Barneutstyr til model X 6 seter

Startet av Vroomvroom, torsdag 25. august 2022, klokken 10:32

« forrige - neste »

Vroomvroom

Lurte egentlig bare på om folk har lyst å dele litt diverse ting de har til sin TMX 6 Seter sånn mtp småbarn?

Jeg leter iherdig om dagen etter ting for å gjøre livet litt lettere.
Spesielt da etter en setebeskytter, både til baksiden av forsetet, og til andre rad. ( Til forovervendt og bakovervendt sete)  Det finnes mange der ute, men de er jo ikke akkurat pene å se på, eller så har de en forferdelig plastikklomme som gjør hele skjermen dårlig. Nå er det heldigvis bare på langtur vi tar med ipad o.l   Så de burde derfor også være estetisk pene utenom når man fyller de til randen med ting og tang til tur.  Har vurdert å sy en egen versjon å bruke borrelås til sparkesettet, og evt finne en smart ipad holder. Men virker til å være begrenset på tesla modellene hva man kan få tak i.

Og ikke nok med dette, så leter jeg etter noe en kopp holder man kan feste til bilstolene, her har jeg funnet en del, men det gjenstår å få testet de ulike versjonene ettersom alle ser jalla ut med plastikkskruer som 2 åringen her i huset lett hadde knekt etter 2 runder med å prøve å sette fra seg drikkekoppen  :laugh:

Del gjerne deres funn hvis dere har noen og evt hva erfaringen er med det.

AndersS

Har to unger som begge satt bakovervendt når vi kjøpte bilen og som sitter forovervendt nå.
Setebeskyttelse og sparkebeskyttelse er bare generelle greier kjøpt inn til forrige bil.

iPad-holder:
Targus in-car tablet holder

Krok for headset:
https://www.thingiverse.com/thing:2508164
Evt kjøpe på Tesla-shopen

Koppholder:
Ettermonterte konsollen mellom setene. Denne er helt genial. Ungene kan ha kopper i holderene og alt av ting og tang under lokket. Og så synes jeg det ser veldig mye bedre ut med konsollen enn uten.
Tesla Model X75D (2018, AP 2,5, MCU1)

AndersS

Glemte kanskje det viktigste ekstrautstyret: gitter mellom bagasjerom og kupe så ikke ungene får kofferter og annen bagasje i hodet ved en evt krasj

https://www.gytisautek.no/guardsman/gates-hg002/hundegitter-stål-tesla-model-x-2016--gt--6-7-seter

Tesla Model X75D (2018, AP 2,5, MCU1)

Barman

Sitat fra: AndersS på torsdag 25. august 2022, klokken 17:23
iPad-holder:
Targus in-car tablet holder

Får du denne til å sitte greit? Forsetene til Tesla er jo liksom i ett stykke slik at det ikke er noe innsøkk for å feste denne skikkelig. Er redd den bare skal krype oppover når båndet strammes. Det går greit?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA