Hovedmeny

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

chiller

Ser nå EDD har endret seg til 13. - 27. Desember...

jkverneland

Sitat fra: drumfrodo på onsdag 23. november 2022, klokken 12:08
Sitat fra: jkverneland på onsdag 23. november 2022, klokken 09:10
Typisk at min bil ble tatt av igjen grunnet et eller annet da. Får høre med Tesla 😅

Har du fortsatt utlevering skissert første uke i desember som oss andre? Det kan potensielt være at du blir tildelt en ny VIN, som befinner seg på Hoegh Transporter likevel. Det er jo i utgangspunktet en midlertidig VIN så lenge den ikke er offisiell (ikke kommunisert, så ikke meningen at vi skal vite om den enda egentlig..).

Du sier noe der. Fikk ny EDD idag. 12-26. des. Om alt går etter planen så blir det altså ny bil før mva innføres 🥳

drumfrodo

Sitat fra: jkverneland på torsdag 24. november 2022, klokken 06:39
Typisk at min bil ble tatt av igjen grunnet et eller annet da. Får høre med Tesla 😅

Har du fortsatt utlevering skissert første uke i desember som oss andre? Det kan potensielt være at du blir tildelt en ny VIN, som befinner seg på Hoegh Transporter likevel. Det er jo i utgangspunktet en midlertidig VIN så lenge den ikke er offisiell (ikke kommunisert, så ikke meningen at vi skal vite om den enda egentlig..).

Du sier noe der. Fikk ny EDD idag. 12-26. des. Om alt går etter planen så blir det altså ny bil før mva innføres 🥳

Det er et skip til fra Hoegh Autoliners som går fra Baltimore før jul. Hoegh Trove drar 10. desember, med ankomst Zeebrugge 21. desember. Så de som ikke har tildelt bil ombord på Transporter kan potensielt få en som kommer med Trove evt. (spekuleres det i, om ikke annet).

HOFFERN342

Sitat fra: Questerre på torsdag 24. november 2022, klokken 09:40
Logget inn i dag og har nå fått estimert levering:

«Estimert levering: December 13 - December 27
Vi kontakter deg snart for å avtale levering»

Fremdeles ikke hørt noe fra Tesla.
Ville sjekket kildekoden for VIN - når teksten endres til at de snart skal kontakte deg for å avtale levering, i kombinasjon med datoendring pleier man å få VIN også (i kildekoden til å starte med).

Sent from my iPhone using Tapatalk

jkverneland

Sitat fra: drumfrodo på torsdag 24. november 2022, klokken 10:00
Sitat fra: jkverneland på torsdag 24. november 2022, klokken 06:39

Det er et skip til fra Hoegh Autoliners som går fra Baltimore før jul. Hoegh Trove drar 10. desember, med ankomst Zeebrugge 21. desember. Så de som ikke har tildelt bil ombord på Transporter kan potensielt få en som kommer med Trove evt. (spekuleres det i, om ikke annet).

Ok, det kan bli knapt å rekke det før mva innføres, men er lov å håpe 😎

MuskElBil

Alltids lov å håpe ja.
Tar gjerne imot bil midt i januar bare den kan registreres i 2022.
Foreløpig ikkje funnet VIN i kildekode.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

kirky

Folk med LR-bestilling (S eller X), har dere forskjellige priser låst inn? S startet vel på 829K og gikk opp 2 ganger til over 900?

Plaid fikk vel ny pris og alle fikk den prisen.
2023 Model S

jog

Jeg har LR med levering 12-26 des og har låst pris.

Passer de gamle felgene til Model S  19 og 22"  på denne.   Har ikke tenkt å kjøpe dekk til 30000++
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

sjokomelk

Ny Model S har "staggered" hjuloppsett som standard.
Spesifikasjoner refresh: https://www.tesla.com/ownersmanual/models/no_no/GUID-FDDB10EF-FFA9-46EB-B8CC-03614AE92B6B.html
Spesifikasjoner facelift: https://www.tesla.com/ownersmanual/2012_2020_models/no_no/GUID-FDDB10EF-FFA9-46EB-B8CC-03614AE92B6B.html
Boltsirkel er lik på begge, men det er mye bredere felger og dekk på Refresh.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

btsvennes

Fikk endret leveringsdato til mellom 12. desember og 26. desember, tidligere var den 30. november - 10. desember. Noen andre?
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

B1

Bts: ja.

Alle har fått denne datoen. Båten ankommer ikke Belgia før 3. Deretter skal de over på ny båt som går til Norge. Bilene skal så registreres og klargjøre. Min 10 dager før første utlevering i Norge tenker jeg om alt går på skinner. Mest sannsynlig to+ uker.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Li-Ion

Det nærmer seg... over halvveis over dammen nå..
Teslaeier siden 2013 :)

vlunde

Litt info, i tilfelle flere sitter i samme båt som meg...

Bestilte X Plaid grå/sort med 22" og FSD i. august 21. Mye kjekling med Tesla, om pris-endringer, ingen mulighet til å endre farge eller AP-versjon osv. Purret flere ganger i høst. Stått 7-seter i bestillingen hele tiden. Nektet meg å bytte farge og redusere fra FSD til Advanced. Men fikk mailen om at bilen skulle komme i år, og flere telefoner.

Blablabla

Long story short, jeg fikk i dag tilbud om å bytte til en svart bil, ellers lik. Jeg vil egentlig ha blå, men ikke så farlig, vurderer uansett folie. Men. Prisen er da 10k under min egentlige, men det er da uten vinterhjul! Så blir endel dyrere! Grunnen til dette skal visstnok være at jeg har bestilt 7-seter, og 6-seter er dyrere... Ikke fått noe spørsmål om å bytte, de har bare sagt at det blir oppdatert fordi de kun leveres som 6-seter... 5 og 7 blir kanskje neste år, så alle som har bestilt det må vente, sier han. Jeg svarer at det er det jo overhodet ingen grunn til å tro at kommer i det hele tatt, og jeg har vært innstilt på 6-seter lenge, men de kan jo ikke be meg om å betale mer for en bil som til og med koster mindre hvis jeg specer den på nett nå!! Joda, det var helt rettferdig, sa han 🤬 Men hvis ikke jeg tok denne, og betalte ekstra, så kunne jeg nok bare glemme å få bil i år...

Blir altså så forb$"#a på dette selskapet!! Andre som har fått lignende beskjeder? Noen som faktisk har fått dato på grå/blå X Plaid? Står fortsatt desember-februar i appen min, ingen VIN i kildekoden... Hva med de som bestilte 6-seter, må man da betale ENNÅ mye mer enn dagens pris, for akkurat samme bilen??

Hvis noen har info om en ålreit og real kundekontakt på Østlandet, så rop ut, han svensken på Skøyen orker jeg ikke prate mer med...

ELTesla

Kan bare svare på vegne av en som har bestilt med 6 seter.
Tidligere så måtte du betale ekstra for 6 seter. Dette blir nå rabbatert bort, men samtidig så justerer de opp prisen på selve bilen.
Før 1.199.990,- + 54.000,-
Nå 1.225.990,- + 0,-
Altså besparelse på 28.000,- Sammenlignet med tidligere bestilling.

vlunde

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 29. november 2022, klokken 12:30
Kan bare svare på vegne av en som har bestilt med 6 seter.
Tidligere så måtte du betale ekstra for 6 seter. Dette blir nå rabbatert bort, men samtidig så justerer de opp prisen på selve bilen.
Før 1.199.990,- + 54.000,-
Nå 1.225.990,- + 0,-
Altså besparelse på 28.000,- Sammenlignet med tidligere bestilling.

Takk for svar, men betyr det at du har fått ny pris? De prøver nå å få meg til å betale gammel pris, på både bil, tillegg og seter... Så den blir nøyaktig 20.000 DYRERE enn hvis jeg legger inn bestilling i dag. Litt av en premie for å bestille 1,5 år før man får bilen... 😢 Det blir en prinsippsak for meg, men hvis jeg kan finne konkrete caser der andre har fått beholde reservasjon med oppdatert pris, så hadde det vært veldig nyttig... Jeg skjønner at ikke Tesla gir meg gammel grunn-pris, og 0 i påslag for 6-seter, men de kunne i det minste gitt meg samme pris som dagens...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA