Hovedmeny

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

B1

Ser at Thames Highway skal; Bergen (8.12), Stavanger (9.12), Kristiansand (10.12), Drammen (11.12), så tilbake til Zeebrugge (13.12), deretter går ruten tilbake til Norge; Drammen (15.12), Kristiansand (16.12), Stavanger (17.12), Bergen (18.12).
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Deamon

Jag var i kontakt med Tesla idag, personen jag pratade med sa att bilen skulle komma till Drammen den 22/12. Min Model X Plaid var med på senaste båten till Beligen.
Range Rover SV - 2023
Landrover Defender 130 First Edition - 2023
Tesla Model X Plaid - 2022
Smart ForTwo Cabrio - 2018

offpist

Sitat fra: Deamon på tirsdag 06. desember 2022, klokken 23:34
Jag var i kontakt med Tesla idag, personen jag pratade med sa att bilen skulle komma till Drammen den 22/12. Min Model X Plaid var med på senaste båten till Beligen.

Mange har estimert levering fra 12. eller 13. desember og utover i app`n.
Det stemmer mer overens med at bilene er med Thames Highway med levering Drammen nå på søndag 11. desember.

Men levering Drammen 22. desember skulle være tilstrekkelig for levering før nyttår.

Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

ELTesla

Ser ikke nå for meg at det skal være noe stort problem for oss som har bil som var med på Høegh Transporter. De som har bil på Høegh Trove derimot er avhengig av at alt går knirkefritt for å få bilen til Norge for registrering.

Nå kan det være at Tesla har bestilt inn en del biler til inventory også da som de evt. kan tildele noen kunder.

ELTesla

Det ser ut som at noen av oss får biler med bred skjermkant selv om det er 2023 VIN.
Det er i følge et annet forum kun biler som er produsert etter 17.11.22 som har smale skjermkanter.
Det var en som har VIN 498xxx som har fått brede skjermkanter og det er høyere VIN enn hva jeg har fått tildelt.

Li-Ion

Æsj... jeg hadde håper vi fikk den nye... min er på 4952xx...og våre biler som kom med Høegh Transporter er vel uansett produsert før 17.11 vil jeg tro...

Men det er lov å håpe...

Teslaeier siden 2013 :)

Li-Ion

Se på denne...i slutten av videoen ser det ut som ny skjerm med smal ramme.
Denne videoen er over 1 mnd. gammel... kanskje kanskje.... :)

https://youtu.be/q4VL9GSfQz4

ELTesla

Da begynner jeg å håpe igjen  :D
Det kan jo være at de har prioritert disse skjermene på bilene som ble laget for eksport, men jeg tviler.
Jeg har ikke tenkt å sitte bak der, men som alltid i Tesla verdenen så ønsker man det nyeste...

Li-Ion

Ja, ikke det letteste bilmerke å eie for oss som alltid skal ha siste nytt :D
Alle mine tidligere Tesla har fått en oppgradering etter jeg har bestilt - og ikke enda fått levert -- så godt mulig at den tradisjonen fortsetter... men håper ikke :)

offpist

Akkurat det med skjermen bak er ikke akkurat krise. Min er også 4952XX.
Det kan byttes i ettertid hvis man er veldig opptatt av det.

Regne med det havner noen Plaid hos Grønvold allerede første året, og det er nok likt på S og X ;)

Håper noen i Bergen som kan sjekke ut avlossing av Thames Highway når den ankommer.
Eller om noen får innside info hos Tesla.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

ELTesla

Har akkurat samme opplevelse som deg Li-Ion

Ja vi trenger en frivillig til å stå på kaien i morgen klokken 10:00.  :D

Li-Ion

Sitat fra: ELTesla på onsdag 07. desember 2022, klokken 11:14
Har akkurat samme opplevelse som deg Li-Ion

Ja vi trenger en frivillig til å stå på kaien i morgen klokken 10:00.  :D

Ja, nå må våre venner fra Bergen kjenne sin besøkelsestid - og sørge for mange gode bilder og rapporter fra terminalen i Bergen i morgen :D

drumfrodo

Main Highway har akkurat satt Zeebrugge som neste destinasjon, ETA i morgen kl. 10:30! (Ligger akkurat nå i Grimsby, UK). Ifølge Trondheim Havn skal denne komme dit 12.12., da fra Ålesund, og skal deretter videre til Bodø. Mao. så ligger det an til at det er denne båten som skal frakte Plaid's til Norge nord for Bergen (fra Ålesund og nordover sannsynligvis).
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:144666/mmsi:212204000/imo:9179983/vessel:MAIN_HIGHWAY

ELTesla

Li-Ion

Sitat fra: drumfrodo på onsdag 07. desember 2022, klokken 12:25
Main Highway har akkurat satt Zeebrugge som neste destinasjon, ETA i morgen kl. 10:30! (Ligger akkurat nå i Grimsby, UK). Ifølge Trondheim Havn skal denne komme dit 12.12., da fra Ålesund, og skal deretter videre til Bodø. Mao. så ligger det an til at det er denne båten som skal frakte Plaid's til Norge nord for Bergen (fra Ålesund og nordover sannsynligvis).
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:144666/mmsi:212204000/imo:9179983/vessel:MAIN_HIGHWAY

Spennende. Jeg har utlevering i Trondheim - så dette betyr i så fall raskere ankomst enn ved levering med Thames Highway via Drammen 11.12 vil jeg tro.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA