Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

ABN

Sitat fra: kpj på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:13
Der kom det en liten utsettelse for meg, regnet egentlig med det. 28.11-13.12 ble endret til 8.12-23.12.
Samme her, latterlig hele greia. Skulle først få bil i mars etter best. I Feb.
Skulle også være høyt prioritert dersom noen trakk seg var beskjeden fra Tesla Porsgrunn i sommer 😂😂 Her er det prioriteringer av div. Salgskontor rundt om kan det virke som.

H/S/20" vin i kildekode XP7YGCELXPB046***

antoen

Har fått VIN från Tyskland nu. Vet att folk har spurt tidigare, men hur kan jag följa bilen från Tyskland till Norge?

ViktorS

Sitat fra: nikolaih på tirsdag 29. november 2022, klokken 17:13
Tesla Model Y LR sett på vei nordover E6 i går ettermiddag:-)
På vei nordover på e6? E6 er ganske lang gitt 😅 hvor ble bildet tatt?:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

nikolaih

Sitat fra: marsetbor på tirsdag 29. november 2022, klokken 17:24
Interessant at de kjøres på bil nordover. Skulle tro at de fleste kom med båt, i hvert fall til Bodø eller Tromsø. Er dette sør for Bodø?

Dette er ut av Oslo mot Helsfyr og Alna, jeg kan tenke meg at de ender opp i Brummundal.

Odinpodin

Sitat fra: Alli på tirsdag 29. november 2022, klokken 12:45
Vi har hentet i dag, LR produsert i Kina, 2022-mod. Den har sensorer, men vi fikk beskjed da vi hentet at software var fjernet.
Flere som har fått samme beskjed? Vi har ikke fått testet enda om det stemmer, men det virker jo rart når Tesla sentralt selv har uttalt at de ikke vil fjerne software på biler som har sensorer (på det nåværende tidspunkt i alle fall), og vi heller ikke har fått noen melding om å godkjenne at bilen er uten USS, som mange får.  ::)

Hentet en blå 22 lr idag og alle sensorer fungerer ;)

12tre

Hvor lenge før utlevering er det vanlig å motta SMS med registrering fra Statens Vegvesen? Har passert de 3-5 dagene før som Tesla indikerte i sin SMS nå uten å ha hørt noe - grunn til bekymring eller vanlig at det skjer nærmere utlevering?

Elinatan

Sitat fra: 12tre på tirsdag 29. november 2022, klokken 21:16
Hvor lenge før utlevering er det vanlig å motta SMS med registrering fra Statens Vegvesen? Har passert de 3-5 dagene før som Tesla indikerte i sin SMS nå uten å ha hørt noe - grunn til bekymring eller vanlig at det skjer nærmere utlevering?

Jeg fikk i dag sms fra Vegvesen, skal hente bil på torsdag.
Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

ToWalkOrDrive

Ser at Tesla leverer ut nært maks av det de klarer. Gøy å se at de leverer ut 277 på en dag, sånn at flest mulig slipper AP/SV/SP-avgiftene.

Det er veldig bra levert, Tesla!!

Ser de andre produsentene er langt fra det, som Skoda, med lange køer.
Tesla Model Y                         2021-

Alli

Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 29. november 2022, klokken 20:58
Sitat fra: Alli på tirsdag 29. november 2022, klokken 12:45
Vi har hentet i dag, LR produsert i Kina, 2022-mod. Den har sensorer, men vi fikk beskjed da vi hentet at software var fjernet.
Flere som har fått samme beskjed? Vi har ikke fått testet enda om det stemmer, men det virker jo rart når Tesla sentralt selv har uttalt at de ikke vil fjerne software på biler som har sensorer (på det nåværende tidspunkt i alle fall), og vi heller ikke har fått noen melding om å godkjenne at bilen er uten USS, som mange får.  ::)

Hentet en blå 22 lr idag og alle sensorer fungerer ;)

Ser ut til at de virker her og. Det står iallfall cm og kommer noen beep når man nærmer seg.
Utrolig merkelig at de som jobber på Tesla ikke er bedre informert om slikt, og særlig et sånt tema som åpenbart er viktig for mange kjøpere nå om dagen.
Selger kunne jo risikert at noen avbestiller fordi de går ut i fra at det han sier er riktig, altså at bilen ikke har fungerende USS....

Saberhagen

Sitat fra: odark på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:27
Sitat fra: Saberhagen på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:20
Sitat fra: odark på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:10
Sitat fra: Saberhagen på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:07
Ringte Tesla Brumundal i forbindelse med den blå LR'en som ligger ute. Han spurte meg om jeg tenkte på den hvite performancen som var ute eller den blå LR. Lå ingen hvite Pute, men spurte han om den allikevel. Viste seg at det var biler på vei fra Tyskland som ikke hadde blitt matchet med noen, og jeg var en av de heldige som ble "hard-matchet" mot en hvit P. Han fikk byttet bestillingen min fra hvit LR til hvit P - og nå blir det en hvit P på meg mellom 12 - 27 des i Drammen!  :D
Har du Vin nummer som slutter på 051** ?

Usikker på hvordan jeg sjekker VIN.. Er det "Vis kildekode" og søke på ett eller annet?
Ja, vis kildekode, søk på XP7

Da har jeg fått VIN i kildekoden: :"XP7YGCEL5PB0527XX". Vet ikke om dette er høyt eller lavt...

marsetbor

Grattis! Jeg ser at du har samme konfigurasjon som meg, men jeg bestilte i mai. Blir jo helt komisk hvis de ikke klarer å prioritere bestillinger fra i vår.
Tesla Model Y 2023

odark

Sitat fra: Saberhagen på onsdag 30. november 2022, klokken 09:56
Sitat fra: odark på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:27
Sitat fra: Saberhagen på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:20
Sitat fra: odark på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:10
Sitat fra: Saberhagen på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:07
Ringte Tesla Brumundal i forbindelse med den blå LR'en som ligger ute. Han spurte meg om jeg tenkte på den hvite performancen som var ute eller den blå LR. Lå ingen hvite Pute, men spurte han om den allikevel. Viste seg at det var biler på vei fra Tyskland som ikke hadde blitt matchet med noen, og jeg var en av de heldige som ble "hard-matchet" mot en hvit P. Han fikk byttet bestillingen min fra hvit LR til hvit P - og nå blir det en hvit P på meg mellom 12 - 27 des i Drammen!  :D
Har du Vin nummer som slutter på 051** ?

Usikker på hvordan jeg sjekker VIN.. Er det "Vis kildekode" og søke på ett eller annet?
Ja, vis kildekode, søk på XP7

Da har jeg fått VIN i kildekoden: :"XP7YGCEL5PB0527XX". Vet ikke om dette er høyt eller lavt...

Nesten alle som er registrert på svv har ligget på 04 i det siste, så 0527 er "høyt" :-)
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Saberhagen

Sitat fra: marsetbor på onsdag 30. november 2022, klokken 10:15
Grattis! Jeg ser at du har samme konfigurasjon som meg, men jeg bestilte i mai. Blir jo helt komisk hvis de ikke klarer å prioritere bestillinger fra i vår.

Takker! Men jeg tror ikke bestillingene våre er helt sammenlignbare lenger.. Jeg byttet i går fra LR til en P som ikke var tildelt til noen.

fosback

Virker som om det skjer fremdrift på bilen nå :) Finner bilen hos statens vegvesen hvis jeg søker på vin, den er ikke registrert, men får opp info om bilen at det er en Tesly y og vekt osv. Noen som vet hvor lang tid det tar før den blir registrert og man får bilen utlevert. EDD 8-23/12

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA