Hovedmeny

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

Li-Ion

En dag forsinket...ser det ut som...
Teslaeier siden 2013 :)

kirky

Fikk telefon fra Tesla lokalt her nå, angående bilen. Litt rask og antar jeg visste mere enn personen om bilen. Spurte om mer nøyaktig levering men bare ramset opp samme dato-range som i kontoen.

Men det var om jeg skulle ha vinterdekk. De kostet 33K før mva. Om jeg ikke bestilte i dag, rakk de kanskje ikke. Og da leveres bil på sommerdekk? Er det vanlig / lov? Snodig. Litt nøye på type dekk. Vil ha stille Conti 3 på vinter, og tilsvarende på sommer.

Hengerfeste klart men følger ikke med leste han fra ordresidene, som om jeg var dum som ikke hadde lest hva jeg hadde bestilt for 1.5 år siden.. Kan vel godt være festet er med som det er på X.
2023 Model S

ELTesla

Den kan vel bare bestilles med sommerdekk uten å betale for vinterdekk og det har de vel lov til.
Det er vel ditt ansvar om du velger å kjøre med sommerdekk, eller om du har med deg egne vinterdekk og bytter før du kjører.

Hvid du velger hjemlevering så kan ikke bilen kjøres til deg da, men tas med på et lasteplan. Det er vel det de gjør uansett sikkert. Enklere å få den hjem da så du kan bytte dekk i din egen garasje.  :)

ELTesla

Etter hva jeg forstår så må selve hengerfestet kjøpes, mens på X får du det med.

Deamon

Ser ut som att båten kommer den 9e december nu

Men enligt Höegh hemsida står det 3e december.
Range Rover SV - 2023
Landrover Defender 130 First Edition - 2023
Tesla Model X Plaid - 2022
Smart ForTwo Cabrio - 2018

drumfrodo

Sitat fra: Deamon på tirsdag 22. november 2022, klokken 18:39

Hm, merkelig - når jeg sjekker nå (kl. 19:43 i kveld), så står det fortsatt ETA 02. desember på Marine Traffic sin tracking:

Deamon

Sitat fra: drumfrodo på tirsdag 22. november 2022, klokken 19:45
Sitat fra: Deamon på tirsdag 22. november 2022, klokken 18:39

Hm, merkelig - når jeg sjekker nå (kl. 19:43 i kveld), så står det fortsatt ETA 02. desember på Marine Traffic sin tracking:

Ja, det stämmer överens med min nu. Det måste varit något fel för mig tidigare.
Range Rover SV - 2023
Landrover Defender 130 First Edition - 2023
Tesla Model X Plaid - 2022
Smart ForTwo Cabrio - 2018

rr2000

Ser ut til at neste båt TROVE er planlagt til Zeebrugge 21. desember, så det blir spennende å se hvor lang tid de bruker til Norge da....
https://www.hoeghautoliners.com/sailing-schedule?type=port&loadPort=Baltimore&dischargePort=Zeebrugge&fromDate=2022-12-01&toDate=2022-12-24
P85D

jkverneland

Får dere ennå match på VIN når dere legger det inn på sporingen til Höegh, jeg fikk match for to dager siden, men nå får jeg ingen resultat på søket lengre?

ELTesla

drumfrodo

Jepp, bekreftet fortsatt treff på VIN ombord her også. ETA er oppgitt til 03.12. i Zeebrugge ifølge Hoegh, selv om Marine Traffic fortsatt opererer med 02.12.

jkverneland

Typisk at min bil ble tatt av igjen grunnet et eller annet da. Får høre med Tesla 😅

drumfrodo

Sitat fra: jkverneland på onsdag 23. november 2022, klokken 09:10
Typisk at min bil ble tatt av igjen grunnet et eller annet da. Får høre med Tesla 😅

Har du fortsatt utlevering skissert første uke i desember som oss andre? Det kan potensielt være at du blir tildelt en ny VIN, som befinner seg på Hoegh Transporter likevel. Det er jo i utgangspunktet en midlertidig VIN så lenge den ikke er offisiell (ikke kommunisert, så ikke meningen at vi skal vite om den enda egentlig..).

Meka

Noen her som ble kontaktet tidligere angående levering i Desember, men som enda ikke har fått noe VIN eller videre estimat på levering?
Sitter i alle fall i den båsen selv.

Li-Ion

Jeg har ikke hørt noe fra Tesla siden Desember i fjor... da med beskjed om levering i andre halvår 2022. Intet VIN offisielt, men har snust opp nummeret som ligger i kildekoden på konto-siden. Den bilen er ombord i Høegh Transporter med ankomst Belgia 03.12.22 - så lever i håpet, men må si at jeg godt kunne tenkt meg litt bedre oppfølgning fra Tesla..
Men er ikke overrasket, har jo vært igjennom denne prosessen 5 ganger før  ;)

I tillegg er jeg vel ganske langt nede på prioriteringslista ettersom jeg har bestilt en LR  :laugh:
Teslaeier siden 2013 :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA