Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av kberge, mandag 22. oktober 2012, klokken 21:14

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Jeg regner selv med at Model X kommer om ca 2 år, men håper det blir før...

ohh

Sitat fra: Finnøy på onsdag 11. september 2013, klokken 00:17
Jeg regner selv med at Model X kommer om ca 2 år, men håper det blir før...
Jeg tror du har rett. Så vidt noen få leveranser i 2014 i US (for å holde 'løftet' om leveringsstart 2014), og leveringsstart i Europa tidligst (sen?)sommeren 2015.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

ebbrey

Sitat fra: Johnsen på lørdag 17. august 2013, klokken 21:49
Hvis man reserverer i dag og den dagen bilen er kommet, kan man trekke seg da?

Du kan trekke deg helt frem til finalize knappen dukker opp og 4 uker til.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Luring

Eg fekk reservasjonsnummer 687 i går kveld på ein standard X.

Nokon som har reservert Signature versjonen?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Da ser det ut som det har kommet ca 100 flere reservasjoner på Model X i løpet av snaut 4 uker. De første positive erfaringene med Model S og Teslas åpning av superladere i Norge og annonsering av superladere for Nord Europa begynner å få en effekt.
For min egen del var det Teslas plan for superladere og demonstrasjon at de kunne levere i Norge som gjorde at mitt lokale HQ gav etter og reservasjon kunne legges inn :)

Wenche

Gratulerer begge to  :)
Morsomt å se at reservasjonene av Model X øker på. Det vil nok ta mer av etter hvert når lansering med priser kommer, i hvert fall US priser. Jeg tenker at det er lurt å reservere tidlig, for å sikre å få bilen, før vi passerer 50 000 elbiler og avgiftene strømmer på  ::)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

PK

Sitat fra: Luring på onsdag 18. september 2013, klokken 08:57
Eg fekk reservasjonsnummer 687 i går kveld på ein standard X.

Nokon som har reservert Signature versjonen?

Fikk nr 711 på min reservasjon av standard Model X..
Reservert idag 21 sep :) igrunnen en enkel og grei prosess uten noe hokkus-pokkus  :D

Så blir det spennende å vente å se om vi kommer til å gjennomføre kjøpet når prisen blir kjent...
Da bytter vi ut Volvoen med Tesla.. står igjen med Leaf og Tesla om ikke Leafen blir oppgradert før..
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

noto

Ca 40 EU-bestillinger pr. uke (!) da siden jeg reserverte 1. september (#595), og det er eksl. evt. Signature Model X bestilt i samme tidsrom.

asbkar

Sånn for litt flere prikker på kurvene evt statistikkutregnere, så fikk jeg sekvensnr 520 for en model X 13. august. Kunne jeg fått hengerfeste på model S hadde det muligens rykket i bestillingsfingeren for lenge siden...
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

ethoring

Hei, til dere som har reservert model X. Det har jeg også gjort, nå denne helga :-) Sekvensnr. 520 etc,  betyr det at du er nr 520 til å reservere bilen i Norge?

kulfyr

Sitat fra: ethoring på søndag 29. september 2013, klokken 22:21
Hei, til dere som har reservert model X. Det har jeg også gjort, nå denne helga :-) Sekvensnr. 520 etc,  betyr det at du er nr 520 til å reservere bilen i Norge?
Det stemmer da at du har reservert TMX #520 i Europa. Det som forundrer meg litt er at du har fått #520 ved en reservasjon for noen dager siden. Fikk selv #660 for drøye 2 uker siden...  :-\ Noen som vet hva som har skjedd?
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

kulfyr

Sitat fra: tomrh på mandag 30. september 2013, klokken 12:49
Sitat fra: kulfyr på mandag 30. september 2013, klokken 12:44
Sitat fra: ethoring på søndag 29. september 2013, klokken 22:21
Det stemmer da at du har reservert TMX #520 i Europa. Det som forundrer meg litt er at du har fått #520 ved en reservasjon for noen dager siden. Fikk selv #660 for drøye 2 uker siden...  :-\ Noen som vet hva som har skjedd?

Henviser til et innlegg lenger opp:
Sitat fra: asbkar på mandag 23. september 2013, klokken 20:28
Sånn for litt flere prikker på kurvene evt statistikkutregnere, så fikk jeg sekvensnr 520 for en model X 13. august. Kunne jeg fått hengerfeste på model S hadde det muligens rykket i bestillingsfingeren for lenge siden...

Men det er interessant at reservasjonsnummeret har gått opp fra 520 den 13. august og til 660 for et par uker siden, det er tydelig at reservasjonstakten har økt.
:-X Sorry, den misset jeg  :)
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

ethoring

Hehe, sorry, ja sifferet var bare ment som et eksempel! Lurte på om de teller løpende fra 0 til 999 de norske registreringene, eller om alle europeiske er i en "pott".

Blacksmit

Da har jeg også reservert ;D. Seknr: 761
Dato reservert: 1. Okt 2013
Klokkeslett: 12:15

nebbe

Hei! vurderer å reservere mod X
Lurer på følgende hvis man reserverer mod x til 31K kan man da oppgradere til signature serien på et senere tidspunkt eller må man ut med 230K i reservasjonsbetaling. Føler at 230K blir litt mye å forhåndsbetale.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA