Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Kim-

Ja, parkeringssensorer fjernes og skal erstattes med et superkamera eller noe som skal gjøre jobben...
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

lifecycle

Jeg har også fått VIN igjen. Men den virker ikke å være ombord på noe Höegh-skip (hvor søker dere?), fortsatt er EDD = TBD, og det står "2023 Tesla Model Y"

Luvcap

Sitat fra: MnMad på mandag 10. oktober 2022, klokken 23:26
Sitat fra: Luvcap på mandag 10. oktober 2022, klokken 22:38
Hei!
I kveld ble kontoen oppdatert til "2022 Tesla Model Y". Gjelder en hvit/hvit Long Range med 19". Tesla oppgir 26. oktober - 15. november med levering Trondheim.
Befinner seg visstnok på HÖEGH COPENHAGEN (COPE) M, så ser ut som noen av bilene der finner veien til Norge.
Når bestilte du? Bestilte selv 8 juni hvit sort Y LR 20" utlevering Trondheim. Fikk tilbud om å hente ut Skoda Enyaq i dag, så spent på når Teslaen dukker opp. Siste estimat før det forsvant var 4.nov-20.nov.

Den ble bestilt 20.06.2022. Fant VIN i kildekoden, ingen synlig VIN på kontosiden.

Mebi

Jeg har fortsatt ikke fått VIN, men jeg jeg fant noe i kildekoden som kanskje er interessant med tanke på parkeringssensorer.

I koden ligger det et felt som heter "showUssRemovalDisclaimer". Kanskje det vises en melding til de som ikke får med parkeringssensorer (USS, ultra sonic sensors).

[attachment id=0 msg=1068998]

Kim-

Må vel godkjenne at den ikke har parkeringssensor på lik linje når radar ble fjernet

Dere som har fått vin. Står det 2022/2023 i appen også?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

lifecycle

Sitat fra: Kim- på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 09:10
Må vel godkjenne at den ikke har parkeringssensor på lik linje når radar ble fjernet

Dere som har fått vin. Står det 2022/2023 i appen også?
Nei, ikke i appen hos meg

Haggish

Sitat fra: Kim- på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 08:13
Ja, parkeringssensorer fjernes og skal erstattes med et superkamera eller noe som skal gjøre jobben...

Hvor har du fått med deg dette med et superkamera?
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: Haggish på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 09:39
Sitat fra: Kim- på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 08:13

Hvor har du fått med deg dette med et superkamera?

De får ikke noe ekstra kamera, planen er at de skal bruke de kameraene bilen har fra før til å gjøre samme jobben vha. software. Jeg er skeptisk til om det blir et fullgodt alternativ, det blir i hvert fall en periode hvor det ikke fungerer.

ELTesla

De må jo da få til noe slags 360 graders visning av kamera ved parkering.
Høye fortauskanter og annet småplukk mot fronten på bilen kan spesielt være en utfordring uten sensorer.
Bakover er jo stort sett greit så lenge kamera ikke er tilgriset som de vanligvis er på vinterstid hos meg.

Haggish

Hvordan kan kamera alene fungere om en ikke får flere, Frontkamera kan jo ikke se nede rett foran og bakkamera blir møkkete. Og hva med vinter og snø?
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

ELTesla

Som flere andre skriver så virker endringen lite gjennomtenkt, og med lite argumentasjon som forteller hva de skal gjøre for å dekke alle oppgavene til sensorer.
Vi får vel flere svar når Q4 bilene kommer på veien, og kanskje ved noe OTA oppdateringer etterpå.

olem98

Sitat fra: Haggish på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 10:33
Hvordan kan kamera alene fungere om en ikke får flere, Frontkamera kan jo ikke se nede rett foran og bakkamera blir møkkete. Og hva med vinter og snø?
Jeg vil anta at bilen danner seg et "3D-bilde" av sine omgivelser, og dermed vet akkurat hvor bilen er i forhold til objekter som er i blindsonene. Den har jo sett de objektene før de entrer blindsonen.
Men uten spyler på bakkameraet så vil det nok bli mye problemer med dette..

PS: Tror vi sporer tråden litt av her... :)
Tesla Model Y LR bestilt 13/05
Kia e-Niro 2020
Tesla Model S 75D 2018
Hyundai Ioniq 2017

mirrormatch

Sitat fra: olem98 på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 10:39
Sitat fra: Haggish på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 10:33
Jeg vil anta at bilen danner seg et "3D-bilde" av sine omgivelser, og dermed vet akkurat hvor bilen er i forhold til objekter som er i blindsonene. Den har jo sett de objektene før de entrer blindsonen.
Men uten spyler på bakkameraet så vil det nok bli mye problemer med dette..

PS: Tror vi sporer tråden litt av her... :)

Avsporing eller ei, i kildekoden til min 2022 (N) model Y står det: "showUssRemovalDisclaimer":false
Det kan jo tyde på at forskjellen på 2022 og 2023 bl.a. er med og uten sensorer om dette er satt til "true" på 2023 (P) modellene.

On topic så virker det som om Tesla bruker/kjøper all ledig plass på skip fra Kina til Europa, siden bl.a. HOEGH COPENHAGEN har gått under radaren til de som er god på å spore Teslaskip.

geear

Fortsatt ingen årsmodell/VIN på "min" hvite bestilt i juni.  ???

Sitat fra: Mebi på mandag 10. oktober 2022, klokken 22:51
Hvorfor får jeg aldri VIN? :D

Jeg får bare årsmodell!
I så fall er du den eneste jeg har hørt om som kun har fått årsmodell og ikke VIN, i åresvis har det vært sånn at når det kommer årsmodell foran bilmodellen på oversiktssiden, så har det vært trigget av en VIN nettopp med referanse til den årsmodellen. Har fremstått som at funksjonen der leser direkte ut av VIN. Hva har du gjort for å finne VIN? View source inne på bilsiden, og ctrl+f (søk) etter *LRW* eller *XP7*? Får du treff på en av de så har du VIN...

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 10:08
De må jo da få til noe slags 360 graders visning av kamera ved parkering.
Høye fortauskanter og annet småplukk mot fronten på bilen kan spesielt være en utfordring uten sensorer.
Bakover er jo stort sett greit så lenge kamera ikke er tilgriset som de vanligvis er på vinterstid hos meg.
Den filmer på vei inn, så det vil nok gå greit, men kan bli interessant når den har stått parkert og har noe i blindsonene - husker den da dette fra før den ble parkert og slått av?

lifecycle

Sitat fra: mirrormatch på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 12:28
Avsporing eller ei, i kildekoden til min 2022 (N) model Y står det: "showUssRemovalDisclaimer":false
Det kan jo tyde på at forskjellen på 2022 og 2023 bl.a. er med og uten sensorer om dette er satt til "true" på 2023 (P) modellene.
Min er 2023 og det står fortsatt "showUssRemovalDisclaimer":false hos meg ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA