Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

marsetbor

Minner forresten om det Krissulf skrev noen sider tilbake: Husk å tilbakestill skjemaet etter at dere har endret visningen, slik at vi ser hele skjemaet sortert etter bestillingsdato.
Tesla Model Y 2023

Tassan15

TMY LR - 03/2023

Odinpodin

Tassan15

Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 29. november 2022, klokken 10:47
ligger der enda, tyder på endel har fått VIN ;)

Klør i fingrene men går fort 4 dager for å hente bilen så lar nok være ja....
TMY LR - 03/2023

marsetbor

Hadde den røde vært nærmere ville jeg vurdert det, men det blir langt å dra til Stavanger.
Tesla Model Y 2023

tritrancs

Tesla Model Y LR (rød/svart/19") bestilt 04/11, levert 06/12
Tesla Model Y LR (grå/svart/19") bestilt 14/9

Alli

Vi har hentet i dag, LR produsert i Kina, 2022-mod. Den har sensorer, men vi fikk beskjed da vi hentet at software var fjernet.
Flere som har fått samme beskjed? Vi har ikke fått testet enda om det stemmer, men det virker jo rart når Tesla sentralt selv har uttalt at de ikke vil fjerne software på biler som har sensorer (på det nåværende tidspunkt i alle fall), og vi heller ikke har fått noen melding om å godkjenne at bilen er uten USS, som mange får.  ::)

marsetbor

Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 29. november 2022, klokken 10:47
ligger der enda, tyder på endel har fått VIN ;)

Jeg syns også å merke at inventory blir liggende noe lengre nå enn før. De to siste har kanskje ikke vært på de mest populære utleveringsstedene, men allikevel. Frister litt å slå til på en slik, men jeg har veldig lyst på 20" felger.
Tesla Model Y 2023

Saberhagen

Ringte Tesla Brumundal i forbindelse med den blå LR'en som ligger ute. Han spurte meg om jeg tenkte på den hvite performancen som var ute eller den blå LR. Lå ingen hvite Pute, men spurte han om den allikevel. Viste seg at det var biler på vei fra Tyskland som ikke hadde blitt matchet med noen, og jeg var en av de heldige som ble "hard-matchet" mot en hvit P. Han fikk byttet bestillingen min fra hvit LR til hvit P - og nå blir det en hvit P på meg mellom 12 - 27 des i Drammen!  :D

odark

Sitat fra: Saberhagen på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:07
Ringte Tesla Brumundal i forbindelse med den blå LR'en som ligger ute. Han spurte meg om jeg tenkte på den hvite performancen som var ute eller den blå LR. Lå ingen hvite Pute, men spurte han om den allikevel. Viste seg at det var biler på vei fra Tyskland som ikke hadde blitt matchet med noen, og jeg var en av de heldige som ble "hard-matchet" mot en hvit P. Han fikk byttet bestillingen min fra hvit LR til hvit P - og nå blir det en hvit P på meg mellom 12 - 27 des i Drammen!  :D
Har du Vin nummer som slutter på 051** ?
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

kpj

Der kom det en liten utsettelse for meg, regnet egentlig med det. 28.11-13.12 ble endret til 8.12-23.12.

Odinpodin

Sitat fra: Alli på tirsdag 29. november 2022, klokken 12:45
Vi har hentet i dag, LR produsert i Kina, 2022-mod. Den har sensorer, men vi fikk beskjed da vi hentet at software var fjernet.
Flere som har fått samme beskjed? Vi har ikke fått testet enda om det stemmer, men det virker jo rart når Tesla sentralt selv har uttalt at de ikke vil fjerne software på biler som har sensorer (på det nåværende tidspunkt i alle fall), og vi heller ikke har fått noen melding om å godkjenne at bilen er uten USS, som mange får.  ::)

Du har fått utlevert en bil med sensorer men får ikke brukt dem?

Saberhagen

Sitat fra: odark på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:10
Sitat fra: Saberhagen på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:07
Har du Vin nummer som slutter på 051** ?

Usikker på hvordan jeg sjekker VIN.. Er det "Vis kildekode" og søke på ett eller annet?

Alli

Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:17
Sitat fra: Alli på tirsdag 29. november 2022, klokken 12:45

Du har fått utlevert en bil med sensorer men får ikke brukt dem?

I følge Tesla ja, men har ikke hatt anledning til å teste enda. Håper det er feil ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA