er gjeldende, og at @DonB kunne puste rolig. :)

Den tråden du linker til, var da Tesla var mer valgmuligheter på, at de vurderte dette som skreddersøm, men valgene var fremdeles relativt få, og standard, så retten ville nok vurdert dette som et rent forbrukskjøp, slik vel og Tesla har kommet frem til.

Men, dersom det er gjort noe med bilen som å få riper og skader, så kan de selvsagt kreve fratrekk i pris for dette, samt at har man testkjørt mye og langt, så kan de vel og trekke bruksfradrag på dette.

På den annen side, nå har Tesla blitt så populært, at de nesten kan selge en slik bil som inventory, og ta mer betalt inn enn nypris, så den usikkerheten som var i starten, den har ikke Tesla lengre. Derfor er det på generelt basis lettere å kreve heving etter angrefristloven, noe den tråden og kommer frem til.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Geir Tore Simonsen

Så lenge det er flere måneder ventetid på nybestilling så vil man nok kunne selge bilen videre for minst like mye som man betalte, raskere og enklere enn å bruke angreretten.

Elinatan

Sitat fra: Elinatan på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 13:33
Først fikk jeg sms fra tesla: "Vi gleder oss til å se deg bak rattet i din nye Model Y...."
da sjekke jeg at jeg har fått VIN.  Starter med LRW...

Blå/svart/19

Bestilit 18.7

Har snakket i dag med Tesla, siden jeg fikk tildelt VIN, så de sa at jeg kan få bil i slutten av oktober begynnelse av november, men de kan ikke bekrefte det enda.

Har spurt også om EDD, de sa de holder på å oppdatere system. Det kan ta tid før jeg får EDD.
Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA